רכב

הרוג ביום: נתוני תאונות הדרכים בישראל צריכים להדאיג את כולם

שנת 2023 הייתה שנה קטלנית יותר מהשנה שקדמה לה בכבישי ישראל. 361 בני אדם נהרגו בכבישי ישראל במהלך השנה, כאדם בכל יום בממוצע. באור ירוק אמרו: "מאז שנת 2005, לא יושמה בישראל תכנית לאומית רב שנתית לבטיחות בדרכים"
מערכת ice | 
תאונת דרכים (צילום עמותת אור ירוק)
תאונות הדרכים בישראל הן כבר מזמן לא בעיה קטנה אלא מכת מדינה של ממש. מדי יום אנו שומעים על הרבה מאד תאונות שחלקן קשות מאד. עם ריבוי כלי רכב על הכבישים, תשתיות לא ראויות ורמת נהיגה והבנת כביש נמוכה מאד, כבישי ישראל הופכים להיות מסוכנים יותר ויותר מדי יום.
הבוקר (שני) עמותת אור ירוק פרסמה את הנתונים לשנת 2023, שהייתה שנה קטלנית יותר מזו שקדמה לה, למרות המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר והורידה באופן משמעותי את נפח התנועה וכתוצאה מכך את מספר תאונות הדרכים. 361 בני אדם נהרגו בכבישי ישראל במהלך שנת 2023 - כאדם בכל יום בממוצע. הסכנה בכבישים לא פסחה על אף משתמש דרך בשנת 2023 והייתה שנה קטלנית לכולם, כאשר 102 בני אדם נהרגו כהולכי רגל, 78 בני אדם נהרגו כרוכבי אופנוע וקטנוע, 28 בני אדם נהרגו כשרכבו על אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים, 9 בני אדם  נהרגו כשרכבו על אופניים רגילים.
48 נהגים צעירים עד גיל 24 מצאו את מותם בדרכים ובנוסף, האוכלוסיות שבסיכון ממשיכות להיפגע. 35 ילדים בגילי 0-14 נהרגו בתאונות דרכים - השנה הקטלנית ביותר לילדים בשלוש-עשרה השנים האחרונות, 75 בני נוער וצעירים בגילי 15-24 נהרגו בתאונות דרכים, 98 בני אדם מהחברה הערבית נהרגו בתאונות דרכים ו-75 אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה מצאו את מותם בשנה זו בתאונות דרכים. 
מאור ירוק נמסר: "ממסמך שפרסם מכון המידע והמחקר של הכנסת בינואר 2024 עולה כי מאז שנת 2005, לא יושמה בישראל תכנית לאומית רב שנתית לבטיחות בדרכים. כך גם תכנית 30-50 שהובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב בקדנציה הקודמת שלה, שאחד מיעדיה המרכזיים של התכנית הוא להפחית את מספר ההרוגים בתאונות דרכים ב-50% עד לשנת 2030, אינה מתוקצבת כראוי ואינה מיושמת במלואה".

"התוצאות ברורות, בישראל מצב הבטיחות בדרכים הולך ומחמיר- בעשור האחרון נהרגו 3,469 בני אדם נהרגו בעשור האחרון (2023-2014) בתאונות דרכים, 347 הרוגים בכל שנה בממוצע. בעוד ישראל משתכרת במקומות האחרונים במדד צמצום ההרוגים מתאונות דרכים מבין מדינות אירופה, במדינות שהשכילו לאמץ תכנית לאומית רב-שנתית לבטיחות בדרכים ניכרת ירידה במספר ההרוגים בעשור, כך לפי דו"ח המועצה האירופית לבטיחות בדרכים". הוסיפו בעמותה.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל יום אדם נהרג בתאונת דרכים, משפחה נוספת מצטרפת למעגל השכול. ילדים, הורים, סבים וסבתות - חיים שלמים נקטפים באכזריות על הכביש. נתוני שנת 2023, המראים עלייה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים למרות המלחמה והירידה בנפח התנועה מדגישים את הכשלון הגדול של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. זוהי תוצאה ישירה של הזנחה מתמשכת וקיצוץ בתקציבים המיודעים להציל חיי אדם. מעבר לכך, הכביש הפך למקום מסוכן וכולנו חשים את חוסר הביטחון והפחד הגובר. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, חייבת ליישם באופן מיידי את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שהוכנה בקדנציה הקודמת שלה והובלה על ידה. תכנית זו נועדה להביא להפחתה בהרוגים בשיעור של 50% בשנים הבאות ולהציל חיים רבים. זו האחריות והמחויבות של הממשלה, וזה מה שהציבור דורש ממנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה