טלוויזיה

הארץ במחמאות ליעקב ברדוגו? "הציל את כבודו העיתונאי"

בצל ביקורת קשה על ערוץ 14 החדש: "בשמאל מתייחסים אליו בעיקר כלוביסט טרחן ועילג. למרות ואולי בגלל שבאולפן ערוץ 14 ישבו סביבו רק מעריצי נתניהו השרופים, דבריו היו בעיני מופת של פרשנות אותנטית ועקבית. לא קל להתנגד לפאנל שלם מבלי להישמע כמו טרול דווקאי"
מערכת ice |  7
יעקב ברדוגו (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
תחת הכותרת "ואז, בין כל הליקוקים, נשמעה שאגתו של ברדוגו", דווקא עיתון 'הארץ' פרגן להופעת הבכורה של הפרשן של ערוץ 14 שפתח אמש (ראשון) את שידוריו בערוץ החדש לאחר המעבר מערוץ 20.
בביקורת של אורי טלשיר נכתב: "בוא נפתח את זה - בנימין נתניהו מתלבט בקשר להמשך דרכו בפוליטיקה הישראלית", זעק שמעון ריקלין, כמטיל פצצה שעתידה לסמן את קץ האנושות. יעקב ברדוגו השיב לו בלי למצמץ: "אני לא יודע על זה, וזה לא מעניין אותי. אני אחזור על זה כמה פעמים - המדינה גדולה מסך המרכיבים של הקואליציה ושל האופוזיציה". הופס, שקט היכה בפאנל. ששת היושבים לצדו של ברדוגו באולפן החדשות הביטו בו, אבל נדמה שלא גייסו די כוחות כדי להשיב אש. הם נראו כמי שנגסו בסופגנייה, נתקלו במילוי שלא ציפו לו ואז נחנקו ונוטרלו".
בערוץ 14 התמרקו לכבוד ערב ההשקה מחדש ופמפמו לקראתו ראיון עם ראש הממשלה לשעבר כסחורה הנחשקת של המשדר, אבל אמש הייתה זו דווקא שעתו הגדולה של ברדוגו. ממושבו בקצה הפאנל של המהדורה המרכזית, הותיר את היושבים לצדו ללא מילים. דבריו היו חדים, ענייניים ומאוזנים. בלי שנאת נתניהו מחד, אך גם בלי להאדירו מאידך. הבוקר ודאי הציפו את הרשת תובנות מאותו ראיון שערכו ינון מגל ואראל סג"ל עם יו"ר האופוזיציה, אך היו אלו 30 דקות מייגעות בהן נתניהו שוב דיקלם את המסרים שאפילו הוא כבר משתעמם מהם".
"הקשקשת הזו נגררה חצי שעה. לאחריה נמשך מופע הליקוקים הלחים באולפן, אך לברדוגו הספיקו חמש דקות כדי לבלוט ולהתעלות. בחוגי השמאל נהיה טרנדי ללעוג לו מבין כל נציגי הימין – לא אנרגטי כמו סג"ל, לא ידען כמו עמית סגל, לא חינני וכריזמטי כמו מגל או שי גולדן. כאיש גל"צ, ברדוגו סימל בעיני רבים את המקום הנמוך שאליו הידרדרה התחנה הצבאית. בשמאל מתייחסים אליו בעיקר כלוביסט טרחן ועילג. למרות ואולי בגלל שבאולפן ערוץ 14 ישבו סביבו רק מעריצי נתניהו השרופים, דבריו היו בעיני מופת של פרשנות אותנטית ועקבית. לא קל להתנגד לפאנל שלם מבלי להישמע כמו טרול דווקאי. אך בעוד ששאר הנוכחים עסקו בסגידה לנתניהו ובקידום תוכניותיהם בערוץ החדש, ברדוגו נותר קשוב וממוקד. חשוב לומר – זו לא הייתה הופעה ראויה רק בהשוואה לסטנדרט של הערוץ החובבני הזה, אלא ביחס לכלל מהדורות החדשות בארץ".
"כשכולם באולפן ייללו על ההפיכה השלטונית, ברדוגו שאג: "המדינה גדולה גם מחקיקת החוקים הלא דמוקרטיים הללו. שנתניהו יידע שהוא זה שגרם לחקיקה הזו, וכל החבורה שהייתה סביבו וחוקקה את חוק החליפי המתועב והאנטי דמוקרטי הזה". הנוכחים בהו במופע, שהיה נוקב ולא מתלהם. הראשון לצאת מהקיפאון היה פתחי, שתירץ בשם האליל ש"נתניהו הלך לזה בשיא מגפת הקורונה העולמית", אבל את השוונג של ברדוגו אי-אפשר היה לבלום. "לא נותן לזה הנחות!", קטע את פתחי, "אם אתה אומר באמצע הקורונה שאתה מחוקק חוק רק לתקופה הזו, אני מקבל את זה. אבל שינו את חוק יסוד: הממשלה מכאן ועד עולמי עד. מה חשבו, שזה לא יתהפך עליהם?".
בדבריו החדים, ברדוגו הרס את המסיבה אבל הציל את כבודו העיתונאי של המשדר. מעסיקיו ועמיתיו בערוץ החדש רצו בסך הכל לעשות לנתניהו נעים בגב, אבל ברדוגו תקע שם סכין ופוצץ את האידיליה. כשהוא מוקף בקאדר לקקנים שממשיכים לקרוא לנתניהו ראש הממשלה, ברדוגו פשוט לא יכול היה לשאת את הרמיה. כל עוד יהיה נאמן לעצמו וימשיך לנגב את הליקוקים עם פיסות של אמת, יש סיבה טובה לזפזפ לערוץ 14.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    יעקוב ברדוגו
    זואי 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מרחמת עליו ועל שכמות. יושב בערוץ 14 ולא מפסיק לקטר על כאוס. כשראש הממשלה שלו ביבי נתניהו נמצא "בכאוס". יעקוב מרדוגו אני מרחמת עליך את איש פוטין. אין מילה אחרת עליך. כול ערוץ 14 פאטי רק בוכים ומקטרים משמיצים. עלובים מוסכמים נותר לרחם עליהם.
    סגור
  • 6.
    הכבוד המרוקאי?
    שי 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מצב שברדוגו יצא כנגד נתניהו, רק בגלל שלא הוא נבחר לראיין את ביבי, במקום ינון או סגל?
    סגור
  • 5.
    פחחח הסטנדרט השמאלני לעיתונות טובה-היא השמצת הימין.
    שמעון 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איזה מגוכחים תועמלני השמאל האלה,גם אם תיהיה העיתונאי הכי מיקצועי וישר שיש,כל עוד זה יהיה נגד השמאל שלהם-הוא יהיה שופר,אך אם זה נגד הימין ונתניהו-הוא יהיה "עיתונאי" בחסד עליון,גם אם הוא ימציא או ישקר(בלי קשר לברדוגו). ערוץ חובבני??-חחחח אם לערוץ הזה הוא קורא חובבני אז הוא היה אמור ליקרוא לאל ג'אזירה12 ולאל שאבאב11-ערוצי החדשות המגוכחים בהיסטוריה,שאף סיפרו לנו בגל הראשון של הקורונה שאומנם הקורונה בכל העולם מסוכנת אבל שבישראל היא לא מסוכנת,רק בשביל לנסות להוריד מההישג של נתניהו בגל הראשון ומ40המנדטים עליהם הוא עמד,כאשר בקושי היו פה ביכלל חולים כשבכל שאר העולם אנשים מתו כמו זבובים. ערוצים שסיפרו לנו שזה בושה שראש ממשלת ישראל משחרר את "העבריינית" נעמה יששכר רק בשביל להוריד מההישג של נתניהו,כשכולם יודעים שהם היו הראשונים לבקר אותו ולילעוג לקשריו אם הוא לא היה משחרר אותה. ערוצים שבהם תועמלני השמאל שלהם השמיצו,זילזלו וליגלגו על בנט ושקד במשך שנים ועכשיו כשהם העלו את השמאל שלהם לשילטון הם "פיתאום" הפכו לתומכים נילהבים שלהם. ערוצים של תועמלני שמאל הכי צבועים בעולם ולזה הם עוד קוראים "עיתונות".
    סגור
  • 4.
    צ'חצ'ח
    טל מרדו 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכותב הינו צ'חצ'ח אדר מצטמרר לנוכח זה שעם ישראל רואה בערוץ 14 לגיטימיות, ויותר ויותר אנשים בעם רואים בו ערוץ אמת ! ערוץ יציב , שרואה "רק את טובת תושבייה" רואה רק את טובת היהודים וחיילי צה"ל . כמו הארץ יש לא מעט אנשים שנעחבים מכך אבל לדעתי עבר זמנכם מן העולם אתם הכישלון הכי גדול בעולם . שום מכבסת מילים לא תצליח לייצר אמינות אותנטיות ואמיתיות , ודאגה לעם היושב בציון על אפם וחמתם של חבל מריעכם.
    סגור
  • 3.
    חחחח אתר סססמאלני נרצע מבקר אתר ימני
    אילן האקדמאי 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל עיתונאי ב 14 אינטיליגנטי מכל "עיתונאי" מתחזה בסססמאל איך אמר ניר חפץ ? - כל העיתונאים התגייסו נגד נתניהו , לא משנה מה יעשה חבורת עלובים
    סגור
  • 2.
    תקשורת השמאל 11,12 ,13 שונאת כל מי שלא חושב כמוהם (ל"ת)
    תקשורת שמאל 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 1.
    לדעתי גולדן יחליף את בועז גולן הצנון שלא עובר מסך.. (ל"ת)
    נועם 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור