טלוויזיה

יצאת צדיק שוב עוררה קרב רייטינג. מה הכריעה הועדה?

הבוקר התרחש מאבק בין קשת לרשת על הנתונים הרשמיים שהשיגה תוכנית "יצאת צדיק" של חיים אתגר, בויכוח שכבר ליווה את חישוב הנתונים של הרצועה לפני מספר שבועות, מי ניצחה בקרב?
מערכת ice | 
אקס פקטור, יצאת צדיק (צילום מסך קשת 12, מסך רשת 13)
נתוני הרייטינג שהגיעו הבוקר עוררו מחלוקת בין קשת לרשת לגבי חישוב הנתונים של תוכנית הפריים טיים של קשת 12 - יצאת צדיק של חיים אתגר, ששודרה אתמול בשני חלקים. בהודעת קשת 12 נכתבו הנתונים בצורה מפוצלת, לפיה יצאת צדיק רשמה נתון של 15.1 נקודות רייטינג ו-416, ואילו יצאת צדיק "מפגש הצדיקים" ששודרה לאורך תשע דקות אחרי התוכנית, קיבלה 13.5 נקודות רייטינג ו-363 אלף צופים.
ברשת 13 לעומת זאת, הציגו את נתוני יצאת צדיק כמשדר אחד, ולפי כך הדיווח על רצועת הפריים טיים של קשת 12 הוצג עם צאת צדיק עם 14.7 נקודות רייטינג ו-400 אלפי צופים, בזמן שברשת 13, תוכנית הפריים טיים ששודרה היא הפרק המכריע של אקס פקטור לאירוויזיון בו נקבעה שלישיית הגמר. הפרק השיג נתון גבוה יחסית לעונה ורשם 14.5% רייטינג לרשת 13.
עם פרסום שתי השיטות הבוקר, החלה כמובן המחלוקת. התקדים לניסיון החלוקה של רשת 13 היה טמון בפרק הפתיחה של יצאת צדיק, אז בקשת 12 הציגו נתון מפוצל על התוכנית בזמן שברשת 13 טענו שלא היו לחלק השני של התוכנית את כל הנתונים כדי לדווח על הרצועה כמפוצלת, מה שגרם לירידת נתונים עם חישוב כלל הרצועה בנתון אחד.
 
באותה הזדמנות, המחלוקת הוכרעה לבסוף לטובת רשת 13, הסיבה היתה טעות אנוש טכנית שגרמה לכך שלא יופיע סליל מפצל בין שני חלקי התוכנית. הפעם, המצב התהפך.
לרשת 13 היתה סיבה טובה להציג נתונים מלאים לכל הרצועה בהתבסס על המקרה הקודם, וכך בעצם להצביע על כמעט שוויון שהושג בין הרצועות. הניצחון עדיין של קשת 12, אבל מדובר בשתי עשיריות האחוז.
אחרי שעות של ניסיונות הזכייניות למשוך את הנתונים לכאן, וועדת המדרוג הכריעה בעניין לטובת קשת 12 הפעם, ותוכנית יצאת צדיק הוחשבה לפי הנתון שהציגה על החלק הראשון של התוכנית, עם 15.1%, ולא 14.7% כפי שהודיעו ברשת 13.
עשיריות האחוז האלה נראות בלתי משמעותיות מבחוץ, אבל כל אחוז וחצי אחוז חשובים ברייטינג. בסופו של דבר המספרים האלה הם נקודת הכוח של הערוצים המסחריים מול המפרסמים. רשת 13 נמצאת רוב הזמן מאחור ברייטינג, ולכן מי שיכולה 'לחגוג' על מחירי פרסום היא קשת 12. מקרה של כמעט שוויון נתונים טוב לרשת, וגרוע לקשת, והפעם, כאמור, בקשת יצאו בצד המנצח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה