טלוויזיה

דיסני חושפת: הפרסומות מגיעות, איך אפשר להימנע מהן?

החברה מתחילה לחשוף בהדרגה למה ניתן יהיה לצפות מהמנוי המוזל שלה, שימומן על ידי פרסומות שיוצגו למשתמשים תוך כדי הצפייה. כעת מתברר שלא כל הצופים ייאלצו לצפון בהן

יאיר מור | 
דיסני פלוס (צילום יח"צ)
הפרסומות בדרך לדיסני פלוס: את העובדה הבסיסית הזו אנחנו יודעים מזה מספר חודשים. אך היום (שלישי) נחשפו פרטים ראשונים אודות התוכניות של דיסני למסלול הממומן על ידי פרסומות.
לפי דיווח של העיתון הכלכלי וול סטריט ג'ורנל, דיסני מתכוונת לשלב במסלול המוזל של השירות עד 4 דקות של פרסומות לשעה. מדובר בנתון הנמוך ביותר בשוק – "הולו", ששייך גם הוא לדיסני, מציג עד 7.4 דקות פרסומות בכל שעה למנויים במסלול החינמי שלו, בעוד פיקוק ("טווס", על שם לוגו הטווס) של NBCUniversal מציג עד 5 דקות של פרסומות לשעה, ואילו HBO Max של האחים וורנר מציג גם הוא 4 דקות פרסומות לשעה. בערוצי טלוויזיה מסורתיים, לפי חברת המחקר הבינלאומית קנטאר, משולבות 18-23 דקות פרסומות לשעה.
 
עם זאת, נראה שהחברה מתכוונת לתת "פטור" מפרסומות לצופים מסוימים: ריטה פֶרו, נשיאת מכירות פרסום בדיסני, אמרה לעיתון כי לפי "התוכנית להשקה הראשונית" לא יוצגו פרסומות לילדים בגילאי טרום בית-ספר (כלומר עד גיל 6) כלל. כמו כן, היא הוסיפה, "לעולם לא נאסוף מידע על ילדים מסוימים כדי לכוון אליהם (פרסומות)".
נתון נוסף שנחשף על ידי הג'ורנל הוא מחיר הפרסום בשירות הסטרימינג של דיסני: לפי הדיווח, החברה מבקשת ממפרסמים פוטנציאליים סכומים של 50 עד 60 דולר לכל 1,000 צפיות.
 
מה שעוד לא נחשף הוא מחיר המנוי המוזל הממומן על ידי פרסומות. כידוע, מחיר מנוי רגיל בדיסני+ עומד כיום על 8 דולר (כ-25 שקל) בארה"ב, בעוד בישראל יושק השירות בחודש הבא במחיר גבוה בהרבה – 39.90 שקל לחודש. עם זאת, הבוקר נחשף כי מי שיזדרז להירשם יוכל ליהנות מהנחה של 30% על מנוי שנתי – 319 שקל במקום 399 שקל.
בדו"ח האחרון שלה חגגה דיסני צמיחה של כמעט 8 מיליון מנויים ברבעון ל-137.7 מיליון, לעומת התכווצות קלה של נטפליקס לקצת פחות מ-222 מיליון מנויים בתקופה המקבילה – וזה בזמן שנטפליקס זמינה ביותר מפי שניים מדינות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה