שיווק ופרסום

איש השיווק של דצמבר: גדי שנבל בקמפיין ראשון ל-IBI

למרות שהוא משמש כמנהל השיווק של בית השקעות, הוא בכלל מחובר לקולינריה, לעולם השיווק נכנס לפני 15 שנה, וכך גם הכיר את אשתו: מנהל השיווק של בית ההשקעות IBI שהוציא החודש קמפיין ראשון לטלוויזיה
מערכת ice |  2
גדי שנבל מנהל השיווק IBI (צילום אילן בשור)
החודש יצא בית ההשקעות IBI במהלך שיווקי ראשון מסוגו לבית ההשקעות כולל קמפיין טלוויזיה והשקעה של מיליוני שקלים. לאור המהלך בחרנו במנהל השיווק של בית ההשקעות לאיש השיווק של דצמבר, והאחרון לשנת 2021. שנבל שיתף אותנו במסע שעבר בתחום השיווק עד לתפקידו הנוכחי, ומה גורם לבית השקעות להחליט שהגיע הזמן לקמפיין טלוויזיה מושקע.
מי אתה גדי שנבל?
נשוי לנורית, בן 43 וגר בעשור האחרון בתל אביב – אחרי קרוב ל-10 שנים במנהטן ושנה באירופה. Foody שאוהב ומחובר לסצנת הקולינריה.
חי ונושם דיגיטל כבר 15 שנים, כולל היכרות עם אשתי דרך המדיום המדהים הזה. התחלתי את הקריירה שלי בדיגיטל אחרי פיצוץ הבועה, בחברת סטארט אפ ניו יורקית עם שאיפות גדולות ועשייה מטורפת. חוויה מדהימה שחצתה יבשות ומשקיעים. כולל ניהול מכירות, אופרציה ועוד. בסטארט-אפ קטן שצומח מהר, עושים הכל. לומדים וצומחים. גם מהצלחות ובעיקר גם...מכשלונות.
חזרתי לארץ ב-2011 להוביל את שיווק הדיגיטל בשוק ההון במיטב בית השקעות שאחר כך התמזג למיטב דש. קרוב לעשור של עיסוק בחיבור של פיננסים ודיגיטל, כולל מעורבות גדולה במיזמים דיגיטליים שהונבטו וצמחו כחלק מהקבוצה.
לפני שנתיים עברתי ל-IBI בית השקעות להוביל את פעילות השיווק בדיגיטל, ולאחר כשנה התקדמתי לתפקיד מנהל השיווק – הובלת כלל היבטי השיווק, כולל כמובן ממשקים למכירות, שירות ועוד.  
 
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
 

כשעשיתי את התואר הראשון בתקשורת בניו-יורק, הייתי בטוח שאהפוך לאקדמאי. נמשכתי למחקר, לעשייה האינטלקטואלית, ליכולת להשפיע מהתפוח הגדול. ואז כשהמשכתי ללימודי התואר השני ב-NYU, הבנתי שעם כמה שאני אוהב את הסביבה האקדמית, אני צריך לעשות חשיבה מחדש ולתעל את האנרגיות שלי למישורים יותר פרקטיים - אופרטיביים. אז החלטתי לקחת כמה קורסים בשיווק בבי"ס למנהל עסקים וישר נתפסתי לזה. מאוד התחברתי לדינמיות של התחום וזה התחבר לי מאוד עם כל מה שלמדתי בתקשורת. לאחר הלימודים התחלתי לעבוד באותו הסטארט אפ וככה הכול התחיל.
 
החודש יצאתם בקמפיין מדיה רחב לראשונה, מה עמד מאחורי המהלך?
אחרי 50 שנה של פעילות עקבית שרובה מתחת ל״ראדאר״ הפרסומי, בחודש האחרון יצאנו למעשה לקמפיין הטלוויזיוני הראשון שלנו. אחרי השקעה גדולה בטכנולוגיה, וחזון אדיר להמשך. אין ספק שמדובר בהתרגשות גדולה עבור כולנו, עם מעל 500 עובדים בבית השקעות, מיזמים שקורמים עור וגידים ברגעים אלו, ובעיקר תכניות משמעותיות להמשך.
בגדול, כל התפיסה השיווקית שלנו התפתחה בשנתיים האחרונות. שם התחילה קפיצה קדימה שהתבססה על כך שיש לנו מודעות ואהדה בקרב השכבות המבוססות וקהל לקוחות נאמן שמכיר ומעריך את המומחיות שלנו ואת המוצרים שלנו ורצינו להגדיל אותו ככל הניתן. בנוסף, החלטנו שאנחנו רוצים להחצין את האיכויות שלנו גם לקהלים רחבים יותר. כחלק מהתהליך, בתחילת 2021 עשינו שינוי מיתוגי לחברה והתחלנו להשקיע בטכנולוגיה.
האפליקציה IBI SMART, מביאה בשורה לסוחרים העצמאים בישראל כי היא מאפשרת לסחור בקלות ולקבל מידע ודיווחים שוטפים בזמן אמת, דירוג אנליסטים ומניות מסוקרות של TipRanks, מערכת AI שמציעה ידיעות, כתבות ודיווחים על דוחות ואפילו נותנת גישה להדרכות על מערכות המסחר בארץ ובחו"ל.
 
באמצעות הקמפיין רצינו להגביר את המודעות שלנו לקהלי יעד רחבים יותר על בסיס מוצר ריטייל. בחרנו לקדם את הנושא באמצעות בידול מוצרי שידגיש את החוזקות שלנו בשוק ההון. הקמפיין מעודד אנשים לסחור בעצמם, אבל גם ללמוד את התחום, לצבור מידע ולהבין מה קורה בשוק באמצעות אפליקציה חדשה שפיתחנו כאן אצלנו in house. שמנו דגש על כך שנכון שכל אחד יכול להרוויח אבל בשביל לעשות את זה טוב ולאורך שנים, צריך להיות משקיע חכם.  
-מה החשיבות של קמפיין עבור בית השקעות, כשעבור הרבה אנשים מדובר בתחום שנחשב בלתי נגיש?
 

בשנתיים האחרונות הוא הופך לנגיש ליותר ויותר אנשים. עם הבנה שמה שקרה בארה"ב לפני שנים קורה עכשיו פה. הקורונה תרמה בעניין הזה לקפיצת מדרגה אמיתית כי הרבה אנשים ישבו בבית וניסו להבין איך אפשר לעשות כסף שלא באמצעים שהם מכירים. זה יצר גם גל של מעברים מהבנקים, שלא היו נגישים מספיק אז, לבתי השקעות. בין היתר תודות לשירות ולעמלות הנמוכות יותר.
התחום שעד אז היה שמור ליודעי דבר, נפתח לקהלים חדשים והרבה אנשים נחשפו אליו על ידי אנשים במעגלים הקרובים, ראו כי טוב ורצו גם "להשתתף במסיבה". ובכל זאת, על מנת לפתוח חשבון בבית השקעות, זה דורש לעבור משוכה, בעיקר מחשבתית.
המשימה השיווקית שלנו הייתה לסייע לשבור את המחסום הזה באמצעות המסר שזהו תחום שהוא נגיש לכולם. המשימה המהותית יותר, עליה אנחנו עובדים כבר שנה וחצי בבית זה לפתח מוצר שבאמת יענה על הדרישות ויאפשר את אותה נגישות וקלות הפעלה.   
גילינו שמערכות המסחר הקיימות כיום בישראל לא מאפשרות חשיפה לכלל המידע שדרוש כדי לסחור ביעילות  בפלטפורמה אחת נוחה ונגישה ואינן מספקות תמיד מידע בזמן אמת.
מכאן יצאנו לדרך לפיתוח של אפליקציה שהייתה החלום שלנו.  שמנו על השולחן את כל הכלים שסוחר או משקיע מתחיל צריכים שיהיו להם כשהם רוצים לסחור באופן עצמאי.
תחום ההשקעות נתפס כתחום לא כ"כ נגיש לציבור. איך בכל זאת מובילים מהלכים שיווקיים שיצליחו לגעת בנושא כזה?
כסף הוא תמיד מעניין. כולנו רוצים להיות בשליטה על החיים שלנו וכולנו רוצים למצוא דרכים להגדיל את ההכנסות שלנו. מכאן הדרך הייתה קלה. ככל שיש לך מוצר טוב יותר, שמאפשר הנגשה של התחום, סיכוי ההצלחה שלך גוברים.
אם עד השנים האחרונות מסחר והשקעות בבורסה היה עניין ליודעי דבר, היום אנחנו רואים קהלים הולכים וגדלים של אנשים שרוצים להשקיע בבורסה בצורה בטוחה ומחפשים לעשות זאת באמצעות אפליקציות ידידותיות ופשוטות שמנגישות את כל המידע הנדרש.
הקמפיין מבקש להעביר את המסר לפיו: "פשוט להשקיע חכם". בקמפיין רצינו להבהיר עד כמה הפעילות הזו באמצעות האפליקציה החדשה היא פשוטה ונגישה לכולם.
 

מהו מנהל שיווק טוב ומקצועי בעיניך?
מנהלי.ות שיווק מקצועיים צריכים להיות בעלי ראייה ארוכת טווח מצד אחד ומצד שני צריך שיהיו מחוברים לקרקע/לרצפת המכירות. בזמן שזה נכון להוביל מהלכים גדולים ככל הניתן כדי להגדיל חשיפה למותג, להגיע לקהלים חדשים ולייצר אינגייג'מנט וסנטימנט חיובי למותג, צריך גם לוודא שבסופו של יום המהלכים יגדילו את המכירות, את המוניטיזציה ואת המכירות החוזרות. לזכור שכל המהלכים שאנחנו עושים צריכים להימדד דרך נתוני ROI חיוביים ו-CAC/LTV נמוכים. 
דיגיטל זה כמובן MUST ולא צריך לפחד לעשות טעויות. תמיד יהיו טעויות או מהלכים שלא ייצאו לפועל כמו שמצפים אבל צריך להמשיך לנוע, ללמוד מהטעויות ולהמשיך קדימה עם ניסוי וטעייה. 
חשוב להיות מעודכנים בטרנדים וחידושים ולדעת מה החוזקות ומה החולשות שלנו. לאסוף צוות שישלים את החולשות ויחזק את החוזקות. מנהל שיווק טוב ככל שיהיה מסתמך על הצוות שלו ועל השותפים לדרך. ואני מאמין גדול בעבודה הרמונית ככל הניתן שיכולה למקסם את המאמצים של כל הנוגעים בדבר. בכלל אני מאמין שצריך להיות שקופים ככל הניתן עם הצוות ועם השותפים כמו משרד הפרסום או המדיה כדי שכולנו נוכל לעבוד בצורה מיטבית על המטרות המשותפות שלנו. ולא לשכוח, בסוף אנחנו לא בשטח ואנחנו חייבים להיות מסונכרנים עם אנשי ונשות המכירות והשירות כדי לייצר מהלכים שידובררו הלאה בכל נקודות המפגש של הלקוח עם החברה.  
איזה טיפ היית נותנת למנהל שיווק בתחילת דרכו?
להבין לעומק את הלקוחות, לא להסתפק בהיכרות שטחית – לצאת ״לשטח״ וללמוד. לצבור תובנות צרכניות שמהוות את הבסיס הקריטי לכל עשייה שיווקית. חשוב גם להבין איך החברה עצמה פועלת, מה מניע אותה ואת העובדים ואיך הכי נכון לרתום את הארגון למהלכים שתבצעו.
ואת התובנות האלו למנף לכדי אסטרטגיה וטקטיקה. שתיהן חשובות – מצפן אסטרטגי אינו מספק, צריך הבנה טובה ושליטה באוסף הכלים הטקטי. דיגיטל ומעבר. כדי לייצר פריצה ותוצאות.
והכי חשוב - להאמין בעצמך. לא לפחד לעשות טעויות כל עוד תדע להפיק מהן תובנות שיעזרו לך בהמשך. ואם הדאטה לצדך, אל תפחד To make a leap of faith. זה לא מבטיח הצלחה, אבל מבטיח שתעשה את מה שצריך גם במחיר של טעות. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קמפיין מטופש
    יוני 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גדי איש לא נעים- הקמפיין מטופש ולא ברור
    סגור
  • 1.
    מהלך מעולה
    יואל 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהלך מתווה דרך, כל הכבוד??
    סגור