רכב

תקלות חמורות באפליקציות הניווט: הנהגים בישראל חסרי אונים

בעקבות שיבושים יזומים של צה"ל, כבר חמישה חודשים שתושבי צפון הארץ והערבה חווים תקלות חמורות במיוחד באפליקציות הניווט ווייז (waze) ובגוגל מפות, שמראה  להם כאילו שהם נמצאים בתוך מדינת אויב סמוכה - מצרים או לבנון: "כבר כמעט חצי שנה שהאפליקציה מראה שאני נמצא בשדה תעופה בבירות. לא ברור מתי נחזור לחיות ב-2024"
מערכת ice |  3
נהיגה אגרסיבית (צילום freepik)
בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", כבר חמישה חודשים שתושבי צפון הארץ והערבה חווים תקלות חמורות במיוחד באפליקציית הניווט ווייז (WAZE), כמו גם בגוגל מפות, זאת בעקבות שיבושי קליטה יזומים של צה"ל, כאשר האפליקציה משתגעת ומראה להם כאילו שהם נמצאים בתוך מדינת אויב סמוכה - מצרים או לבנון.
ב-N12 שוחחו היום (חמישי) עם מספר אזרחים ישראלים שחווים כבר חמישה חודשים את התקלה המלחיצה. כך למשל, בחורה שמתגוררת בערבה בשם יעל, שמספרת כי האפליקציה מראה לה שהיא נמצאת בקהיר באופן קבוע: "אני נכנסת לרכב וכל הכיתובים הם בערבית. גם כשבעלי שלח לי את המיקום שלו המפה סימנה שהוא במצרים".
 
גם רונן, שמתגורר בצפון, מספר שהוא נתקל באותה בעיה, רק בקצה השני של המדינה: "כל המסך השתגע לי, פתאום ראיתי שאני מנווט ברחובות ביירות". למעשה, על פי הדיווח, תושבי מפרץ חיפה סובלים מאוד מאותו נושא מתחילת המלחמה. 
כך למשל מספר אוראל, שמתגורר בקריית חיים: "כבר כמעט חצי שנה שהאפליקציה מראה שאני נמצא בשדה תעופה בבירות. לא ברור מתי נחזור לחיות ב-2024". מדובר צה"ל נמסר ל-N12: "במהלך הלחימה מופעלים באופן יזום שיבושי GPS לצרכים מבצעיים שונים על מנת להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    WERE
    משה 03/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישנה תוכנה חינמית לחלוטין בכל העולם כולל ישראל בשם נסו ותהנו משקט WERE
    סגור
  • 2.
    שיתחילו לקרוא שלטים, מי בכלל סומך על הגולם הזה?
    לקרוא, לקרוא 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים לא יודעים לקרוא שלטים? מה קרה? יש מלא דיסלקטים על שגיאות כתיב, במקום לרשום חרמון, רושמים חברון. או במקום רמלה, רושמים רמאללה. נו,,,
    סגור
  • 1.
    מה עם קצת הגהה???
    סרחיו 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתוב: "שמראה להם כאילו שהם נמצאים בתוך מדינת אויב" צריך להיות: "שמראה להם כביכול שהם נמצאים בתוך מדינת אויב"
    סגור