תיירות

ילדי עוטף עזה במשבר: סמים ואלכוהול בטיילת אילת

אחרי שחוו את התופת של מחבלי חמאס, מאות בני נוער מפוני העוטף פוקדים מידי לילה את הטיילת באילת, שותים אלכוהול או משתמשים בסמים. זו התנועה שמנסה לסייע להם ברגעים הקשים

מערכת ice |  6
אילת (צילום פלאש 90/ משה שי)
מאות בני נוער מפוני העוטף פוקדים מידי לילה את הטיילת באילת, שותים אלכוהול או משתמשים בסמים. חלק מהצעירים חווים משבר, רבים מהם מגיעים ממשפחות שקרוביהם או חבריהם נפצעו, נרצחו או נחטפו.
הכל החל לפני שלושה שבועות, מיד לאחר השבת השחורה התגייסה תנועת הנוער העובד והלומד לעזרתם של המפונים בכל רחבי הארץ ובתוכם העיר אילת שקלטה אלפי מפונים. לאחר מספר ימים מדריכי התנועה הבחינו בתופעה הולכת וגוברת של בני נוער שספונים בחדרים ונמנעים מלהגיע לפעילות. מרביתם מחפשים מפלט מהמציאות הכואבת באמצעות שימוש באלכוהול וסמים.
 
מדריכי תנועת הנוער העובד והלומד אשר נמצאים מאז תחילת הלחימה עם המפונים ודואגים להם לפעילויות הבחינו במתרחש והחליטו שהם לא יושבים בחיבוק ידיים. החליטו להקים את מיזם "ציפורי לילה".
מדריכי התנועה מגיעים לחבורות הנערים, שואלים לשלומם בודקים אם הכול בסדר וכיצד ניתן לסייע, פורסים מחצלות, מחלקים להם שתיה קרה ועוגיות ומבררים באיזה מצוקה נמצאים הנער או הנערה. לאחר שבועיים של סיורים הצליחו להגיע למצב שהנוער בוטח בהם, מחכה להם. הם מבינים שהם נמצאים שם בשבילם ועבורם.
אורי קרן מדריך בתנועה מספר: "אחרי שהתמקמנו כמדריכים לנוער והילדים במלונות זיהינו את הקושי לפגוש את בני הנוער שרוב שעות היום מסתגרים בחדרים. החלטנו להקים מתחם נוער בטיילת בשעות הערב המאוחרות ולהזמין את החניכים לבוא להיות איתנו ואחד עם השני. קצת משחקים, ישיבה על מחצלות ושיחות אל תוך הלילה וגיטרה ושירים שמקבלים משמעות חדשה כששרים יחד נוער מהעוטף בימים של מלחמה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    פעילות מבורכת
    יפתח 11/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעילות יפה ומבורכת אך לדעתי המדינה חייבת כבר עכשיו להכין מסגרות מתאימות חוגים ופעילות שתינתן כמעט בחינם לילדים ובני נוער שחוו את התופת הזאת ויצאו בחיים אך נפשם יצא מצולקת ופצועה
    סגור
  • 5.
    ליבי איתם המדינה לצערנו הפקירה את בניי הנוער בכלל (ל"ת)
    שעיה 11/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    מי אמר שהם לא עשו את זה גם לפני?
    ירושלמי 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 7
    זה הגיל של סמים ואלכוהול
    סגור
  • 3.
    אנחנו כבר הפסדנו , בכמה שעות הפכו לנו החיים
    נילי 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ייקח שנים להתאושש, כמה עצוב
    סגור
  • 2.
    יוזמה מבורכת, הנוער באמת עובד
    ציפי 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל איפה המדינה? אוכלוסיה שלמה בטראומה קשה
    סגור
  • 1.
    תמיכה נפשית
    אא 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עשייה מבורכת . תבורכו בהצלת הנפשות
    סגור