שיווק ופרסום
האיגוד לוקח את הקקטוס לידיים: בדרך למיתוג מחדש של תחרות הקריאייטיב
החלפת שם, שינוי בתמהיל סגל השופטים וחידוד הקריטריונים. אלו חלק מהנושאים שעלו לדיון בפרזנטציה שהציג יורם דמבינסקי לבכירי הקריאייטיב
תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום \'קקטוס הזהב\' בדרך למתיחת פנים. איגוד חברות הפרסום קיים הבוקר מפגש שנכחו בו כ-30 אנשי קריאייטיב בכירים המייצגים את המשרדים המובילים בישראל, ובמסגרתו עלה לדיון המתווה החדש שלפיו תנוהל תחרות הקריאייטיב הבאה של תעשיית הפרסום המקומית.
במרכזו של המפגש עמדה פרזנטצייה שהוצגה לנוכחים על ידי יורם דמבינסקי, המנכ\"ל והבעלים של JWT ישראל. בפרזנטצייה עלו הקווים המנחים שלפיהם אמורה התחרות הבאה להתקיים. אמנם מדובר בשלב ראשוני למדי אך הדגשים הברורים הופנו לסגל השופטים, תהליך השיפוט והקריטריונים להגשת העבודות המתחרות, שילוב המשרדים הקטנים, קטגוריות חדשות ועוד.
השינוי הבולט ביותר, שגם ישנה את המיקוד ואופי תחרות הקריאייטיב יהיה בגזרת סגל השופטים. לאחר מספר שנים שבהן השופטים היו על טהרת עולם הפרסום ואנשי הקריאייטיב, יצורפו לפאנל השופטים גם סמנכ\"לי שיווק. נכון לעכשיו התכנית היא לשלב בין 15 אנשי קריאייטיב ל-15 אנשי שיווק.
בנוסף, הפורמט החדש של התחרות כולל חידוד של הקריטריונים לפיהם משרדי הפרסום יגישו את העבודות המתחרות, כמו גם חשיבה מחדש על תהליך השיפוט עצמו. נושא נוסף שעלה לדיון במפגש היה החלפת שמה של התחרות.
הפרזנטציה של דמבינסקי היא פועל יוצא של החלטת איגוד הפרסום לגבש צוותי חשיבה שיעסקו בסוגיות השונות שקשורות בענף ועתידו. צוות ההיגוי כלל בנוסף למנכ\"ל JWT את טל ריבן סמנכ\"ל הקריאייטיב של אדלר חומסקי ונדב פרסמן סמנכ\"ל הקריאייטיב של באומן בר ריבנאי. בנוסף לטיפול בתחרויות הפרסום עוסק הצוות הזה גם בקידום הקריאייטיב וחשיבות היצירתיות. צוותי החשיבה עובדים בצמוד לאמיר גיא, יו\"ר האיגוד ויגאל בראון המנכ\"ל.
בין הנוכחים שהגיעו הבוקר למפגש היו גיל סמסונוב, אמיר גיא, יגאל בראון, טל ריבן, דודי שמעוני, טל פרלמוטר, יורם לוי, שני גרשי, הדס ליבר, מירן פחמן, שחר פילר, ארז מיטל, טל רביב ועוד. התחרות שבוטלה ב-2003 אמורה לחזור לפעילות ב-2014 אך תדחה ככל הנראה לספטמבר, בניגוד למועד הקבוע שלה בשנים האחרנות בסביבות חודש יולי. המפגש נערך באולם \'הבצפר\' של איגוד חברות הפרסום, בנמל ת\"א.
