שיווק ופרסום
אשת השיווק של החודש: שני פלח אלזם, מנהלת השיווק של בנק הפועלים
בקמפיין מוסיקלי ויצירתי במיוחד, בנק הפועלים מכריז על מהפכה בשירות ומציג את Ella, מנהלת שיווק מבוססת בינה מלאכותית שתסייע לבעלי עסקים בהנגשת השירות דרך הרשתות החברתיות | שני פלח אלזם היא אשת השיווק של החודש
בקמפיין המוסיקלי של בנק הפועלים, השחקן עמוס תמם והמסעדן יוסף (בינו) גבסו המוכר כד"ר שקשוקה, הציגו את Ella – מנהלת שיווק מבוססת בינה מלאכותית. מדובר בכלי טכנולוגי חדש שפותח בכדי לסייע לבעלי עסקים בהנגשת השירות שהם מציעים ללקוחות דרך הרשתות החברתיות.
בנוסף לכך, בנק הפועלים הודיע ללקוחותיו כי הם רשאים להשתמש במנהלת השיווק מבוססת הבינה המלאכותית החדשה בחינם למשך חצי שנה. באמצעות כך, הנהלת בנק הפועלים מבקשת ליצור בידול ביחס לשירות שמציעים המתחרים שלה בשוק כגון; בנק מזרחי טפחות, בנק לאומי, בנק דיסקונט ועוד.
במהלך הפרסומי, עליו ניצח משרד הפרסום גיתם BBDO, בנק הפועלים מכריז על מהפכת ה-AI בשירות הפיננסי שהוא מציע לכלל לקוחותיו. על פיתוח כלי ה-AI הייחודי שנוצר עבור כלל לקוחות בנק הפועלים, אחראי הסטארט-אפ MARKETEAM.AI.
.jpg)
(צילום: באדיבות בנק הפועלים)
את הפרסומת הובילו השחקן עמוס תמם וד"ר שקשוקה באמצעות ביצוע מחודש לשיר "הבאנו שלום עליכם". בזכות התסריט היצירתי והמשעשע, מהפכת השירות שמציע בנק הפועלים ללקוחותיו והנגשת המסר השיווקי באמצעות שימת דגש על הרגש, זכה הקמפיין המדובר בתואר 'פרסומת השבוע' של אתר Ice.
מי את שני פלח אלזם?
אני מנהלת את מחלקת השיווק בבנק הפועלים, בת 43, תל אביבית גאה, נשואה ואמא לשני בנים מקסימים. את דרכי המקצועית בעולם השיווק התחלתי לפני למעלה מעשור אבל הקריירה שלי בבנק החלה הרבה קודם. אני מהמקרים הנדירים של מי שצמחה מבפנים ואני רואה בניסיון המגוון בתפקידים השונים שעשיתי בבנק יתרון משמעותי.
אני מנהלת את מחלקת השיווק בבנק הפועלים, בת 43, תל אביבית גאה, נשואה ואמא לשני בנים מקסימים. את דרכי המקצועית בעולם השיווק התחלתי לפני למעלה מעשור אבל הקריירה שלי בבנק החלה הרבה קודם. אני מהמקרים הנדירים של מי שצמחה מבפנים ואני רואה בניסיון המגוון בתפקידים השונים שעשיתי בבנק יתרון משמעותי.
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
מאז ומתמיד התנהגות אנושית ריתקה אותי. כחובבת נלהבת של כלכלה התנהגותית ובעלת תואר בפסיכולוגיה, תמיד עניין אותי להבין איך אנשים מקבלים החלטות ומה משפיע על האופן שבו הם פועלים.
מאז ומתמיד התנהגות אנושית ריתקה אותי. כחובבת נלהבת של כלכלה התנהגותית ובעלת תואר בפסיכולוגיה, תמיד עניין אותי להבין איך אנשים מקבלים החלטות ומה משפיע על האופן שבו הם פועלים.
העשייה השיווקית מאפשרת לי לתרגם את ההבנה הזאת לחוויות, מסרים ומהלכים שיוצרים חיבור אמיתי. מה שמלהיב אותי במיוחד הוא שבעולם השיווק לעולם לא מגיעים ל-"קו הסיום", כל מהלך הוא תחנה בדרך וכל תובנה פותחת דלת לשאלות חדשות ולרעיונות חדשים.
כיצד בתחרות קשה בין הבנקים, מצליחים לייצר בידול דרך השיווק והפרסום?
בידול אמיתי בעולם הבנקאות מתחיל בהבנה עמוקה של צרכי הלקוחות ולא רק בפתרונות פיננסיים. בעולם שבו רוב המוצרים הבנקאיים דומים, הבידול יתבטא בחוויית הלקוח ובערכים שאנחנו מייצגים: חדשנות טכנולוגית, שירות, יוזמה ועשייה חברתית שמחברת אותנו לקהילה שבה אנחנו פועלים. המהלכים שלנו מבוססים על תובנות מהחיים ועל נקודות הזדהות ואת זה אנחנו מנסים להביא למסך וזה מייצר חיבור שהציבור מזהה ומעריך.
בידול אמיתי בעולם הבנקאות מתחיל בהבנה עמוקה של צרכי הלקוחות ולא רק בפתרונות פיננסיים. בעולם שבו רוב המוצרים הבנקאיים דומים, הבידול יתבטא בחוויית הלקוח ובערכים שאנחנו מייצגים: חדשנות טכנולוגית, שירות, יוזמה ועשייה חברתית שמחברת אותנו לקהילה שבה אנחנו פועלים. המהלכים שלנו מבוססים על תובנות מהחיים ועל נקודות הזדהות ואת זה אנחנו מנסים להביא למסך וזה מייצר חיבור שהציבור מזהה ומעריך.
מה היו התגובות שקיבלתם בעקבות הקמפיין החדש המציג את השירות המהפכני של הבנק?
שיתוף הפעולה עם חברת הסטארט אפ Marketeam.ai התבשל תקופה די ארוכה. את נעמה מנובו טוויטו מנכ"לית הסטארט אפ שפיתח את המודל עליו מבוססת Ella - מנהלת שיווק מבוססת AI פגשנו כבר שנה קודם.
שיתוף הפעולה עם חברת הסטארט אפ Marketeam.ai התבשל תקופה די ארוכה. את נעמה מנובו טוויטו מנכ"לית הסטארט אפ שפיתח את המודל עליו מבוססת Ella - מנהלת שיווק מבוססת AI פגשנו כבר שנה קודם.
למרות שמאוד התלהבנו, רצינו לוודא שהלקוחות מוצאים בו ערך. זאת הסיבה שעשינו גם מחקר מקדים עם בעלי עסקים וגם פיילוט עם קבוצת לקוחות. חששנו שעסקים יירתעו מהטכנולוגיה ושהשירות יישאר נחלתם של מעגל מצומצם של לקוחות מתוחכמים טכנולוגית, אבל בפועל כמות העסקים ומגוון העסקים שנרשמו הייתה מפתיעה בכל קנה מידה.
מסעדות, אינסטלטורים, מוסכים, יועצים, עסקים ממקצועות כל כך מגוונים ומכל רחבי הארץ נרשמו ל-Ella. עסקים אפילו אמרו שהם יפתחו דפים בעוד רשתות חברתיות כדי להשתמש במוצר. התוצאות והתגובות שקיבלנו מהעסקים גרמו לנו להבין שכשמדובר בצורך ובעיה אמיתיים, זה לא משנה אם הפתרון מבוסס AI או לא, אלא האם הוא פרקטי ופשוט לאימוץ.
ספרי על שיתוף הפעולה הייחודי עם המסעדן יוסף (בינו) גבסו. מדוע הוא נבחר להוביל את הקמפיין החדש של בנק הפועלים לצד השחקן עמוס תמם?
הבחירה בבינו גבסו, הלא הוא ד"ר שקשוקה, הייתה מדויקת לסיפור שרצינו לספר על Ella. מצד אחד בינו מייצג בצורה אותנטית בעל עסק בתחום המסעדנות – תחום מסורתי שרחוק מעולם הטכנולוגיה.
הבחירה בבינו גבסו, הלא הוא ד"ר שקשוקה, הייתה מדויקת לסיפור שרצינו לספר על Ella. מצד אחד בינו מייצג בצורה אותנטית בעל עסק בתחום המסעדנות – תחום מסורתי שרחוק מעולם הטכנולוגיה.
ומצד שני, הנוכחות הדיגיטלית שלו ברשתות החברתיות מאוד מושקעת. רצינו להעביר מסר שמנהלת השיווק מבוססת AI היא פתרון שכל אחד יכול להשתמש בו, גם אם אין לו רקע טכנולוגי ובינו עם האותנטיות שלו היה השגריר האידאלי למסר הזה. השילוב בינו ובין עמוס תמם, יצר דואט שאפשר לעסקים להזדהות עם הרצון והצורך להיות פעילים ברשתות גם אם אין להם ידע.
כיצד הקמפיין המדובר מימש את מטרת העל של בנק הפועלים?
בנק הפועלים חרט על דגלו כבר לפני יותר שני עשורים את הסיוע לעסקים קטנים בישראל, מתוך הבנה עמוקה שהם הקטר האמיתי של הכלכלה הישראלית. המהלך הזה הוא המשך ישיר של האסטרטגיה הזו. אנחנו פועלים באופן קבוע כדי לתת לעסקים כלים ושירותים שיסייעו להם לצמוח ומפתחים כל הזמן הצעות חדשניות שיעזרו להם להתגבר על האתגרים של להיות עסק במדינה כמו ישראל.
בנק הפועלים חרט על דגלו כבר לפני יותר שני עשורים את הסיוע לעסקים קטנים בישראל, מתוך הבנה עמוקה שהם הקטר האמיתי של הכלכלה הישראלית. המהלך הזה הוא המשך ישיר של האסטרטגיה הזו. אנחנו פועלים באופן קבוע כדי לתת לעסקים כלים ושירותים שיסייעו להם לצמוח ומפתחים כל הזמן הצעות חדשניות שיעזרו להם להתגבר על האתגרים של להיות עסק במדינה כמו ישראל.
Ella היא דוגמה מובהקת לגישה הזו – למעשה זיהינו ממחקר עם עסקים ששיווק דיגיטלי הוא אתגר משמעותי עבור מי שאין לו את המשאבים להעסיק אנשי שיווק מקצועיים וייצרנו שיתוף פעולה שמנגיש להם את הטכנולוגיה הזאת בחינם.
התוצאות מדברות מעד עצמן – אלפי לקוחות כבר נרשמו לשירות ו-Ella כבר ייצרה עשרות אלפי פוסטים לעסקים עד כה. המספרים האלה מעידים לא רק על הצלחת הקמפיין אלא על זה שפגענו בנקודת כאב וסיפקנו פתרון שעונה על צורך אמיתי.
מהו מנהל/ת שיווק טוב בעינייך?
מנהל שיווק טוב בעיני הוא קודם כל מתבונן ומאזין – ללקוחות, למגמות, לתחרות ולסביבה שבה הוא פועל. מנהל שיווק טוב יודע לזהות צרכים ולהציע פתרונות חדשניים ומעשיים. הוא חייב להיות סקרן, להתעדכן בטכנולוגיות וכלים חדשים אבל לא לשכוח שבסוף מדובר על אנשים ורגשות.
מנהל שיווק טוב בעיני הוא קודם כל מתבונן ומאזין – ללקוחות, למגמות, לתחרות ולסביבה שבה הוא פועל. מנהל שיווק טוב יודע לזהות צרכים ולהציע פתרונות חדשניים ומעשיים. הוא חייב להיות סקרן, להתעדכן בטכנולוגיות וכלים חדשים אבל לא לשכוח שבסוף מדובר על אנשים ורגשות.
אני מאמינה שמנהל שיווק מצטיין יודע לחבר בין אינטואיציה, דאטה ויצירתיות. הוא חייב להיות לוחם כדי שהחזון שלו יתגשם והוא צריך גם לראות את התמונה הגדולה וגם להכיר את הפרטים הקטנים בו זמנית.
איזה טיפ היית נותנת למנהלי שיווק בתחילת דרכם?
הטיפ המרכזי שהייתי נותנת למנהלי שיווק הוא: אל תחשבו רק על הלקוחות שלכם, אלא על הלקוח שאתם. שאלו את עצמכם בכנות – האם הייתם קונים את המוצר? מנסים את השירות? האם חווית המשתמש שאתם מספקים מספיק טובה?
הטיפ המרכזי שהייתי נותנת למנהלי שיווק הוא: אל תחשבו רק על הלקוחות שלכם, אלא על הלקוח שאתם. שאלו את עצמכם בכנות – האם הייתם קונים את המוצר? מנסים את השירות? האם חווית המשתמש שאתם מספקים מספיק טובה?
שיווק מצטיין מתחיל בלייצר מוצרים ושירותים שאנשים רוצים. כשאנחנו מתנסים במוצרים ובחוויות של הארגון שלנו בעצמנו ומסתכלים על הדברים באופן אמיתי וכנה, מתחילים לראות פערים ונקודות חיכוך שלא היינו מבחינים בהם אחרת.
עוד ב-
כמנהלי שיווק, התפקיד שלנו הוא להיות הקול של הלקוח בתוך הארגון, לא רק הקול של הארגון כלפי הלקוח והדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא להתייחס לכל מוצר, שירות או קמפיין כאילו אנחנו עצמנו הלקוחות הפוטנציאלים שלו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.עושקי העם עם משכורות עתק. בושה. (ל"ת)א' 03/2025/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.שני תותחית ,היא תגיע רחוק,אין תיקרת זכוכית. (ל"ת)אייל 03/2025/08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.נהדר. יוכלו כעת לעשוק אותנו טוב יותר. (ל"ת)לקוח 03/2025/07הגב לתגובה זו0 0סגור



