שיווק ופרסום
הניסוי של גלידת שטראוס: אדם זר שילם עליכם, כמה יסכימו להעביר הלאה מעשה טוב?
אנחנו ציניים וחשדנים או דווקא להיפך, יכולים לגלגל הלאה מעשה טוב לאדם שאיננו מכירים? האם המשתתפים הישראלים עברו את קו ה-50%?
ניסוי חברתי שנערך בימים אלה מסביב לעולם הגיע גם לישראל ובדק את מידת הנכונות של הקהל הישראלי לגלגל הלאה מעשה טוב. כמה מאיתנו, הישראלים, מוכנים לשמח אדם זר ללא מניעים סמויים. מאחורי הניסוי, שלמען האמת, הוא יותר פרסומת מאשר מהלך אובייקטיבי טהור, עומדת גלידת שטראוס, מבית יוניליוור העולמית.
מצלמות נסתרות שהוצבו באלונית יקום, מחנויות הנוחות המרכזיות על כביש החוף, צילמו את הלקוחות המזדמנים שהגיעו לקופה עם גלידה, להם נאמר כי אינם צריכים לשלם עבור המוצר משום שהקונה שלפניהם כבר שילם עבורו משום שרצה לשמח אותו. לאחר מכן, הוצע להם לעשות את אותה מחווה למי שיבוא אחריהם וכך להמשיך ולהעביר את השמחה הלאה.
התוצאה המפתיעה של הקמפיין שמאחוריו עומדת סוכנות האינטראקטיב Great Group קבעה ש-94% מהקונים שילמו בשמחה עבור הבא אחריהם. 6% בלבד בחרו לקחת את השלגון וללכת ולא להעביר השמחה לאחר.
כאמור, הצילומים בישראל הם חלק מניסוי מתגלגל בעולם בשם שרשרת השמחה שעושה חברת יוניליוור, מיצרניות הגלידות הגדולה בעולם. לשם השוואה, בברזיל 97% הסכימו לשלם עבור הקונה הבא אחריהם, בטורקיה ובאיטליה רק 87%. המדינה היחידה בה כל המשתתפים הסכימו להעביר את השמחה הינה אוסטרליה - 100% מהאוסטרלים שנקלעו לניסוי הסכימו לשתף פעולה ושילמו עבור הבא אחריהם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(12):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
12.סוכנות ישראלית לוקחת קרדיט על קמפיין בינלאומיירון 11/2013/20הגב לתגובה זו0 0מה הם עשו שם? הציבו מצלמה? חובבני!סגור
-
11.יוניליבר מעבירה את העצב הלאההב הב קופיקו 11/2013/20הגב לתגובה זו0 0מממנת ניסויים בבעלי חיים! לא לקנות מהם כלום!!!סגור
-
10.מה זה משנה אם אני משלם עלי או על הבא בתור...שטויות 11/2013/20הגב לתגובה זו0 0הסכום אותו סכום לא?סגור
-
9.ביצוע טוב יותר מהבריזלאי - יש לינקירון 11/2013/20הגב לתגובה זו0 0http://www.youtube.com/watch?v=lHS-NLEZ7wEסגור
-
8.זה רעיון של סטארבאקס לא? (ל"ת)אנונימי 11/2013/19הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
7.מילא הפקה חובבנית אבל למה להעתיק ???הזיה 11/2013/19הגב לתגובה זו0 0איך לוקחים מהלך מעולה של סטארבאקס, מעתיקים ועוד בביצוע כל כך בינוני ??? הנה המהלך המקורי http://www.starbucks.com/promo/come-togetherסגור
-
6.פשוט וחכם (ל"ת)אביטל 11/2013/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.אחלה רעיון!!! (ל"ת)מישהו שמבין 11/2013/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.כל הכבוד! (ל"ת)מישהו שמבין 11/2013/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.נו באמת...האיש ההגיוני 11/2013/19הגב לתגובה זו0 0רק בגלל זה אני אקנה להבא גלידות שטראוס. עד מתי תהיו בחלומות ובקייסים מבוימים לקאן?סגור
-
2.אחלה רעיון - ביצוע תחת (ל"ת)גרייט שייפ 11/2013/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.יפה אבל...אסף 11/2013/19הגב לתגובה זו0 0הבחור עם הגיטרה הורס הכול. למה צריך אותו? הופך את זה ממהלך חכם למביךסגור