מאיגוד חברות הפרסום נמסר: \"האיגוד הזמין הבוקר את ראשי הענף לדיון פתוח ופורה בדבר התחרות הבאה לשנת 2014. אנו מברכים על ההיענות הרבה בקרב סמנכ\"לי הקריאייטיב ומנהלי המשרדים. יחד ובשיתוף פעולה נבצע את השינויים הדרושים שיצעידו את הענף קדימה\".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.אז ככהone 02/2014/18הגב לתגובה זו0 0קריאייטיב נמדד ע"י אנשי קריאייטיב. זהו. ככה זה עובד בכל מקום בעולם, מה לעשות. שנית, יועילו בבקשה כל האנשים שלא זכו בתחרויות חשובות לצאת מהחדר. עם כל הכבוד ל-AOTW, BESTADS, גולדן דראם וכל החרא הזה - תשאירו בחדר רק את פרסמן, ריבן, גרשי או כל אחד אחר שאשכרה זכה בקאן בחיים שלו.סגור
-
7.שיכריזו תחרות על גידול ברווח ובהיקפיםאפקטיבי 02/2014/14הגב לתגובה זו0 0גם ככה שום דבר אחר לא מניע את הענף הזה, שמנהלי הכספים יעלו לבמה ויציגו דוחות כספייםסגור
-
6.יש כבר תחרות כזאת- קוראים לה אפ"ימאוכזב 02/2014/14הגב לתגובה זו0 0זוהי אמור להיות תחרות הקריאייטיב הישראלי. לא שיווק, לא אפקטיביות בפרסום ולא שום דבר אחר שמנהלי שיווק או פלנרים יכולים או מוסמכים לשפוט. אם בכל העולם זה עובד יופי אז למה להתחכם? למה לתת ליציאות מחורבנות כמו שוש, להעביר את דביר או הקוקסינל הקטן של טורנדו סיכוי לזכות בתחרות קריאייטיב?? המדד היחיד לתחרות הזו צריך להיות האם לעבודה יש סיכוי בתחוריות קריאייטיב בעולם. אז בואו נשים את כל הפוליטיקות המשרדיות בצד, נעודד אנשי קריאייטיב צעירים להעיז, לבעוט ולכוון הכי גבוה שיש ונזכור שאם נמשיך בדרך הזו ענף הקריאייטיב הישראלי יגמור בסוף כמו מדד "הזכורות והאהובות"- עם 0 קריאייטיב.סגור
-
5.איגוד שמיגודאוהד 02/2014/13הגב לתגובה זו0 0למי בדיוק דואג האיגוד הזה??? לעצמו. מכונת כסף מושחתתסגור
-
4.אנשי הקריאייטיב הנ"ל הם הרקובים בתעשייההארי המזוהם 02/2014/12הגב לתגובה זו0 0המשותף להם היא אותה שיטה נצלנית של אנשי קריאייטיב זוטרים, הפרד ומשול, פוליטיקה ולכולם עומד דבר אחד בלבד: למצב את עצמם גבוה ככל שאפשר בביצה הדלוחה ופרק הזמן הקצר שעומד לעובדים בענף הזה. אם בדרך לשותפות, תפקיד בחו"ל או מינוף המשרד הספציפי שנכון להם כרגע. המלך עירום.סגור
-
3.כולם שם נראים מפוהקים... (ל"ת)מוקי 02/2014/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.איגוד חזיר רקוב עסוק בעצמונשות הקריאיטיב 02/2014/12הגב לתגובה זו0 0כל מנהלי הקריאיטיב האלו שמשתפים פעולה על המסוע בדרך לקבל בעיטה בתחת מי תוך חודש מי תוך שנה, שלוש או חמש. אם אתם לא חושבים לדאוג לעובדים שלכם אז תהיו אגואיסטים ותדאגו לעצמכםסגור
-
1.נשמע עצוב במיוחדהקקטוס מת 02/2014/12הגב לתגובה זו0 015 אנשי שיווק ו-15 אנשי קריאייטיב? יש לי רעיון לשם חדש לתחרות: אפ"י אבל הרמה של הפרסום בארץ היא כזאת נמוכה שהטקס הזה כנראה מיותר במילאסגור


