שיווק ופרסום

מנהלת בלפ"מ חושפת: זו הסיבה שערוץ 14 לא מקבל פרסום

לשכת הפרסום הממשלתית הורידה את הפרסום בערוץ 14 דווקא בתקופת הקורונה.  בלפ"מ אומרים: העלו מחירים ולא מפרסמים רייטינג, וערוץ 14 תוקף: מערבים את דעותיהם הפוליטיות בשיקולים
מערכת ice |  21
ערוץ 14 (צילום ערוץ 20)
בדיון שנערך היום (שלישי) בוועדת הכלכלה בנושא בחינה מחודשת של שיטת מדידת הרייטינג, התייחסה גם מנהלת לשכת הפרסום הממשלתית, טליה לוינס, לעובדה כי הלשכה הפסיקה לפרסם בערוץ 14.
נזכיר, בתחילת אוגוסט, מנכ"ל ערוץ 20 דאז, אבי שמידט, שלח מכתב חריף ללשכת הפרסום הממשלתית על החלטתה שלא לפרסם בערוץ באמתלה של העלאת מחירים. במכתב שנשלח ללוינס נכתב כי "הופתענו לגלות, כי באופן פתאומי ומיידי, החלטתם להפסיק את ההתקשרות עם הערוץ וזאת בטענה מוזרה כי 'לא דיווחתם על עליית המחירים', משל לא הייתה לפ"מ עוברת על הצעות מחיר ולא בודקת את החשבוניות שהיא משלמת".
 
במכתב הוסיף מנכ"ל ערוץ 20 כי החלטת לפ"מ שלא לפרסם דווקא בתקופת הקורונה היא בעייתית, וכתב כי "אנו רואים בהחרמה והדרה של צופי הערוץ, מעשה שלא עולה בקנה אחד עם עיקרון השוויון ומפלה לרעה את ערוץ 20".
לאחר הדיווח על הפסקת הפרסום, כתב על כך העיתונאי ינון מגל: "מאז שכוננה הממשלה החדשה לשכת הפרסום הממשלתית הפסיקה לפרסם בערוץ 20 תודה לבנט, איילת, גדעון, אלקין, יועז וכל שאר הימין הערכי אל תדאגו אנחנו זוכרים לא נשכח".

משדר ההשקה של ערוץ 14. צילום מסך
במהלך הדיון היום בוועדת הכלכלה, אמרה מנהלת מחלקת המדיה בלשכת הפרסום הממשלתית, כי אכן יש לבחון מחדש את המדידה העדכנית של הרייטינג וכי יש מקום למדידה אחידה בכל המסכים, אך הבעיה היא שגוגל ופייסבוק לא תמיד משתפות פעולה בהבאת נתוני הרייטינג, וכי פלטפורמות הנסמכות על גוגל (כמו התאגיד הנסמך על יוטיוב) לא יוכלו לעולם להביא נתוני רייטינג עדכניים. לוינס הוסיפה כי למדינה יש תפקיד לפקח על מדידה כמה שיותר רחבה - טענה שנשמעה בעבר לא אחת ממנכ"ל ועדת המדרוג רוני ארן.
אז האם כאן 11 מקבל פרסום מלפ"מ? לדברי לוינס בכאן 11 החליטו להעלות מחירים בלי נתוני חשיפה מעודכנים, ולכן הלשכה לא פרסמה בתאגיד לתקופה מסויימת - עד שהושגו הסכמות חדשות. 
 
לדבריה, גם ערוץ 14 העלה מחירים בצורה דרמטית וזאת מבלי למסור נתוני רייטינג, ולכן הלשכה הפסיקה לפרסם: "אנחנו עדיין במשא ומתן", הבהירה מנהלת המדיה בלפ"מ, אבל הוא לא עובד כמו בכל מקום אחר, אנחנו מעוניינים בו יותר מהצד השני", הוסיפה.
 
ערוץ 14 נגד הממשלה
הממשלה הנוכחית בראשותו של נפתלי בנט מסרבת לשדר את התשדירים למען הציבור בערוץ 14, כך טען בועז גולן אחד המגישים הבכירים של הערוץ בתחילת החודש, כאשר לדבריו הלשכה לפרסום ממשלתית לא מוכנה לכאורה לפרסם.
גולן כתב בטוויטר שלו: "אם אתם צופים של ערוץ 12/13 - ממשלת בנט תשלם כסף כדי לשכנע אתכם להתחסן. אם אתם צופים של ערוץ 14 - אתם יכולים למות בשקט. אין דרך אחרת להסביר את זה: מאז שקמה ממשלת בנט, לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) לא מוכנה לפרסם בערוץ 14! שתפו וכמובן לכו להתחסן!".
 
שמעון ריקלין השיב: "בועז היקר. יש להם שיטה הרבה יותר מלוכלכת. הם מטילים וטו: או שתתנו לנו פרסום במחיר אפסי או שלא נפרסם אצלכם, ככה הם הופכים את הערוץ - לסרבן פרסום. מה שמטורף זה שעל אותה נקודת רייטינג בדיוק, הם מציעים ל12/13 סכום גדול פי 10. שחיתות לאור יום ולעיני כל".
מעכשיו 14 נמסר בתגובה: מדובר בפייק תגובה. לפ"מ כבר שילמה לערוץ 14 לפי המחירון החדש. אלא שמיד אחרי הקמת הממשלה היא חזרה בה והפסיקה לשלם (הכל מתועד). במקום לסלף את העובדות, מתבקש היה כי הגב' לוינס תספק לציבור תשובות, כיצד עובדים בכירים בלפ"מ מערבים את דעותיהם הפוליטיות בשיקולים של פריסת מדיה.
תגובות לכתבה(21):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    גם כאן 11 לא מפרסמים רייטינג. אולי יחרימו גם אותם? (ל"ת)
    . 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    בולשיבקים לא נחמדים
    שומר ישראל 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כל הממשלות בישראל לא התנהגו כמו ממשלת לא דמוקרטית שקמה כאן. הורסים כל חלקה טובה בארץ ישראל.
    סגור
  • 9.
    שוב מחרימים ערוץ רק בגלל דעות שונות חבל!
    יפית 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מתי יעיפו את חיים אתגר הנוכל מהמסך?!
    סגור
  • 8.
    קהל עלק, בקושי 3 אחוז רייטינג
    3 אחוז רייטינג 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    6 4
    שיהיה קהל תקבלו כסף על פירסום
    סגור
  • אתה טועה
    U s.a 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה טועה ומטעה, לפ"ם חוששים מהתפתחות ערוץ 14 משיקולים פוליטיים. לבושתו וחרפתו של בנט, כאן מתגלית ערוותו של בנט וחבר מרעיו.
    סגור
  • טען עוד
  • בינתיים הם עוברים את כאן 11.. (ל"ת)
    . 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    זכות הציבור לדעת
    ים 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    7 6
    זו חזות התקשורת בימים אלו מחיקת קיום של יותר מחצי מהעם בישראל בידי באי כוחם
    סגור
  • 6.
    אפלית הימין בכל הגזרות היא שחיתות. (ל"ת)
    שחיתות ממסדית 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    7 7
    סגור
  • 5.
    נראה שהערוץ הזה לא יחזיק עוד הרבה זמן...
    כרמלה 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    15 7
    אחרי הכל, כמה כסף הבעלים יכול עוד להביא מהבית? אם הם כל כך תלויים בתקציבים ממשלתיים, אין לזה היתכנות אמיתית והמסקנה ברורה. לא מין הנמנע שבקרוב תתחילו לשמוע על קיצוצים, פיטורין, צמצומים וצעדי התייעלות נוספים. ברגע שהערוץ הזה לא הצליח להביא את ההמונים, גורלו נחרץ. הבריחה שלו ממדידת רייטינג מספרת את כל הסיפור.
    סגור
  • ערוץ 14
    בר 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    6 5
    ברור שאת לא בקיאה בענף...או עושה עצמך... ( ואני שם פוליטיקה בצד) גם בשוטטות באתר זה תוכלי להבין שלערוץ קהל גדול מאוד ...מאות אלפי צופים (להלן המונים ) "עקרו" מערוצי 11,12,13 מכיוון שהם לא מוצאים בערוצים אלה ייצוג בהרבה הרבה רבדים ותחומי חיים...
    סגור
  • אף אחד לא עקר
    ארוץ 14 לנצך 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הצופים הבודדים בערוץ זה אלו הזבל של הזבל של הזבל של החברה הישראלית. מדובר במיעוט של מיעוט של מיעוט של מיעוט. אנשים שיאנסו את הבת שלהם או את אחותם אם יגידו להם שזה יעזור בדרך כלשהי לביבי. זה באמת זבל אנושי.
    סגור
  • מאות אלפי אנשים הם זבל? וואלה? (ל"ת)
    . 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    בכירים.ות בלפ"מ השתתפו בהפגנות בבלפור. (ל"ת)
    זה למה 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    7 9
    סגור
  • 3.
    ערוץ 14 רייטינג של ערוץ קהילתי בעפולה (ל"ת)
    Anj 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    9 9
    סגור
  • ערוץ 14
    בר 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 5
    אתה מבולבל... תתעדכן, תופתע ואז תגיב...
    סגור
  • 2.
    ערב סגירת עסקת הטיעון, זה לא עיתוי ראוי לפרסם ב-BIBI TV
    יוחאי דר 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    10 5
    מצטער, זה פשוט לא יעלה על הדעת.
    סגור
  • ערוץ 14
    בר 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 4
    עזוב סתימת פיות וגיוון דעות ... אתה מוכן להרחיב ולנמק את המשוואה שלך...
    סגור
  • 1.
    אסור לשרוף כסף ציבורי על ערוץ נישה עם 0%-2% רייטינג
    מנחם שמידט 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    14 7
    יש שימושים טובים בהרבה לכסף הזה.
    סגור
  • ערוץ 14
    בר 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    6 6
    הנישה הזו מוערכת בכ- 660,000 צופים... אתה כנראה לא מהמגזר העסקי...
    סגור
  • אם זה היה אכן המצב, 14 היו מפרסמים נתונים
    ארז 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המנהלת בלפ"מ אמרה מפורשת כי "גם ערוץ 14 העלה מחירים בצורה דרמטית וזאת מבלי למסור נתוני רייטינג, ולכן הלשכה הפסיקה לפרסם". קרא את הכתבה, חביבי.
    סגור
  • גם כאן 11 לא מפרסמים רייטינג.
    . 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי נחרים גם אותם?
    סגור