טלוויזיה

זאב רווח, מהגדולים בקולנוע הישראלי, חוגג היום 82

"כבודו שכח לברך?" זוכה שלושה פרסי אופיר, השחקן הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון הישראלי זאב רווח חוגג היום את יום הולדתו ה82 - הנה כמה עובדות על השחקן שכנראה לא ידעתם
מערכת ice | 
זאב רווח בפרסומת לשלושת האופים (צילום יהושע TBWA)
היום (שני) שחקן הקולנוע המוכר והאהוב שגילם עשרות דמויות אייקוניות בקולנוע הישראלי חוגג את יום הולדתו ה82. רווח נולד בבראט שבמרוקו, ובגיל 8 עלה עם משפחתו לישראל. תחילה משפחתו גרה בחיפה, ומאוחר יותר בחייו עבר לירושלים. 
 
רווח מזוהה פוליטית עם הימין, ובפרט מפלגת הליכוד. בשנת 1992 הופיע בתשדירי הבחירות של המפלגה. בשנת 2003 התמודד על מושב במועצת עיריית רמת גן מטעם רשימת הליכוד. רווח מזוהה פוליטית עם הימין, ובפרט מפלגת הליכוד. בשנת 1992 הופיע בתשדירי הבחירות של המפלגה. בשנת 2003 התמודד על מושב במועצת עיריית רמת גן מטעם רשימת הליכוד. 
רווח שיחק בלמעלה מארבעים סרטי קולנוע, ואף ששיחק בתפקידים ראשיים בסרטים ובהצגות מסוגות רבות, הוא בולט במיוחד ככוכב של ז'אנר סרטי הבורקס. בסרטים אלה נהג רווח לגלם דמויות סטריאוטיפיות וגרוטסקיות של אנשים בשולי החברה המפלסים את דרכם בהשתלשלות אירועים קומית, המורכבת בדרך כלל מרמאויות קטנות, התחפשויות וחילופי זהויות (אשכנזי/מזרחי, גבר/אישה, עשיר/עני, תאומים ועוד).
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה