שיווק ופרסום

מהלכים דיגיטליים לקראת יום המאבק למניעת אלימות נגד נשים

CTV בקמפיין חוצות לעמותת ל.א. לאלימות, קמפיין של ויצו, ושינויי תמונות בפייסבוק של תנועת הנשים הדתית אמונה - הכל על מנת להגביר את המודעות נגד אלימות כלפי נשים
אלכסנדר כץ | 
קמפיין ויצו נגד אלימות כלפי נשים (צילום מסך)
עם עלייה דרמטית במספר מקרי האלימות נגד נשים, כולל מעשי רצח, מצוין היום (יום ב') יום המאבק הבינ"ל למניעת אלימות נגד נשים. מספר גופים בישראל ציינו את היום במהלכים פרסומיים ושיווקיים.
חברת שילוט החוצות CTV בשיתוף עמותת ל.א. לאלימות, מפרסמת היום בשלטי החוצות הדיגיטליים שלה ברחבי הארץ סרטון להעלאת המודעות למניעת אלימות נגד נשים. בעבר כבר שיתפה CTV פעולה עם עמותות חברתיות רבות, כגון פתחון לב, תנו לחיות לחיות, בטרם, איגי ועוד.
 
פעילותה המרכזית של עמותת ל.א. לאלימות היא ניהול והפעלת 3 מקלטים לנשים הסובלות מאלימות ולילדיהן, כמו כן, הפעלת קווי חירום הפועלים 24/7 ואת היחידה המשפטית המטפלת בהליכים המשפטיים של נשים במקלט. במהלך השנים הצליחה העמותה להציל חיי נשים רבות ולהביא למהפך במודעות החברה הישראלית לתופעת האלימות במשפחה.
ארגון ויצו עלה בקמפיין מיוחד תחת הכותרת "זו לא אהבה – זו אלימות", הקורא לנשים לשים לב לסמני האזהרה ולפנות לסיוע. בארגון מפרסמים כי אחת מתוך 5 נשים סובלת מאלימות טכנולוגית על ידי בן זוגה. הקמפיין הדיגיטלי מתמקד בזירה חדשה של אלימות שהתפתחה במהלך השנים האחרונות: אלימות טכנולוגית – שימוש לרעה בכלים טכנולוגים מתקדמים, ההופך נשים לשבויות ונתונות לשליטת בן זוגן.
 
במרכז הסרטון, בחורה המקבלת הודעות מאיימות מבן זוגה כאשר כל הודעה משקפת פלטפורמה טכנולוגית שונה, באמצעותה חודר הבן זוג לפרטיותה, מאיים עליה ומצליח לשלוט על אופן התנהלותה. ההודעות מתקבלות מהמייל, וואטסאפ, אינסטגרם, הודעות SMS באמצעות השתלטות על חשבון המייל וחשבונות ברשתות חברתיות, ועד הודעות מהבנק, שחשבונה נחסם בעקבות השתלטות הבן זוג של החשבון ועוד. ההודעות הופכות יותר ויותר תוקפניות ומאיימות, עד להודעה: "אני רואה אותך עכשיו דרך המצלמה של הלפטופ שלך על השידה, אני בא אלייך עכשיו, אל תזוזי". המסר של הקמפיין  הוא: "זו לא אהבה. זו אלימות. שימו לב לנורות האדומות של האלימות הטכנולוגית".
הקמפיין באמצעות חברת הפקות אקו קריאייטיב, עלה לאוויר באתר האינטרנט של ויצו, בערוץ היוטיוב של הארגון ובעמודי הפייסבוק 'ויצו קידום מעמד האישה' ו'ויצו ישראל', והוא מוביל לעמוד נחיתה ובו מידע והפנייה לסיוע עבור נשים. "הטכנולוגיה המודרנית מעניקה לבן הזוג האלים מגוון הולך ומתרחב של דרכים לעקוב, לבודד, להתעלל ולשלוט בנשים באמצעות שימוש בכלים יומיומיים ובהשקעה מצומצמת של משאבים", אומרת אורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל. "כמעט ללא מאמץ הם יכולים להשיג גישה למכשירים האישיים, לחשבונות המקוונים של האישה ואפילו לצעצועים ולמכשירים של הילדים, כגון אייפד, אקס בוקס ופלייסטיישן. ככל שנשים תהינה מודעות לאפשרויות למעקב, פגיעה ושליטה עליהן, כך הן תוכלנה למנוע את השליטה והפגיעה בהן באמצעים אלו.
גם תנועת הנשים הדתית אמונה יוצאת בקמפיין דיגיטלי בנושא, תחת הסלוגן "die לאלימות!". פעילות הארגון . חגי אורן ממשרד הפרסום אשדיר האחראי על המהלך: "אנו גאים ללוות את תנועת אמונה במאבק נגד אלימות בין יתר הפעילויות הרבות שעושה אמונה לאישה הדתית".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה