רכב

מחסור בדרך לכבישי ישראל? המכס על הרכבים האלה מזנק

האיחוד האירופי הכריז על העלאה דרסטית של מכסי היבוא על מכוניות סיניות - מ-10% ל-38.1% החל מה-4 ביולי, התגובה האירופית לא צפויה אולם, לטלטל את השוק הישראלי
מערכת ice | 
מכס על רכבים-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
הקרב בין אירופה לסין על שליטה בשוק הרכב הולך ומחריף. בצעד תקיף, האיחוד האירופי הכריז על העלאה דרסטית של מכסי היבוא על מכוניות סיניות - מ-10% ל-38.1% החל מה-4 ביולי. זוהי אזהרה ממשית נגד האסטרטגיה התוקפנית של ממשלת בייג'ינג להציף את השוק האירופי ברכבים זולים.
עד כה, הצרכנים האירופאים התנגדו לפיתוי של הדגמים הסיניים הזולים והמכוניות החשמליות. העדפתם נותרה רכב מהימן ויעיל, ללא קשר למחיר. הנתונים האחרונים ממחישים את נטייתם למכוניות מסורתיות, עם דאצ'יה סנדרו בנזין כדגם הנמכר ביותר באפריל 2024, פולקסווגן גולף ורנו קליו אחריה. המותגים הסיניים תפסו רק 2.35% מהמכירות באותו החודש.  

על פי כלכליסט, אירופה מצידה, לא מתכוונת לתת לסין לכתיב את חוקי המשחק. עד 2035, האיחוד ידרוש שכל הרכבים שיימכרו בשטחו יהיו נטולי פליטה. אתגר גדול שהיצרנים הסינים, המובילים בחדשנות טכנולוגית, נראים ערוכים לו טוב יותר.
התגובה האירופית לא צפויה אולם, לטלטל את השוק הישראלי. ישראל היא אמנם יעד אסטרטגי עבור המותגים הסיניים, אך כוח הקנייה המוגבל שלה הופך אותה ליעד משני. בנוסף, העדר תקינה אירופית עלול לעכב את יבוא דגמים סיניים מסוימים לישראל. ועדיין, פחות רכבים יגיעו בשל המהלך הזה לארץ.  
בעוד יצרני הענק כמו BYD משקיעים מאסיבית בהתבססות באירופה, כולל הקמת מפעלים חדשים, יצרנים קטנים יותר עלולים לוותר על החלום האירופי ובכך גם על השוק הישראלי.  
מלחמת המחירים הצפויה צפויה להיות אכזרית, ולפגוע בצרכנים הישראלים. עם זאת, דגמי הכניסה שפותחו במיוחד כדי להתמודד בהתקפה הסינית, כמו סיטרואן e-C3 ווולקסווגן ID.2, צפויים להישאר בהישג ידם. הסגמנטים הגבוהים יותר, בשליטת המותגים הקוריאנים והיפנים, צפויים להיות פחות מושפעים מתהפוכות הסכסוך הסחרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה