טלוויזיה

טלטלה בחדשות 13: מתפטר ראשון בעקבות מינוי המנכ"לית החדשה

מחאת העובדים התלהטה, וכעת גם הדירקטורים מצטרפים לקרב. המינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד מנכ"לית חברת החדשות. הפצצה האחרונה הוטלה אתמול, כשעו"ד צבי חוברס, חבר דירקטוריון ותיק ברשת, הגיש את התפטרותו במחאה על המינוי: "מהלך פסול וכושל"
מערכת ice |  12
חדשות 13 (צילום מסך רשת 13)
אחרי שכתבי ועורכי חדשות רשת 13 איימו בהתייעצות דחופה עם ההנהלה בעקבות מינויוה של חברת הכנסת לשעבר יוליה שמאלוב ברקוביץ׳ לתפקיד מנכ״לית החברה ומזהירים: ״נתפטר קולקטיבית״, כעת מגיעה התפטרות ראשונה שמעידה על השבר במערכת.
על פי עידו כהן באתר "הארץ", מחאת העובדים התלהטה, וכעת גם הדירקטורים מצטרפים לקרב. המינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד מנכ"לית חברת החדשות. הפצצה האחרונה הוטלה אתמול, כשעו"ד צבי חוברס, חבר דירקטוריון ותיק ברשת, הגיש את התפטרותו במחאה על המינוי. בהתפטרותו החריפה, האשים חוברס את בכירי הרשת בניסיון להטות את החדשות לכיוון פוליטי מסוים.

"מינוי שמאלוב-ברקוביץ' הוא מהלך פסול וכושל," כתב חוברס, חבר דירקטוריון ממשרד עורכי הדין המוביל, לפי הדיווח של הארץ. "קורות החייה והפרופיל המקצועי שלה לא רק שאינם עונים על הדרישות לתפקיד חשוב זה, אלא שהם גם צבועים בצבע פוליטי בוהק וברור". חוברס הפנה אצבע מאשימה ליו"ר הרשת נדב טופולסקי ולמנכ"ל אמיליאנו קלמזוק, שייצגו את האינטרסים של בעלי הערוץ לן בלווטניק. "הפרופיל האישי והמקצועי של שמאלוב-ברקוביץ' משקף קו אסטרטגי חדש ומפלגתי של הרשת," טען.
המינוי הוויכוחי הציף גלים עזים עוד לפני ההתפטרות הסוערת. עובדי חדשות 13 מחו בהפגנות נגד המינוי, שהם רואים בו ניסיון ל"הפלגה פוליטית" של חדר החדשות. שמאלוב-ברקוביץ' שימשה בעבר כיועצת תקשורת של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. בצד השני, הנהלת הרשת דוחה את הטענות וטוענת כי המינוי נעשה על בסיס מקצועי גרידא. "המהלך מבוסס על ניסיונה הרב בתחום התקשורת והוא נעשה ממניעים מקצועיים טהורים," נמסר.  
כזכור, במכתב ההתנגדות של עובדי חדשות 13 לדירקטוריון צוין: "אנו, עיתונאיות ועיתונאי "חדשות 13", מביעים תדהמה ושאט נפש בעקבות החלטתו המבישה של דירקטוריון החברה בהשתתפותכם, למנות את הפוליטיקאית יוליה שמאלוב- ברקוביץ' לתפקיד המפתח של מנכ״לית חברת החדשות השנייה בגודלה בישראל, כפי שיפורט להלן, ברקוביץ' אינה כשירה משפטית וערכית למשרה הרגישה - הן מפני שאינה עיתונאית כבר שנים רבות, הן מפני שפעלה באופן סדרתי נגד החברה וכתביה, הן מפני שנפסלה ע״י שר התקשורת מלשמש כיו"ירית הרשות השנייה, הן מפני שהביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים העלולות להכתים את כולנו, והן מפני שקשרים בינה לחבר בגוף הבוחר מעלים חשש לניגוד עניינים".
עוד נכתב: "כבר בפתח הדברים נעיר, כי מינויה המתוכנן של ברקוביץ', שאושר הבוקר בדיון קצרצר, הינו כה פסול ומופרך - עד כי מתעוררת תהייה בל בלתי נמנעת, שמא דירקטוריון החברה פעל במודע בניגוד לטובתה העסקית והציבורית, באופן שבפועל משרת את האינטרס של שוחרי רעתה. משכך, החתומים מטה, בעלי ניסיון מצטבר של מאות שנות עשייה עיתונאית , רואים חובה להזהיר כי המהלך שאתם מובילים מסכן את יציבותה של "חדשות 13" באופן חסר תקדים ועלול לגרום בתוך זמן קצר לקריסת הבית על יושביו טתכם על כל המשתמע מכך. בלית ברירה. אנו מביעים אי-אמון בכשירותה של ברקוביץ' לשמש כעורכת הראשית".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    ערוץ 13
    מ 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשזה נוגע להם, מבחינתם הכל מותר! מעתה אנו לא צופים בערוץ יותר, מסקנה חפשו עבודה אחרת, נמאסתם רק את קולכם אתם רוצים להשמיע וזה לא יילך!!
    סגור
  • 8.
    שמחת זקנתי
    חנן 06/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא די ההתפטרות של אותו חוברס.צריך או לסגור את הערוץ .או שישדר את האגדה של ערוץ14
    סגור
  • 7.
    האל אחד ואין עוד מלבדו
    ליסי 06/2024/17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הרב ניר בן ארצי אמר מי שמסית ומשקר הם יפלו אחד אחד ופולקלור כם לעוני
    סגור
  • 6.
    הערוץ ייסגר בקרוב, אז מה הרעש ?!
    מיכאל 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שיתפטר ולא יהיה חלק בהמשך שידורי הזבל בערוץ מיותר
    סגור
  • 5.
    דמוקרטיה אעלק ! (ל"ת)
    אסף 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • טען עוד
  • דמוקרטיה לפי השמאל זה כל עוד חושבים בדיוק כמוהם (ל"ת)
    ניר 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 4.
    מה הבעיה?!
    אנצי!!!! 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מבין כשמחפשים מנכ"ל לחברת תקשורת,מה הבעיה שיהיה עיתונאי או עורך?! הבעיה העיקרית של כל מדיה חדשותית זה לא לדווח על החדשות כמו שהם,רק בגלל שהם מפחדים מהממשלה שנותנת להם את הזיכיון לפעול וזה הבעיה העיקרית והיחידה כל השאר שולי!!!!
    סגור
  • 3.
    צודקים,ח"ו עוד עלולה להפוך את 13 לעיתונות אמת הוגנת. (ל"ת)
    13הסתה בשידור 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 2.
    שמאלוב? בערוץ 13? - לא יתכן. (ל"ת)
    אבא של דודי 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    תתפטרו ממילא כולכם מלאים בשינאה
    פטריוט 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סוף מישהי שתיתן לערוץ השמאלנים שלא שווה דבר ובעליו רק מפסידים כסף להתקדם לעבר דעותיו האמיתיות
    סגור
  • לך תצפה בערוץ התעמולה
    אלי 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 5
    הביביסטי
    סגור
  • לך תצפה בערוץ קוקה קולה! תקבל חדשות אוביקטיביות (ל"ת)
    אין שכל אין דאגות 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור