תיירות

סקר מטריד: אלו האתגרים של התיירים מהקהילה הגאה

ברקע שבוע הגאווה, סקר חדש קובע כי רוב התיירים המשתייכים לקהילה הגאה חוו אפליה על רקע נטייתם המינית במהלך חופשה
מערכת ice | 
מצעד הגאווה (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)

כישראלים, כשאנו יוצאים לחופשה, לצד ההיכרות המעניינת ומסקרנת עם תרבויות אחרות, לא אחת עולה החשש מפני חוויות לא נעימות על רקע מוצאנו. אלא שלצד תופעות של אנטישמיות , שעולות לא אחת לסדר היום התקשורתי, נראה כי בעיה קטנה לא פחות היא יחס שלהם עלולים לזכות תיירים על רקע העדפותיהם המיניות.

כך לפחות עולה מסקר חדש של פלטפורמת הזמנת המלונות "Booking.com", לפיו 87% מהתיירים מהקהילה הגאה בישראל ו-82% מהעולם העידו כי עברו חוויות פחות נעימות, או חוויות שגרמו להם לאי-נוחות, במהלך טיול או חופשה. עוד עולה מהסקר, שבו לקחו חלק תיירים ותיירות מהקהילה הגאה מ-25 מדינות שונות בעולם, כי  החוויות השליליות נמצאו הכי נפוצות במרחב הציבורי (31%) , וכי התחושות האלו הורגשו בעיקר בקרב תיירות ותיירים מהודו (100%), מדנמרק (97%) וממקסיקו (93%).
 


הנתונים מראים כי מחצית מהישראלים (50%) הגאים ו-55% מחברי הקהילה הגאה בעולם חוו אפליה במהלך טיול כלשהו בעבר, כאשר 21% מהישראלים ו-28% מתיירי העולם הגאים הרגישו שהתייחסו אליהם על פי סטראוטיפ מסוים. בהתאם לזאת, 49% מהתיירים הגאים בישראל ו-60% מחברי הקהילה בעולם מעידים כי העובדה שהם חלק מהקהילה הגאה משפיעה על ההחלטות שלהם בשלבי התכנון של הנסיעה. לדוגמה, באשר לבחירת היעד, מחצית מהישראלים (50%) ו-64% מהתיירים הגאים בעולם מספרים שהם לוקחים בחשבון היבטים שיאפשרו להם לשמור על הבטיחות והבריאות הנפשית שלהם .

לצד זאת, יש בכל זאת מספר תחומים משמעותיים שבהם יש לקהילה חוויות ואינטראקציות חיוביות: 76% מחברי הקהילה הגאה בישראל ו- 85% מחברי הקהילה בעולם מספרים שברוב החופשות שלהם עד היום הם הרגישו רצויים , וכן 71% מהישראלים מסבירים שהם מרגישים ביטחון לטייל ביעדים שבהם מעניין אותם לבקר ואילו בקרב התיירים הגאים בעולם הנתון עומד על 84%.
 

הסקר הוזמן על-ידי Booking.com ונערך באופן עצמאי בקרב מדגם של 5,514 תיירים ותיירות מהקהילה הגאה ברחבי העולם

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה