שיווק ופרסום

אמזון, גוגל, פייסבוק ויוטיוב – מי החברה הצומחת ביותר בשוק הפרסום הדיגיטלי ב-2020?

לראשונה אי פעם, רווחיהן של ענקיות הטכנולוגיה מפרסום בארצות הברית יהוו השנה יותר מ-51% מכלל רווחי הפרסום, לאחר שהרווחים זינקו בעשרות אחוזים בתקופת הקורונה. אמזון מעריכה כי תכפיל את הרווחים עד 2022 
רועי בהריר-פרל | 
פרסום דיגיטלי (צילום pixabay, unsplash, pexels)
רווחיה של ענקית הקמעונאות והטכנולוגיה אמזון מפרסום דיגיטלי צפויים לעמוד בסוף השנה הנוכחית על 14.5 מיליארד דולר. כך, על פי הערכות שירותי המחקר של אתר Inside Intelligence, הנחשבות לאמינות ומדויקות. מדובר בהערכה גבוהה יותר מזו שפרסם האתר במרץ השנה, ימי תחילת המגפה, אז הוא צפה לאמזון רווחים מפרסום של 13.7 מיליארד דולר, ומזו שפורסמה ביוני השנה, אז רווחי אמזון הצפויים עמדו על 12.75 מיליארד דולר.
התחזית של Inside Intelligence בנוגע לעתיד הרחוק יותר אופטימית במיוחד עבור אמזון: בשנת 2021 היא צפויה להרוויח מפרסום 19.4 מיליארד דולר ובשנת 2022 הרווח שלה ממודעות יזנק לכ-25 מיליארד דולר. יש לציין כי לא מדובר בתחזית עד כדי כך מפתיעה נוכח העובדה שאמזון, פייסבוק וגוגל, אחראיות לשני שליש מההוצאות בארצות הברית על פרסום דיגיטלי בשנת 2020 (עד כה), על פי ניתוח של חברת מחקרי השוק GroupM.
זאת ועוד: השנה, ככל הנראה בהשפעת משבר הקורונה, הוצאות הפרסום הדיגיטלי בארצות הברית צפויות להוות, לראשונה אי פעם, יותר מ-51% מכלל ההוצאות על פרסום. שוק הפרסום הדיגיטלי צפוי לצמוח השנה ב-5% בלבד לעומת צמיחה של 17% אשתקד בשל ירידה בפעילות הכללית של עסקים רבים ברחבי העולם, אבל רווחי ענקיות הדיגיטל ממנו, כאמור, ממשיכים לטפס.
רווחיה של גוגל, למשל, מפרסום במנוע החיפוש עלו ברבעון השלישי של 2020 ב-6.5%, רווחיה מפרסום בקרב מנויים צמחו ב-8.9% והפרסום ביוטיוב הניב עבורה רווחים גדולים ב-32.4% ביחס לאשתקד. במקביל, רווחיה של פייסבוק מפרסום קפצו ב-20% ואלה של אמזון זינקו ב-51%. על פי כל ההערכות, המספרים הללו צפויים לגדול מאוד במהלך חמש השנים הבאות. באמזון מעריכים כי עד 2022, הרווח של החברה מפרסום דיגיטלי יעלה לכ-25 מיליארד דולר, לעומת כ-15 מיליארד צפי לסוף 2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה