רכב

מרצדס נדירה נמכרה בעשרות מיליוני דולר - מה מיוחד בה?

מכונית נדירה, עבר היסטורי מרתק, ומחיר שובר שיאים – כיצד הפכה המרצדס העתיקה לאחת היקרות בעולם? ולמה זהות הרוכש נשמרת בסוד? כל הפרטים על המכירה המסקרנת ביותר בתולדות עולם הרכב
מערכת ice | 
מרצדס (צילום Shutterstock)
בסוף השבוע האחרון נרשמה עסקה יוצאת דופן בעולם הרכב: מוזיאון מרצדס בנץ בשטוטגארט מכר אחת מהמכוניות ההיסטוריות הבולטות ביותר של המותג, בסכום עתק של כ-54 מיליון דולר. בכך הפכה המכירה הזו לשנייה בהיסטוריה של המוזיאון, אחרי שמכר בעבר את דגם SLR אולנהאוט משנת 1955 – המכונית היקרה ביותר בעולם.
לפי כלכליסט, המכונית המדוברת נבנתה על שלדת W 196, שהייתה הבסיס לרכבי המרוצים של מרצדס, אך בניגוד למקובל – היא מעולם לא שירתה את קבוצת המרוצים הרשמית "חיצי הכסף". במקום זאת, היא נמכרה לנהג עצמאי, מה שהופך אותה לייחודית מבין ארבעת הדגמים שיוצרו. המכונית פותחה בהתאם לתקנות חדשות שנכנסו לתוקפן ב-1954, שהגבילו את נפח המנוע ל-2.5 ליטרים. לאורך השנים היא נדדה בין ידיים שונות, ואף הייתה במוזיאון אינדיאנאפוליס, עד ששבה לבעלות מרצדס – וכעת, נמכרה שוב במחיר שיא.
מה הופך את המכונית הזו לכל כך יקרה? מעבר לכך שהמוזיאון שמר עליה בתנאים אופטימליים, מדובר במכונית "סטרומליניאנוואגן", כלומר רכב בעל עיצוב אווירודינמי מתקדם. במהלך שנות השלושים, בעידן שבו מרצדס שירתה את גרמניה הנאצית, התגלה כי עיצוב השראה מתחום התעופה מאפשר לרכבי החברה להגיע למהירויות גבוהות במיוחד. אמנם המכונית שנמכרה אינה מתקופת מלחמת העולם השנייה, אך היא מבוססת על אותם עקרונות אווירודינמיים.
הרכב שנמכר מדורג במקום השני ברשימת המכוניות היקרות בכל הזמנים, כשהוא מקדים לא מעט דגמים קלאסיים של יצרנים כמו פרארי, אסטון מרטין ובוגאטי. עם זאת, הוא מחזיק בתואר ייחודי – "מכונית הגראן פרי היקרה ביותר בעולם". זהות הרוכש נותרה חסויה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה