שיווק ופרסום

פייסבוק מבצעת פניית פרסה דרמטית

החברה הודיעה על צעד מפתיע למדי, שלטענתה נועד למען שמירה על פרטיות המשתמשים – אך האמת היא שהחברה כנראה תרוויח ממנו עוד לא מעט כסף
יאיר מור | 
אינסטגרם, פייסבוק, וואטספ (צילום freepik, pexels, pixabay)
אחרי שנים של תלונות, אמש הודיעה פייסבוק בבלוג שלה לעסקים שמפרסמים ברשת החברתית כי מעכשיו היא משנה את השיטה בה היא סופרת חשבונות משתמשים בכל מה שקשור לפרסומות.
לדברי החברה, "העדכון מיישר קו עם המגמות הנוכחיות להציע לאנשים יותר שליטה על האופן שבו המידע שלהם משמש לפרסום ועולה בקנה אחד עם סביבות הפרסום, הפרטיות והרגולציה המתפתחות". במלים אחרות, פייסבוק מנסה להרגיע את הביקורת הרבה עליה בשל השינויים שביצעה בשנים האחרונות, שהפרו הבטחות עבר מפורשות שלה ואיפשרו למפרסמים להתאים פרסומות למשתמשי האפליקציות השונות שלה באמצעות מידע מאפליקציות אחרות.
גרהאם מאד, סגן נשיא לשיווק מוצרים בחטיבת הפרסום של פייסבוק, הסביר כי "בעבר, ספרנו מישהוא עם מספר חשבונות כאדם אחד למטרת פרסומות", בין אם המשתמש יזם חיבור בין החשבונות או לפי מידע שפייסבוק זיהתה לפיו שמדובר באותו אדם – כמו כתובת מייל או מזהה טלפון. עתה, החברה לא תסתמך על המידע הזה כדי להניח שחשבונות פייסבוק ואינסטגרם שייכים לאותו אדם, אלא רק על בחירתם של משתמשים לאחד את החשבונות, למשל כדי להפעיל את היכולת להעלות את אותו פוסט לפייסבוק ואינסטגרם בו-זמנית או לדבר מפייסבוק מסנג'ר גם עם אנשי קשר מאינסטגרם.
מאד ציין כי שיטת הספירה החדשה תגדיל את מספר החשבונות שמפרסם יכול להגיע אליהם, כי חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של אותו אדם ייספרו בנפרד. לדבריו, זה לא צפוי להשפיע באופן דרמטי על מספר החשבונות שאליהם מגיעות פרסומות בפייסבוק – אך למעשה, ברור כי זה יוריד את כמות המשתמשים, מפני שאנשים רבים ייספרו עתה כשני חשבונות שונים שאליהם הפרסומת הגיעה, מה שיכריח מפרסמים לשלם יותר כדי להגיע לאותו מספר אנשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה