שיווק ופרסום

מחסני חשמל תשלם 175 אלף ש' על שימוש לא חוקי ביצירה

החברה שילמה על שימוש ביצירה של ה-DJ חואן פרננדז ורדרה עד שהודיעה שלא תעשה בה שימוש נוסף. עם זאת המשיכה להשתמש בה, נתבעה והאשימה את אדלר חומסקי בטעות
משה בנימין |  1
מחסני חשמל (צילום צילום מסך)
בית המשפט המחוזי פסק תשלום פיצוי של חברת מחסני חשמל, המוחזקת על ידי אלקטרה מוצרי צריכה, על סך 175 אלף שקל ליוצר המוסיקה, ה-DJ חואן פרננדז ורדרה בעקבות שימוש לא חוקי ביצירה המוסיקלית Spiritual healing המלווה את פרסומות החברה בכיכובו של השחקן אלי פיניש. 
זכויות השימוש בקטע המוסיקה של ורדרה, המוכר לחובבי מוסיקת טראנס, נרכשו על ידי מחסני חשמל לקמפיין בו מופיע פיניש בדמותו של "יניב דארוויש" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי. החברה שילמה עבור השימוש ביצירה האלקטרונית תמלוגים בסך 40 אלף שקלים לשנה ליוצר עד לדצמבר 2017, אז פקעה זכותה לעשות בה שימוש, לאחר שמחסני חשמל הודיעה ליוצר כי היא אינה מעוניינת להמשיך ולהשתמש בה בקמפיין הפרסום שלה. 
עורכי הדין של ורדרה טענו בבית המשפט כי אלקטרה נהגה בזלזול בכך שהכחישה את השימוש הלא חוקי ביצירה וכן בכך שניסתה להאשים את משרד הפרסום אדלר חומסקי בשימוש ביצירה.
עורך דינה של אלקטרה טען מנגד: "מה שרציתי לבוא ולומר הוא שמי שעשה את הטעות פה הוא משרד הפרסום, שזה אני כאלקטרה לוקח אנשי מקצוע. (ל)אלקטרה לא הייתה כוונה להפר, אדרבא היא שילמה למלחין חילופי ומבחינתה היו אמורים לעשות שימוש במוזיקה שלו, הטעות הישירה של אלקטרה ולכך התייחסנו בכתב ההגנה היה שכאשר ביקשו לחדש את הפרסום מול ערוץ הספורט, אז אלקטרה נתנה הוראה לחדש את הפרסום כפי שהיה, לא היה במודעות של האנשים כי מדובר במוזיקה הישנה. זו ההנחיה הישירה היחידה שאפשר לייחס לאלקטרה".

פרסומת מחסני חשמל בה מופיעה היצירה

עם זאת, לטענתו של ורדרה המיוצג בישראל על ידי משרד עורכי הדין אילון עישר, סיון גבריאלי ושרית שהרבני ממשרד סימון, עישר, דסקל ושות', החברה המשיכה להשתמש ביצירה למרות שהפסיקה לשלם לו תמלוגים. 
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזו שכונה
    חחח 09/2019/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קל מדי... ממש רקוב... מקצוענות קלאסית של כל הנוגעים בדבר
    סגור