שיווק ופרסום

דירוג שלטי החוצות המובילים והמשתלמים בישראל 2025

לראשונה בישראל: הדירוג הרשמי הראשון והבלעדי של שלטי הענק בישראל ובנתיבי איילון. כל שלט נבחן לפי קריטריונים מקצועיים ברורים, שנבנו על סמך עשרות שנות ניסיון בשטח ובקמפיינים של שילוט חוצות | העשירייה השלישית – מקומות 21–30 | הדירוג הרשמי לשנת 2025 
שיר שבדרון | 
דירוג שלטי החוצות 2025 (צילום שאטרסטוק)
הדירוג המוצג כאן הוא הראשון מסוגו בארץ, והמקור הרשמי, הבלעדי והמהימן לדירוג שלטי החוצות והמסכים הגדולים בישראל, במיוחד בנתיבי איילון - ציר החשיפה המרכזי והעמוס ביותר במדינה, עם למעלה מ־900 אלף כלי רכב ביום.
בשנים האחרונות, נתיבי איילון התמלאו בעשרות שלטי ענק שממשיכים להתעדכן ולהתחלף, חלקם דיגיטליים. מדובר בנדל"ן פרסומי מהנחשקים בישראל, שבו מתמודדות חברות שילוט החוצות המובילות בענף: ברעם, נור, HUGE, אדרי8, מרקעים-חוצות זהב, מגה מדיה, מקסימדיה, נובה מדיה, לביא ועוד. אך עם כל השפע הזה, כיצד ניתן לדעת באמת מהם השלטים החזקים, הבולטים והמשתלמים ביותר בישראל?
מתודולוגיית הדירוג                                                                                         
כל שלט נבחן לפי קריטריונים מקצועיים ברורים, שנבנו על סמך עשרות שנות ניסיון בשטח ובקמפיינים של שילוט חוצות:
מיקום: אזורי הביקוש הגבוהים ביותר בנתיבי איילון ממוקמים בין מחלף לה גארדיה למחלף ההלכה. ככל שמתקרבים למחלף השלום, החשיפה והפקקים גוברים, וכך גם ערך השלט – 15%.
גודל ונראות: גודל משמעותי מגביר נוכחות ובולטות, אך גם שלט קטן במיקום מושלם עשוי לבלוט יותר – 10%.
מרחק חשיפה: הקרבה הפיזית לעין הנהג משפיעה על החשיפה – 10%.
טראפיק: נפח התנועה באזור השלט – פוטנציאל צפיות – 15%.
זמן חשיפה: שלטים ברמזור או בכיכר ייהנו מזמן חשיפה ארוך – 10%.
כיוון ואיכות החשיפה: צד א' (קרוב לנתיב הנסיעה) מול צד ב' (מרוחק) – 15%.
סוג השלט: דיגיטלי מול קבוע – עם יתרון לשלטים סטטיים בשעות הערב. במסכים הדיגיטליים יש סרטונים דינאמיים אך 6 מפרסמים בדקה – 5%.
תמורה למחיר: השוואה בין עלות הפרסום לבין התמורה לפי שאר הפרמטרים – 15%.
תחזוקה ותפעול: תאורה, מסגרת, ניקיון, רקע וסביבת השלט – 5%.
הדירוג הרשמי – 2025 - Top Billboards in Israel
העשירייה השלישית – מקומות 21–30
מקום 30 – חברת מרקעים
שלט קיר כפול, כניסה דרומית לאיילון צפון. צד ב' מרוחק, בולט במיוחד בלילה בזכות תאורה אחידה. מתאים לחשיפות קצרות ומהירות עם נראות עוצמתית. ציון משוקלל: 6.6
מקום 29 – חברת נור
קיר ענק כפול "קחטן", איילון דרום. שלט ותיק, צד ב’ מרוחק הנחשף לאיילון דרום, בעל נראות טובה יותר בלילה. ציון משוקלל: 6.7
מקום 28 – חברת מגה מדיה
שלט קיר, מחלף השלום. נחשף לשני כיווני הנסיעה. שטח פרסום מרכזי אך תחרות חזותית גדולה סביב.  ציון משוקלל: 7
מקום 27 – חברת אולטרה מדיה
דרך השלום – מסך דיגיטאלי. סינדרלה... מסך דיגיטאלי לא ענק אך ממוקם בציר מרכזי ועמוס, דקה מעזריאלי, עם נראות מעולה בניצב, בעלות מפתיעה של פחות מטוטם רגיל שמכניסה אותו לעשירייה השלישית.  ציון משוקלל: 7.15
מקום 26 – חברת  HUGE
קיר כפול 220 מ"ר, בין לה גארדיה למחלף השלום. נראות לשני הכיוונים, אך צד ב' מרוחק. ציון משוקלל: 7.2.


מקום 25 – חברת מרקעים
שלט קיר, איילון צפון לפני מחלף השלום. צד ב’ מרוחק אך גדול, נצפה היטב ממרחק. ציון משוקלל: 7.25
מקום 24 – חברת נור
טוטם ענק, איילון צפון (דרך השלום – בית אגד). מיקום מרכזי, נראות טובה יותר בערב. ציון משוקלל: 7.35
מקום 23 – חברת לביא מדיה
שלט קיר 150 מ"ר – איילון צפון בני-יהודה. שטח פרסום גדול ולא יקר יחסית. ציון משוקלל: 7.4
מקום 22 – חברת נור
קיר ענק 750 מ"ר, ספירלה מחלף השלום. שלט ענק במיקום פריים יוצא דופן אך זמן החשיפה קצר והנראות מצומצמת.   ציון משוקלל: 7.45
מקום 21 – חברת HUGE
קיר ענק בקארו, מחלף השלום ל-2 הכיוונים. 180 מ"ר, מיקום מרכזי אך מקביל לנהגים ותחרות רבה מסביב.  ציון משוקלל: 7.5
אלו שלטי חוצות התברגו לטופ 20? ומה הם שלטי החוצות המובילים והמשתלמים בישראל לשנת 2025 שזכו במקומות הראשונים? לראשונה בישראל, דירוג שלטי החוצות - ובימים הקרובים נחשוף את הזוכים בעשירייה השנייה בדירוג, ולאחר מכן את הטופ 10.
על הדירוג: שלושה עשורים אני חי את עולם הפרסום ושילוט החוצות, ובמהלך השנים דבר אחד הפתיע אותי:  לא היה עד כה דירוג מקצועי ומבוסס לשלטי החוצות בישראל. כל חברת שילוט חוצות מציגה את השלטים שלה עם תמונות שיווקיות, ולעיתים אף מספקת נתונים על חשיפות, אך מה לגבי פרמטרים חשובים נוספים כמו איכות החשיפה בשטח, זמן חשיפה, ומחיר השלט? אין מקור אחד שמאגד את המידע הזה ומדרג את השלטים באופן מקצועי - עד היום.                           
הכותב: שיר שבדרון, בן 51, בעלים ומנכ"ל סיינס מדיה בע"מ - פרסום ורכש מדיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה