שיווק ופרסום

הבירה ממקסיקו מול הנגיף הסיני: מה קורה למותג קורונה?

רושמים עלייה במכירות ביחס ל-2019, לא חושבים לנצל את השיח סביב הווירוס כדי לצאת בקמפיין וסומכים על הקהל הישראלי שידע להבדיל בין הבירה לנגיף. למרות ההתרסקות בבורסה בניו יורק, ביבואנית קורונה בישראל שומרים על אופטימיות
בועז גולדברג |  1
בירה קורונה (צילום unsplash)
לפני קצת יותר מחודש, כשנגיף הקורונה עוד נראה כסיפור רחוק שמתרחש בעיקר במזרח אסיה, סיקרנו כאן כיצד השפיע הווירוס האלים על עקומת המכירות של בירה קורונה, המשקה והמותג. לפי נתוני חברת המידע השיווקי סטורנקסט, נכון ל-5 בפברואר, מכירות בירה קורונה בישראל ירדו בכ-30%. הירידה במכירות של קורונה הייתה גדולה בהרבה מהירידה הכללית בכלל מכירות שוק הבירה בישראל, שהסתכמה בפחות מ-10% באותה תקופה - ינואר לעומת דצמבר.
ומה בעולם? קורונה, ששמה נגזר מהילת השמש ואין לה שום קשר לנגיף, כמובן, היא הבירה השלישית הפופולרית ביותר בארה"ב, אחרי גינס שבמקום הראשון והייניקן שבמקום השני. אבל בסקר אמריקאי שנערך בשלהי פברואר השנה על ידי 5WPR,  יצא שמתוך 737 נשאלים, 38% אמרו כי ימנעו מלרכוש בירה קורונה בגלל הנגיף, ו-14% הצהירו כי לא יזמינו בירה קורונה בציבור.
בנוסף, נדמה כי התפרצות הנגיף לא יכולה הייתה להגיע בזמנים גרועים יותר עבור המותג קורונה, שבדיוק בחודש שעבר השיק סדרה חדשה של בירה בטעמים בשם Corona Hard Seltzer. ובינתיים, מניות חברת Constellation Brands  (היצרנית של קורונה) ירדו בכ-15% השבוע בבורסת ניו יורק, וניקוד הבאז של קורונה, שמודד האם בגירים אמריקאים המודעים למותג שמעו דברים חיוביים או שליליים לגביו, ירד מ-75 בתחילת השנה ל-51. אמנם בירה קורונה נתפסת כמשקה קיצי הקשור לחופשות בחוף, כך שבכל מקרה המותג "סובל" מתנודתיות עונתית משמעותית - אבל בכל זאת, אם זה הולך כמו ברווז ומדבר כמו ברווז...
באותם "ימים רחוקים" של תחילת פברואר השנה, אמר בכיר בשוק המשקאות בישראל: "הציבור מבין שהמותג קורונה לא קשור לנגיף המסוכן שהתפרץ בסין, אבל בירה זה משהו שצריך להתחבר אסוציאטיבית לכיף ולבילוי, ולא למחלות. לכן, ייתכן שיש פגיעה במיצוב של המותג". אז מה קורה נכון לעכשיו עם בירה קורונה בישראל אותה בירה שמאז שהופצה כאן לראשונה ב-1992 הפכה לאופציה לגיטימית כמעט בכל בר וסלון ישראלי? מה מצב המותג בעל אותו השם - קורונה - שמתגלגל אינספור פעמים מדי שנייה בכל מקום בעולם כרגע? בתימקו ניסו השבוע לשדר אופטימיות. "נתח השוק הכספי של בירה קורונה היה 12.3% מכלל שוק הבירה הישראלי בשנת 2019", הסבירו, "בחודשים ינואר ופברואר 2020, צמחו מכירות בירה קורונה ב 19.5% אל מול מכירות ינואר ופברואר 2019".
האם לא חשבתם לצאת באיזה קמפיין, דווקא עכשיו, כשהמילה "קורונה" כל כך, אבל כל כך, בכותרות?
"בהחלט לא. בירה קורונה ממשיכה בפעילות השיווקית הרגילה שלה".
איזה תגובות אתם מקבלים בימים טרופים אלה?
"הצרכן הישראלי מספיק אינטליגנטי כדי לדעת את ההבדל בין בירה קורונה לבין Covid-19 המכונה באותו שם, אשר משמעותו בספרדית כתר. מה שכן, לקראת פורים היו פניות רבות בבקשה לאביזרים הקשורים לבירה קורונה לשימוש בתחפושות".
אז מה יעלה בגורלו של מותג האלכוהול העולמי הזה? ימים יגידו. בינתיים, השאלה הבאה רלוונטית מתמיד: האם המשקה שהושק לראשונה במקסיקו ב-1925 ומיוצר על ידי מבשלת הבירה הגדולה בעולם, ייאלץ לשנות את שמו?
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קורונה
    יניב בכר 03/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן אין קשר בין הבירה לנגיף אבל באמת זו בעיה רצינית השם ואין מה לעשות אנשים נמנעים מלשתות את הבירה מומלץ לשנות את השם
    סגור