שיווק ופרסום

ערוץ 14 מקבל תמיכה: חברי האופוזיציה פונים ללפ"מ

חברי הכנסת מהאופוזיציה פנו לשר התרבות והספורט ומנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית בשאלות על החרם של הלפ"מ על ערוץ עכשיו 14. סמוטריץ': "נקמה של נפתלי בנט ושרי ממשלתו 'בערוץ הסורר'"
מערכת ice |  8
התכנית האחרונה של 'הפטריוטים' לפני הירידה מהאוויר (צילום מסך ערוץ 20)
אחרי הפרסומים של ינון מגל על חרם של לפ"מ על ערוץ 14, חברי האופוזיציה מאי גולן ובצלאל סמוטריץ' פנו למנכ"ל לפ"מ, אוריאל בוסו מש"ס פנה בשאילתא דחופה לשר התרבות והספורט חילי טרופר בנושא. 
בשאילתא של ח"כ אוריאל בוסו לשר חילי טרופר נכתב: "לפ"מ החליטה לא לפרסם כבר חמישה חודשים בערוץ 14 ובכך מונעת מידע מציל חיים מציבור גדול. מדובר בכסף ציבורי שמחייב קריטריונים ברורים ושיוויוניים. ברצוני לשאול האם יש הוראה כזו? האם יש קריטריונים?" 
 
"מצאתי לנכון לפנות אליך בעקבות עוול ובעיקר מחדל מתמשך של הלשכה בכל הנוגע לפרסום בערוץ 14"  כתבה ח"כ מאי גולן למנכ"ל לפ"מ בועז סטמבלר "במשך תקופה ארוכה מאוד נמנעת לפ״מ מלפרסם בערוץ זה עוד בגלגולו הקודם באפיק 20 ובכך היא חוטאת לתפקידה הציבורי. מעבר לעובדה שמדובר באובדן הכנסות לערוץ עצמו, הרי שצופיו אינם נחשפים לתכנים חשובים ומגוונים של משרדי הממשלה השונים כמו עידוד התחסנות נגד נגיף הקורונה, חיסכון בחשמל, דרכים חדשות לתיאום מס ועוד ועוד".
בהמשך גולן תקפה: "מדוע נוהגת לפ״מ איפה ואיפה? מדוע היא בוחרת לפרסם בתקציבי עתק בערוצים 11 ,12 ,13 ולא ב 14? הדברים מתחדדים עוד יותר לנוכח העובדה כי מאז כינונה של הממשלה החדשה, בחרה הלשכה בראשותך להפסיק לפרסם בערוץ זה. להזכירך, לפ״מ אינה משרד פרסום פרטי, אלא ציבורי! פרסום ממשלתי בכל ערוצי החדשות היא אינה בגדר זכות אלא חובה. לאור החשיבות הרבה שאני רואה לנושא זה, אבקש את התייחסותך לנושא בהקדם והאם ישנו קשר בין הפסקת הפרסום בערוץ להקמת הממשלה?"
 
פנייה נוספת שנעשתה למנכ"ל לפ"מ היא מצידו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' שתיאר את את ההימנעות של לשכת הפרסום הממשלתית מלפרסם בערוץ 20 כ"מציאות בלתי נסבלת ועולה ממנה ריח חריף של הוראה מגבוה - בשל היותו של הערוץ ביקורתי לממשלת בנט". 
סמוטריץ' סיפר כי האזרחים שצופים בערוץ 14 אמנם אנשי ימין המתנגדים לממשלה והבהיר כי גם הם אזרחי מדינה שזכאים להיחשף לפרסומים השונים של משרדי הממשלה והתייחס גם לבנימין נתניהו שעמד לדין לאחר שהעניק הטבות רגולוטוריות  לכלי תקשורת תחת סעיף האישום שוחד.
בדבריו הוסיף סמוטריץ': "בעיניי הסנקציות הרגולטוריות המגיעות עד כדי החרמה מוחלטת של ערוץ 14 חמורות בהרבה והן בגדר נקמה של נפתלי בנט ושרי ממשלתו 'בערוץ הסורר'. אני דורש ממך להכניס באופן מידי גם את ערוץ 14 לעוגת הפרסום הממשלתית". סמוטריץ' טען בין היתר כי הוא יפעל בכל הכלים הפרלמנטריים והמשפטיים העומדים לרשותו. 
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    זה בעצם ערוץ שיווק ו מכירות (ל"ת)
    נני 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 6.
    לא פלא שהצופים לא באים למתנ"ס 14
    הסביח של ניסים 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    9 0
    וזה לא שלא נתנו להם צ'אנס. פשוט מדובר במוצר נחות המהווה בושה לאינטיליגנציה. כשאין כסף לטאלנטים ולתוכן ברמה גבוהה - התוצאות בהתאם.
    סגור
  • 5.
    פירסום בערוץ
    ת''א 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 7
    חברות פרסום ממשלתי מממן את הפרסומים ממיסים של אזרחים .אך יכול להיות שפירסומים קשורים לביטחון של ילדים ושל מבוגרים - ההחברה בוחרת לא לפרסם ועושה חרם על ביטחון אזרחים (צריך לציין שרוב הציבור הם ימנים) .זאת שערוריה שצריך וועדת חקירה . זה לא דוכן פלאפל הפרטי שלהם אם זה ציבורי הם מחוייבים לספק ביטחון לכל האזרחים .
    סגור
  • 4.
    איזו ממשלה מושחתת, וואו! (ל"ת)
    לפ"מ מושחתים 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • 3.
    הם לא בערוץ 20? אין צורך בתמיכה (ל"ת)
    מאי 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • נא לזכור את זה כשהשלטון יתהפך שוב...
    נילי 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והימין יחליט באייזה ערוצים לפרסם..והייכן להניח את הכסף הציבורי.
    סגור
  • 2.
    פתחתם את BIBI TV? שהבעלים יכניס יד לכיס ויממן מכיסו
    יעקב המר 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    20 2
    כסף ציבורי לא צריך לממן את ההזיה הזאת. בקיצור... אם אתם כל כך תלויים בהזרמות של לפ"מ או הבעלים ואין לכם שום יכולת קיום כלכלית בזכות עצמכם, ימיכם ספורים והקריסה קרובה הרבה יותר מהר ממה שנדמה. עלאק 'FOX NEWS הישראלי'.
    סגור
  • 1.
    אסור לשרוף כסף ציבורי על ערוץ נישה עם 0%-2% רייטינג
    חיים 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    13 2
    רוצים פרסום וכסף גדול מהמדינה? למדינה יש זכות לבקש מידע ושקיפות לגבי נתוני הצפיה. לא רוצים לגלות לציבור ולמדינה שבעצם אין לכם כמעט צופים? חפשו מי ינענע אתכם. עידן הפראיירים נגמר.
    סגור