תיירות

רוצים דרכון פורטוגלי? זו כנראה הדרך היחידה שלכם להשיג

בעקבות פרשת רומן אברמוביץ' שהשיג אזרחות פורטוגלית בחסות גירוש ספרד, הקשיחה ממשלת פורטוגל את חוק האזרחות, וכעת אולי הסיכוי היחיד שלכם להשיג דרכון אירופי הוא השקעה בנדל"ן
מערכת ice |  1
צילום באדיבות פורטוגליס
מנסים להשיג דרכון פורטוגלי ומתקשים? תאשימו את רומן אברמוביץ'. לאחרונה החליטו השלטונות בפורטוגל לעשות סוף לחגיגת הדרכונים הפופולריים בקרב הישראלים בעקבות פרשת האוליגרך. זאת לאחר שבאפריל 2021, בחסות גירוש ספרד, קיבל אברמוביץ' אזרחות פורטוגלית לאחר שהוכיח לרשויות שהוא צאצא של יהודים שגורשו בתקופת האינקוויזיציה. בתמורה הוא העניק לקהילה היהודית במדינה תרומה נכבדה.
ממשלת פורטוגל לא אהבה את המהלך והחליטה לעצור החל מספטמבר האחרון את הקלות בה ישראלים רבים מקבלים את האזרחות הנכספת, ללא כל זיקה אמיתית למדינה. כעת, רק מי שיוכיח קשר ממשי לפורטוגל, או ישקיע בנדל"ן במדינה בהיקפים גדולים, יוכל להתקדם בתהליך האזרוח. זאת כחלק מתוכנית 'ויזת הזהב' שהושקה במדינה החברה באיחוד האירופי בשנת 2012.
 
נועם עמרם, מנכ"ל ריטליבנדלס המאפשרת להשקיע בנדל"ן בחו"ל בסכומים נמוכים, מסביר כי תוכנית 'ויזת הזהב' שהושקה בפורטוגל לפני כעשור, ועברה התאמה בשנת 2022, הוכיחה את עצמה כתוכנית הפופולרית ביותר מהסוג הזה באירופה. התכנית מאפשרת למשקיעים שאינם אירופאים להשקיע בנדל"ן בפורטוגל ולאחר 5 שנים להגיש בקשה לתושבות קבע ולאזרחות. זאת מבלי שיצטרכו להתגורר במדינה. סכומי ההשקעה הנדרשים משתנים בהתאם לסוג הנכס ולמיקומו  ונעים בין 280,000 יורו ל-500,000 יורו.
"כאשר בוחנים את שוק הנדל"ן המקומי, מסתכלים בעיקר על שתי הערים המרכזיות:  ליסבון, העיר הגדולה במדינה, ופורטו השנייה בגודלה הממוקמת בצפון פורטוגל", אומר עמרם. "בעשור האחרון המדינה, וכל אחת מהערים הללו, ביצעו שורה של מהלכים שנועדו למשוך אליהן משקיעים, מבקרים ותושבים חדשים. בין השאר ניתנו ליזמים ולמשקיעים תמריצים שונים ובכלל זה 'ויזת הזהב', תיקוני חקיקה בתחום החכירה והטבות מס שונות שכללו, בין השאר, תשלום מע"מ מופחת לפרויקטים של התחדשות עירונית. ואכן, צעדים אלו הובילו לגל של משקיעים מקומיים ובינלאומיים שראו את פוטנציאל הצמיחה העצום של שוק ההתחדשות העירונית. בין השאר הוביל גל זה לרכישה מאסיבית של בנייני משרדים והסבתם חזרה ליעדם המקורי – מגורים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא לא נתן שום תרומהלמה להפיץ שקרים שמפיצים העיתון האנט
    הוא לא נתן שום תרומה 10/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא לא נתן שום תרומה נדיבה למה להפיץ שקרים שמפיצים העיתון האנטישמי של פורטוגל
    סגור