שיווק ופרסום
85% מהמהפרסמים מצפים לסיוע ממשלתי בתום המשבר
מסקר שערך איגוד השיווק בקרב מפרסמים וחברות במשק על השפעת משבר הקורונה, עולה כי 50% הקפיאו את תוכניות השיווק לעת עתה, 76% צופים כי תחזיות הרווח יפחתו, וכמה כבר ערוכים עם אסטרטגיית יציאה?
סקר שערך איגוד השיווק הישראלי בקרב מפרסמים במחצית השנייה של חודש מרץ, בחן את השפעת מגיפת הקורונה על תוכניותיהן העסקיות והשיווקיות של החברות המובילות במשק.
על הסקר השיבו 73 מחברי האיגוד, בהם סמנכ"לי שיווק ומכירות, ומנכ"לים של חברות, אשר ענו על מגוון שאלות, בהן כיצד המשבר שינה את הערכות הרווח של החברה, איזו היערכות חדשה נוצרה בתצורת העבודה וכיצד המשבר השפיע על תוכניות השיווק. להלן עיקרי התוצאות:
תחזיות רווח
בשאלה לגבי תחזיות הרווח, עולה מהסקר כי 76.5% טענו כי הרווח יפחת לעומת התחזית הראשונית. רק 8.3% טענו כי הרווח יהיה דומה לתחזיות וכ-15% מהנשאלים טענו כי הרווח דווקא יעלה על המצופה.
בשאלה לגבי תחזיות הרווח, עולה מהסקר כי 76.5% טענו כי הרווח יפחת לעומת התחזית הראשונית. רק 8.3% טענו כי הרווח יהיה דומה לתחזיות וכ-15% מהנשאלים טענו כי הרווח דווקא יעלה על המצופה.
שינויים בתוכניות השיווק
לאור המצב לא מעט תוכניות שיווק השתנו כתוצאה מההאטה המסיבית במשק. מהסקר עולה כי 50% מהמפרסמים הקפיאו את תכניות השיווק שלה0 עד להודעה חדשה. 35% השיבו כי תכניות השיווק שלהם השתנו מהותית ורק 15% טענו כי התוכניות נותרו פי שהן.
לאור המצב לא מעט תוכניות שיווק השתנו כתוצאה מההאטה המסיבית במשק. מהסקר עולה כי 50% מהמפרסמים הקפיאו את תכניות השיווק שלה0 עד להודעה חדשה. 35% השיבו כי תכניות השיווק שלהם השתנו מהותית ורק 15% טענו כי התוכניות נותרו פי שהן.
היערכות החברה לשינויים עסקיים פתאומיים
בשאלה האם החברה בה הנשאלים עובדים ערוכה לשינויים עסקיים פתאומיים, רק כשליש טענו כי היא ערוכה מאוד, ואולם מחצית טענו כי שינוי פתאומי תפס אותם לא מוכנים. 14% סברו כי החברה אינה ערוכה כלל למשבר.
בשאלה האם החברה בה הנשאלים עובדים ערוכה לשינויים עסקיים פתאומיים, רק כשליש טענו כי היא ערוכה מאוד, ואולם מחצית טענו כי שינוי פתאומי תפס אותם לא מוכנים. 14% סברו כי החברה אינה ערוכה כלל למשבר.
שינויים בתוך הארגון
בנוגע לשינויים במקום העבודה, בה ניתן היה לבחור יותר מתשובה אחת, עלו ההשלכות הקשות של המשבר: בכ-69% מהחברות עובדים הוצאו לחל"ת או פוטרו, ב-57% מהחברות בוצע מעבר מלא או חלקי לעבודה מהבית, והפגיעה בעצמאים גם היא ניכרת - בכ-20% ממקומות העבודה הופסקה עבודת הפרילנסרים.
בנוגע לשינויים במקום העבודה, בה ניתן היה לבחור יותר מתשובה אחת, עלו ההשלכות הקשות של המשבר: בכ-69% מהחברות עובדים הוצאו לחל"ת או פוטרו, ב-57% מהחברות בוצע מעבר מלא או חלקי לעבודה מהבית, והפגיעה בעצמאים גם היא ניכרת - בכ-20% ממקומות העבודה הופסקה עבודת הפרילנסרים.
שינויים לטווח הרחוק במקום העבודה
מרבית המפרסמים ציינו כי במקום עבודתם נערכו שינויים אופרטיביים באופן העבודה, וכי ייתכן שיאומצו גם לטווח הרחוק. מדובר על שינויים כגון: פתיחת אפשרות של עבודה מהבית, מפגשי עבודה באמצעות שיחות ועידה והטמעת מערכת מסרים פנים ארגונית.
מרבית המפרסמים ציינו כי במקום עבודתם נערכו שינויים אופרטיביים באופן העבודה, וכי ייתכן שיאומצו גם לטווח הרחוק. מדובר על שינויים כגון: פתיחת אפשרות של עבודה מהבית, מפגשי עבודה באמצעות שיחות ועידה והטמעת מערכת מסרים פנים ארגונית.

סיוע ממשלתי
הרוב הגורף של המפרסמים מצפים לסיע מהמדינה נוכח המשבר. 85.7% מצפים להקלות במיסים, למעלה ממחצית מצפים להקלות בדרישות ביורוקרטיות כמו למשל מכרזים וכן 37% טענו כי מצפים להלוואות בתנאים משופרים.
היום שאחרי המשבר
ומה לגבי היום שאחרי? מהסקר עולה כי רק 26% מהמפרסמים הקימו צוותים אופרטיביים לגיבוש תכניות עסקיות ושיווקיות לעתיד, לעומת 41% שהשיבו כי טרם החלו לתכנן תכנית חזרה לשגרה.
ומה לגבי היום שאחרי? מהסקר עולה כי רק 26% מהמפרסמים הקימו צוותים אופרטיביים לגיבוש תכניות עסקיות ושיווקיות לעתיד, לעומת 41% שהשיבו כי טרם החלו לתכנן תכנית חזרה לשגרה.
בשאלה פתוחה על ההזדמנויות העשויות לצוץ מהמשבר עלו הצעות כמו: יצירת ערוצי תקשורת חדשים עם לקוחות, עבודה מסודרת יותר על תכניות 2020, דילול הוצאות לא נחוצות, חשיבה מחודשת על סדרי עדיפויות, חיזוק ערוצי האונליין, הבנת היתרונות של עבודה מהבית והסבת מאמצי השיווק לשווקים חדשים.
"אנו נמצאים במציאות חדשה ומאתגרת מכל בחינה, ולא פחות - מבחינת שיווקית. להוציא חברות המזון והפארמה, חברות רבות ספגו פגיעה אנושה. אין עוררין על כך שביום שאחרי הקורונה המציאות תשתנה, ותיאלץ את כולנו חשיבה אחרת בכל ההיבטים, ומהסקר אנו רואים כי ישנן חברות אשר מתחילות להיערך לכך. אין לי כל ספק כי החברות שיכינו תכנית כבר מעתה ליום שאחרי, תהיינה הראשונות לצאת מהמשבר", אמרה על התומאות מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי תלמה בירו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


