תקשורת ומדיה

כתב חדשות 12 זועם: "תוכנית זדונית, כולנו נשלם מחיר"

כתב חדשות 12, גיא פלג, במתקפה חריפה נגד שר המשפטים יריב לוין: "יריב לוין חטף את מערכת המשפט! הוא חנק אותה. ממשיך לחנוק, לא מרפה אחיזתו בצוואר המערכת. את המחיר נשלם כולנו"
תום נחום |  3
גיא פלג (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בעוד מדינת ישראל עדיין ממוקדת במלחמת חרבות ברזל, שנכנסה היום (רביעי) ליומה ה-33, יש מי שעדיין עוסקים דווקא בפוליטיקה קטנה ומחפשים אשמים, לא רק בכל הנוגע למחדל הגדול במתקפת הפתע הרצחנית של מחבלי חמאס, שגבתה את חייהם של לפחות 1,400 קורבנות שנרצחו, כאשר כעת, כתב חדשות 12, גיא פלג, יצא למתקפה חריפה נגד שר המשפטים יריב לוין.
פלג כתב בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר (X.COM) שלו כך: "יריב לוין חטף את מערכת המשפט! הוא חנק אותה. ממשיך לחנוק. רק בשל הביקורת הציבורית העצומה, על שממשיך לקדם את תוכניתו הזדונית גם עמוק בתוך המלחמה, שינה טקטיקה. הוא מייצר "פעלתנות אופטית", כאילו מקדם ענייני משרדו בשעה ש"משחק על זמן" ולא מרפה אחיזתו בצוואר המערכת. את המחיר נשלם כולנו".
כזכור, זאת לאחר שבשבוע שעבר פורסם בחדשות 12 כי חבר הכנסת ויו"ר וועדת חוקה ומשפט שמחה רוטמן אמר במהלך ישיבה: "הדם של האחים הלל ויגל יניב שנרצחו בחווארה אדום יותר מהדם של הנרצחים ב-7.10" ומיד התעוררה סערת ענק שהולידה תביעה של המהדורה ושל הכתב.
מי שהגיב לאיום התביעה של רוטמן נגד חדשות 12 ובחר לתקוף אישית את הכתב גיא פלג הוא פאנליסט 'הפטריוטים' בערוץ 14 ו'שבע' עם איילה חסון בכאן 11, נועם פתחי, שכתב בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר (X.COM) שלו כך: "עיתונאי שהוא חלק מתפירת השוחד, עד שירד למחתרת כשלא התאים לו, מה זה בשבילו להמציא משפט שרוטמן בחיים לא היה אומר?".
 
מגיש 'פגוש את העיתונות' ופאנליסט חדשות 12, לצידו של גיא פלג, בן כספית, בחר להתייחס גם הוא לנושא וכתב כך: "לא נכנס לריב הזה על הפרסום הזה. יש מספיק צרות. רק בוהה בצמד המילים שהחבר רוטמן כותב כאן: ״מאמצי לאחדות״. בוהה בהן שוב, ושוב. ושוב. לא כילינו את כוחותינו בנסיון להסביר לו שהוא מפרק את החברה, את הצבא, את הכלכלה, ואת האחדות? שנה שלמה? רוטמן. אחדות. הוא יצא מדעתו".
מי שעוד הגיבה לתביעה המדוברת של רוטמן נגד פלג וחדשות 12 היא עו"ד כנרת בראשי, פאנליסטית 'שבע' עם איילה חסון בכאן 11, אשר כתבה כך: "שעתיים מרגע פרסום הכתבה, גיא פלג ומנכ"ל חדשות 12 קיבלו התראה לפני תביעה. אם גיא פרסם פייק, ואני מאמינה לרוטמן, אסור להסתפק בהתנצלות במהדורה. רוטמן צריך להכתיב מתווה לפיו יתקיימו האירועים הבאים: גיא יעשה כתבה במהדורה אודות הפייק שפרסם על רוטמן ועלילת הדם. ביום המחרת כתבה זו תזכה לפולו אפ בכל תוכניות האקטואליה של הערוץ. במימון חדשות 12, גיא יחוייב לעשות כנסים בזום ולספר את הפייק שפרסם. המניע. ובסוף ההרצאה יתנצל. בראש ובראשונה גיא יצטרך להתנצל בפני הציבור על הסתה, פילוג והעובדה שחטא לתפקידו. סוף".
 
רוטמן תחילה השיב: "בעודי נמצא בלוויה של חלל צה"ל, שנפל לצד חבריו מכל חלקי האוכלוסיה בישראל, בערוץ 12 טרחו לייצר עלילת דם שקרית ומסיתה, שלא הייתה ולא נבראה. למען הסר ספק, בשום דרך ובשום צורה, לא בשיחות סגורות ולא בשיחות פתוחות, לא נאמר ואף לא נרמז על ידי כאילו דמו של מישהו אדום יותר מדמו של מישהו אחר, ומדובר בשקר מוחלט. מתוך כבוד לחללי צה"ל ולנרצחים בפעולות הטרור, ב-7.10 וקודם לכן, אין בכוונתי להיכנס למריבות ולפילוגים שחלק מכלי התקשורת מעוניינים בהם. לא אתן לשפלות הזו לפגוע במאמציי לאחדות ולקידום החוק למאבק בטרור בשיתוף פעולה, קואליציה ואופוזיציה, יחד עם כוחות הביטחון, כפי שעשיתי השבוע".
 
בתגובה לדבריו כתב פלג: "מזמין את ח"כ שמחה רוטמן לתבוע אותי על פגיעה בשמו הטוב. בטוחני כי גורמי שב"כ ומשרד המשפטים יבהירו את שנאמר בדיון. אציין כי בניגוד לציוץ של ח"כ רוטמן הוא דווקא שוחח איתי, ארוכות , במענה לפנייתי לפני השידור (עוד לפני שהשתתף בהלוויה) .רוטמן בחר שלא להגיב לפרסום בטענה מוזרה". ואכן התביעה הגיעה.
 
אלדד יניב מצא פשרה בטיעונים של השניים: "דווקא בגלל שאנחנו במלחמה ודווקא בגלל שאנחנו חייבים אחדות הדוקה אחרת ניפול כולנו: אם רוטמן אמר מה שצוטט בשמו - הוא צריך לעוף הביתה ועכשיו. אם פלג נפל - הוא צריך לעוף הביתה ועכשיו".
מני אסייג נתן גם הוא את התייחסותו לסיפור: "כשיוכח מעל לכל ספק שזה היה פייק, אני מציע טקס שיימינג מיוחד לשלילת פרס סוקולוב מגיא פלג. שולל הפרס יהיה חה״כ רוטמן. החצוצרן: גליקמן".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דמבו עם אוזניים ענקיות חחח
    בקי 11/2023/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דמבו עיתונאי סוג ז שב בשקט אתה אפס מאופס
    סגור
  • 2.
    דמבו המסכן
    חבר של דמבו 11/2023/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תת רמה של דמבו
    סגור
  • 1.
    גיא
    א.מ 11/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא מנסה לתקן את מערכת המישפט הרקובה
    סגור