טלוויזיה

קשת 12 בהודעה חריגה לצופים: מה יקרה החל ב-1.1.2024?

נראה שקשת החלה במהלכים שמכוונים ישירות אל yes, כאשר יצאה בקמפיין חדש שמיועד לצרכנים של חברת התקשורת במטרה להפעיל עליה לחץ. ההודעה לצופים: "החל מ-1.1.2024, לא תוכלו לצפות בנו בערוץ 12 בצפייה נדחית ביס ובסטינג טי וי"
מערכת ice | 
המשדרים הנצפים של קשת (צילום freepik)
אחרי שהמגעים בין קשת 12 ל-yes התפוצצו ועל אף שקשת הייתה מעוניינת להסדיר את שידורי התכנים שלהם ב-vod ובשירותי ה-catch-up ללקוחות yes, על פי הפרסום של ice, היום (ראשון) מגיעה הסלמה בעימות.
נראה שקשת החלה במהלכים שמכוונים ישירות אל yes, כאשר היא החלה בקמפיין חדש שמיועד לצרכנים של חברת התקשורת, במטרה להפעיל לחץ. על פי רן בוקר, בתום החוזה בין הצדדים התנהל משא ומתן על חידוש הצפייה הנדחית והצדדים לא הצליחו להגיע לסיכומים.
על כן בחרה קשת להוציא לדרך את הקמפיין שאמור ״להלחיץ״ את yes ולחזור בה, כשהיא מודיעה לצופים שלא יוכלו לצפות בה החל ב-1.1.2024. האינטרס של שני הצדדים הוא המשך ההתקשרות, אבל כנראה שעד הסיכום הקמפיין יצבור תאוצה.
נזכיר כי שרשרת ההסכמים בין yes לקשת 12 מגיעה לסיומה בסוף החודש הקרוב וזה משמעותי מאוד לשוק הטלוויזיה המקומי. קשת אינה מעוניינת להסיר את התכנים שלה מהפלטפורמות של yes אולם דורשת להסדיר בהסכם את השידורים האלה. הסדר שיכלול תשלום לחברה מהפלטפורמה.
נסביר כי נכון לרגע זה משלמת yes לקשת 12 במסגרת מערכת הסכמים ישנה כשגורמים בענף אומרים שההסכמים האלה לא לקחו בחשבון את ההתפתחויות בשוק הטלוויזיה וזה  אומר כניסה אגרסיבית של שחקנים כמו נטפליקס, דיסני פלוס וכן הלאה. מנגד, אומרים גורמים בענף שקשה לראות שירות טלוויזיוני שלם ללא התכנים של קשת 12 שהיא היום השחקן החזק בישראל בתחום ייצור התוכן העצמאי. נציין שגם ללא הסכם, קשת תמשיך לשדר שידורים חיים ב-yes.
 
נמשיך, לפני מספר חודשים סגרו yes ורשת 13 הסכם ארוך טווח שעונה על הצרכים של שני הצדדים אבל הסיפור עם קשת 12 הוא שונה בעיקר בגלל שורה של עוגנים שמייצרת החברה כמו 'עובדה', 'ארץ נהדרת', ה'כוכב' וכן הלאה.
עוד נזכיר כי לפני מס' חודשים הוט וקשת ניהלו מאבק משפטי סביב ההסכמים המסחריים בין שני הגופים  אשר בסיומו הגיעו להסכמות וחתמו על  חוזה מסחרי ל-3 שנים במסגרתו הוט משלמת לקשת על התוכן.
ברקע הדברים, עומד המאבק הסמוי של יס והוט  ב-Free TV. מאז עלייתה לאוויר בחודש מאי, FreeTV יצרה מהפכה צרכנית בשוק הטלוויזיה והביאה להורדת מחירים בעשרות אחוזים. בקשת ו-yes סרבו להתייחס לדברים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה