שיווק ופרסום

איש השיווק של אוגוסט: אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק של פלאפון

בפלאפון הציגו החודש את רשת הדור החמישי בקמפיין מושקע ובהשקה חגיגית בהובלת אילן סיגל. תפסנו אותו לשיחה קצרה על יצירתיות, שיווק ומה שביניהם
שרון טל |  3
אילן סיגל, סמנכ"ל פלאפון (צילום רפי דלויה)
חודש אוגוסט 2020 ייזכר לעד כזה שהכניס לחיינו את רשת ה-G5. כניסת הרשת הסלולרית דור 5 המהירה פלאים לישראל, הצריכה גם הכנה ופריסת תשתית מיוחדת. כך, רשתות סלולר מובילות כבר התארגנו מראש עם פריסה ארצית ובהשקות חגיגיות.
הבולטת שבהן הייתה זו של חברת פלאפון, שמלבד זה שהתארגנה מראש עם תשתית תומכת בשיתוף חברת אריקסון, הגדילה לייבא לישראל מוצרים תומכי דור 5 ולשווקם תוך הדגמה של המהירות האדירה בה ניתן לגלוש על גבי הרשת החדשה, בסלולר וגם לא פחות חשוב, בפלטפורמות גיימינג.
מיקוד נוסף שהגדילה פלאפון לעשות הוא לכוון את המסרים לא רק למגזר הצרכני, אלא גם לעסקי, על ידי מיקוד של 'דור 5 לעסקים'. לכך נוסיף את הקמפיין המושקע עם יהודה לוי וחנן בן ארי שגרם לנו לרחף, וקיבלנו השקה מנצחת, אותה הוביל סמנכ"ל השיווק של פלאפון, יס ובזק בינלאומי – אילן סיגל.
איך התארגנתם להשקת ה-5G, מה היו הצעדים שנקטתם עד ההשקה?
"מבחינתנו מדובר היה מהרגע הראשון בהשקה אסטרטגית – הדור הבא של הטכנולוגיה.
זהו מהלך שכולל עבודה הנדסית, מוצרית ושיווקית ונערכנו למכרז ברמת הרשת, ציוד הקצה והמסלולים השונים. בחרנו במהלך מדורג: אירוע עיתונאים, קמפיין שילוט חוצות וקמפיין טלוויזיה  ודיגיטל. בחלק הראשון, רצינו להעביר לציבור באמצעות העיתונאים, את השימושים בפועל שטכנולוגיית ה-5G מאפשרת".
"לכן החלטנו, ביחד עם השותף האסטרטגי שלנו - חברת אריקסון העולמית - להציג אצלנו, בבית פלאפון, מיצגים שימחישו את השימוש בטכנולוגיה. לצורך כך הטסנו לארץ את המיצגים, לוגיסטיקה שהייתה מורכבת מלכתחילה ופי כמה בתקופת הקורונה. יום לאחר מכן, בחלק השני של התוכנית, צבענו את המדינה בשלטי Welcome 5G אשר מבשרים על הטכנולוגיה החדשה. בחלק האחרון, כשבועיים לאחר מכן, עלינו עם קמפיין טלוויזיה בהשתתפות הפרזנטור הקבוע שלנו, יהודה לוי, ושחקן חיזוק שהבאנו לטובת המטרה, חנן בן ארי".


רן גוראון, מנכ"ל פלאפון ואילן סיגל, סמנכ"ל השיווק. צילום: רפי דלויה
אילו מסרים היה חשוב לכם להעביר בהשקה?
"בראש ובראשונה - הראשוניות של פלאפון כמביאת בשורת ה-5G  לישראל. בנוסף, ערכי הרשת המהירה והחדשנות של פלאפון. השקה של דור חדש הינה מאתגרת כי מדובר בשדרוג טכנולוגי הנדסי מורכב שלא תמיד קל להסביר אותו לצרכן, לכן נעשתה חשיבה רבה בבחירת הקריאייטיב ומרכיבי הקמפיין, וכמובן בנוכחות הנפלאה של חנן בן ארי לצד יהודה לוי. חיפשנו לייצר מסר שיבלוט ויעביר את רוח העולם החדש שפלאפון צועדת אליו בימים אלה".
 רגע מיוחד שאתה זוכר מההכנות ליום ההשקה?
"הרגע שהכל עומד וההבנה שהתובנה הבסיסית שעבדנו לפיה – עובדת ומייצרת את האימפקט שרצינו, וכמובן הרגע שהפעלנו לראשונה מכשיר תומך דור 5 שהראה מהירות של 1.8 ג'יגה".
מה הוא מנהל שיווק טוב ומקצועי בעיניך?
"מנהל שיווק טוב ומקצועי זה אותו אחד שיודע לייצר את התמונה הרחבה, לשקלל את התמונה האסטרטגית, האנליטית, הצרכנית, החדשנית – לכדי תפיסת עולם מגובשת.
ומעבר לכך, היכולת לרתום את הארגון ולהוביל אותו לעבר אותה תפיסת עולם, זהו מקומו המרכזי של מנהל השיווק לטעמי בימים האלו, במיוחד כאשר השוק תחרותי והדרך אל ליבו של הצרכן לא נעשית קלה יותר".
טיפים למנהלי שיווק בתחילת הדרך: "להתנסות וללמוד כל הזמן, אנחנו חיים בעידן מרתק. תעשיות, תחומים ומתודולוגיות משתנות כל הזמן. אל תפחדו להתנסות בכלים חדשים, ליפול, להצליח יותר ופחות – כל אלו בסוף יתגבשו לארגז הכלים שילווה אתכם בהמשך".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בלה בלה ואין 5G (ל"ת)
    בדיחה 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חחחח
    דוד 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם מדברים מדברים כרגע אי אפשר להתחבר ל5g הבטחתם היום ב1.9.20 ולא קיימתם אתם מבאסים
    סגור
  • 1.
    אחד המנהלים הגרועים שפגשתי
    אחד שעבד תחתיו 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אילן סיגל ושאר הבכירים מפלאפון, הם מהמנהלים הגרועים, הלא אינטליגנטים והכושלים שראיתי בחיי (ותאמינו לי שראיתי הרבה). העובדה שהבן אדם לא נמצא בחל״ת ב15 שנה האחרונות היא נס שאין לי איך להסביר אותו מלבד השגחה עליונה פרטית
    סגור