רכב

החניון הגדול בישראל לא יוקם? ראשי הערים יוצאים למאבק

התכנון דיבר על החניון הכי גדול בארץ, בגובה שבע קומות בסך הכל, שבו מתוכננים 6,000 מקומות חניה לעשרות אלפי אנשים שאמורים להכנס לטבעת המרכזית בישראל עם כניסת אגרת הגודש בקרוב לתוקף, גורר התנגדות של ראשי הערים ת"א ורמת השרון: "תכביד באופן דרמטי על עומסי התנועה בצירים המטרופוליניים"
מערכת ice | 
מתקני חנייה אוטומטית (צילום pngwing)
חניון הענק יבוטל? ראשי הערים של תל אביב־יפו רון חולדאי ורמת השרון איציק רוכברגר הביעו את התנגדותם להקמתו של חניון חנה וסע ענק בסמוך למחלף מורשה מהחשש שהדבר יחריף את הגודש בגוש דן, במקום להקל עליו".
התכנון דיבר על החניון הכי גדול בארץ, בגובה שבע קומות בסך הכל, שבו מתוכננים 6,000 מקומות חניה לעשרות אלפי אנשים שאמורים להכנס לטבעת המרכזית בישראל עם כניסת אגרת הגודש בקרוב לתוקף.
 
חולדאי ורוכברגר הסבירו לחשב הכללי במשרד האוצר יהלי רוטנברג במכתב כי: "התחנה המרכזית תהיה קטנה לעומתו. עמוק בתוך טבעת הגודש. ההגעה לחניון ברכב פרטי מערי השרון הסמוכות כגון כפר סבא או רעננה תארך כשעה, ותכביד באופן דרמטי על עומסי התנועה בצירים המטרופוליניים, העמוסים לעייפה כבר היום. החניון ישעבד תושבים לרכב הפרטי תוך אי־ודאות גדולה בזמני ההגעה".
חולדאי גם הסביר ל-TheMarker כי "כל חניוני חנה וסע בסוף מגדילים את הגודש. מטרופולין תל אביב הוא כמו מטרופולין לונדון — ושם אין חניוני וסע, אלא תחבורה ציבורית. כשיש חניון חנה וסע, המשמעות היא שאנשים ייצאו בבוקר מהבית שלהם עם המכונית הפרטית — במקום לפתח תחבורה ציבורית מתוך הערים עצמן. לא עושים את מה שצריך לעשות בתחום התחבורה, ועדיין מרוממים את הנהג הפרטי, במקום לרומם את התחבורה הציבורית"
ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי המשרד "בוחן את הטענות המפורטות במכתב תוך התייעצות עם גורמי המקצוע המומחים בתחום. החלטה כאמור תתקבל לאחר בחינת הדברים".
ממשרד התחבורה נמסר: "מתח"ם מורשה יקום בשטח כלוא בתוך מחלף שישודרג במסגרת הפרויקט, במטרה להבטיח מהירות מיטבית לבאי המתח"ם ולמשתמשי הדרך. המשרד, באמצעות חברת נתיבי איילון, מקדם את מיזם הנתיבים המהירים, שהוא פרויקט דגל לאומי שנועד לסייע במאמץ לצמצום בעיית הגודש בגוש דן. הפרויקט מכיל רשת נתיבים מהירים בכבישים 5 ו-20, שעתידים להבטיח מהירות גבוהה למשתמשי התחבורה הציבורית ורכבים רבי קיבולת".
עוד הוסבר: "מרכזי התחבורה המשולבים ושירותי ההיסעים בפרויקט, נועדו לפתור את בעיית האיגום של הנוסעים בתחבורה הציבורית, תוך מתן אלטרנטיבה תחבורתית איכותית לנוסעים, שבלעדי השירות, לא היו בוחרים לעבור לתחב"צ. יודגש כי כלל המתחמים בפרויקט, לרבות במורשה, תוכננו בהתאם לניתוחי ביקושים מפורטים של מוצא ויעד ועברו בדיקות כדאיות כלכלית. נלקחו בחשבון ההשפעות התחבורתיות הנובעות מהפרויקט אשר נועד לתת מענה גם לגידול העתידי הצפוי ביישובי הערים הסמוכות, ביניהן הוד השרון, פתח תקווה ורמת השרון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה