תיירות

העומסים בנתב"ג: מדוע המדינה לא מקימה נמל תעופה נוסף?

נמל התעופה בן גוריון חורג בכ-10 מיליון בכמות הנוסעים השנתית המיועדת לו. מדוע כבר כמעט עשור המדינה לא מצליחה להחליט היכן יוקם שדה תעופה נוסף?
מערכת ice | 
נתב"ג (צילום Magma Images)
העומס בנתב"ג בחגים כבר הפך לדבר שבשגרה בשנים האחרונות. מה שעוד הפך לשגרה של שנים, הוא הדיון בשאלה הא יוקם נמל תעופה נוסף, והיכן הוא יוקם? שנים של דיונים ומיליוני שקלים של תכניות פיתוח עדיין נמשכים. בהתחלה השדה החדש, שאמור להקל את העומס על נתב"ג, תוכנן לקום בעמק יזרעאל, בהמשך דיברו על נמל תעופה בנגב, ואז ליברמן חשף את התוכנית להקים שדה תעופה בים ליד חיפה. האם נמשיך עוד שנים רבות לדון בשאלה הזו, תוך גידול של העמוס בנתב"ג?
כתב "תכנית חיסכון" גל חן, יצא לבדוק היכן עומדות התוכניות של ממשלת ישראל להקמת נמל תעופה חדש. "אנחנו על גבול קצה היכולת שלנו, 80 אלף נוסעים ביום, בתנאים הנוכחיים של בדיקת PCR, עומד להיות בלתי אפשרי", אמר מנכ"ל נתב"ג שמואל זכאי. נמל התעופה בן גוריון מיועד ל-16 מיליון נוסעים בשנה, ממריאים ונוחתים. כמה יש בו היום? כ-25 מיליון בשנה. 
בשנת 2014 ועדה ממשלתית מותנה לבחור את המקום בו יוקם נמל תעופה נוסף. הוועדה בחרה את עמק יזרעאל, ליד בסיס חיל האוויר רמת דוד. מיליוני שקלים הושקעו בתכנון, אך תושבי העמק התנגדו בתוקף לתכנון. מה שקרה מאז הוא שהממשלה החליטה לקדם במקביל תוכנית להקמת נמל תעופה בדרום הארץ, על בסיס חה"א נבטים, שם התושבים כן מעוניינים. מדוע גם זה לא קרה?
 
משום שהתוכנית מתבססת על הזזת חיל האוויר משם, שזה עניין לא פשוט בפני עצמו כלכלית וביטחונית. "מדינת ישראל מחליטה שלא להחליט. היא מתמהמהת ויוצרת סחבת נוראית שמביאה לקטסטרופה", אומר ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' לתוכנית חיסכון, "השיקול הביטחוני מכריע את הצורך האזרחי."
אז מה עושים ששתי התוכניות, בדרום ובצפון לא יוצאות לפועל, והממשלה נכנעת גם לחיל האוויר וגם לתושבי עמק יזרעאל? עוד תוכנית. בתוכנית האחרונה, שמתוכננת בימים אלו, נשקלות האפשרויות להרחיב את שדה התעופה בחיפה, או למצוא מקום חדש בדרום הארץ. ימים יגידו אם אזרחי ישראל יזכו לקצת רווחה כשהם טסים לחו"ל בחגים, או שיצטרכו שוב להצטופף ולחכות שעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה