רכב

המכונית היקרה בעולם: מי הרוכש המסתורי ששילם 143 מיליון?

עסקת הרכישה שהתבררה כיקרה בעולם בתחום הרכב התרחשה בלונדון כשמכונית מרצדס בנץ משנת 1955 נמכרה תמורת 143 מיליון דולר אחרי שנה וחצי שמועצת המנהלים של מרצדס שקלה אם להוציא לפועל את העסקה 
מערכת ice |  1
מרצדס Vision EQXX החשמלית (צילום יח"צ)
מכונית מרוץ נדירה במיוחד של מרצדס בנץ נמכרה במחיר שיא שהפך אותה למכונית היקרה בעולם. בית המכירות RM Sotheby's הודיע על מכירה פומבית של מרצדס-בנץ 300 SLR Uhlenhaut קופה משנת 1955 תמורת 135 מיליון יורו, או כ-143 מיליון דולר. המכירה ריסקה את השיא הקודם של המכונית היקרה ביותר שנמכרה במכירה פומבית ביותר מ-95 מיליון דולר ועלתה על שיא ה-70 מיליון דולר עבור מכונית שנמכרה באופן פרטי.
ההצעה הזוכה בוצעה על ידי אספן הרכב הבריטי, היועץ והסוחר סיימון קידסטון בשמו של לקוח אלמוני. קידסטון לחצה על מועצת המנהלים של מרצדס-בנץ במשך 18 חודשים כדי לשקול למכור את המכונית.
 
המכירה, שדווחה לראשונה על ידי Hagerty Insider, התקיימה ב-5 במאי במכירה פומבית חשאית ויוצאת דופן במוזיאון מרצדס בנץ בשטוטגרט, גרמניה. רק אספנים נבחרים ולקוחות מרצדס בנץ הוזמנו להשתתף.
300 SLR Uhlenhaut קופה היא אחת מתוך שתיים בלבד שנוצרו בשנת 1955 ונחשבת לאחת המכוניות היוקרתיות ביותר בתולדות הרכב. הוא נבנה על ידי מחלקת המירוץ של מרצדס ונקרא על שם המהנדס והמעצב הראשי שלה, רודולף אוהלנהוט.
המכונית התבססה על מכונית הגראנד פרי W 196 R המצליחה של החברה, שזכתה בשתי אליפויות עולם עם הנהג חואן מנואל פאנג'יו. ל-300 SLR היה מנוע גדול יותר בנפח 3.0 ליטר והצליח להגיע ל-180 קמ"ש, מה שהפך אותה לאחת המכוניות החוקיות ביותר לכביש באותה תקופה.
 
חברת מרצדס בנץ החזיקה בשתי 300 מכוניות ה-SLR, והמכירה ב-5 במאי הפתיעה אספנים רבים.
 
"זה הגיוני לומר שאף אחד אי פעם לא העלה על דעתו שהמכונית הזו אי פעם תוצע למכירה, כך שמרצדס בנץ לבקש מ-RM Sotheby's לנהל את המכרז היה כבוד מוחלט", אמר פיטר וולמן, יו"ר RM Sotheby's עבור בריטניה ו-EMEA. מרצדס-בנץ הודיעה כי תתרום את ההכנסות ליצירת קרן למלגות ומחקר חינוכי על איכות הסביבה ושחרור פחמן.
לפני המכירה, המכונית היקרה ביותר שנמכרה במכירה פומבית הייתה פרארי 250 GTO משנת 1962 שנמכרה ב-RM Sotheby's ב-48.5 מיליון דולר ב-2018. פרארי GTO משנת 1963 נמכרה באופן פרטי ב-2018 תמורת 70 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מרצדס נבנה בדם יהודי.
    פליט שואה 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    כל המפעלים הותיקים בגרמניה , נבנו ע"י עובדי כפיה יהודים . לכן הם מוצלחים.. לא נשכח ולא נסלח.
    סגור