רכב

בכמה מכרה מרצדס את הרכב היקר בהיסטוריה?

מרצדס מכרה דגם נדיר במיוחד משנת 1955 לאספן רכבים ששמו לא נחשף, זה הסכום המטורף של העסקה
מערכת ice | 
מרצדס 300SLR Uhlenhaut (צילום מרצדס-בנץ)
יצרנית הרכב מרצדס אישרה כי היא מכרה את אחת משתי המכוניות הנדירות שלה מדגם 300SLR Uhlenhaut לאספן פרטי תמורת סכום עתק של 143 מיליון דולר במכירה פומבית פרטית של RM Sotheby's במוזיאון מרצדס בנץ בשטוטגרט ב-5 במאי.
מחזיקת השיא הקודמת של המכונית היקרה ביותר הייתה פרארי 250GTO משנת 1963 שנרכשה ב-2018 תמורת 70 מיליון דולר על ידי מייסד ומנכ"ל WeatherTech, דיוויד מקניל. רק מספר קטן של אנשים אמידים הוזמנו להשתתף במכירה הפומבית של "חץ הכסף" של מרצדס, ומרצדס לא חושפת את שמו של הרוכש כמובן, אך מדווחת כי הרוכש הוא "דמות ידועה מתעשיית הרכב בבריטניה ואספן ותיק של מכוניות מיוחדות". מרצדס הוסיפה שהקונה הסכים להעמיד את המכונית לרשות הציבור באירועים מיוחדים.
 
כשהשמועות על מכירה זו החלו לרוץ לראשונה בתחילת החודש, אחת השאלות הגדולות הייתה מדוע מרצדס תמכור מכונית שאין לה תחליף מהאוסף הקלאסי שלה עם היסטוריה עמוקה רק עבור סכום ששווה לחלק קטן מהתקציב השנתי של החברה. בהודעתה על המכירה מסרה מרצדס כי הכסף ישמש להקמת "קרן מרצדס-בנץ", שתשמש ל"מתן מלגות חינוך ומחקר בתחומי מדעי הסביבה לצעירים" ברחבי העולם. קרן מרצדס-בנץ תתמוך בסטודנטים שעובדים על פרויקטים של מדעי הסביבה וכן בתלמידים צעירים יותר המתמקדים בפרויקטים סביבתיים מקומיים בקהילות שלהם."
 

המהנדס רודולף אוהלנהוט עם המכונית שנקראה על שמו (מרצדס-בנץ)
"מכוניות ה-300SLR Uhlenhaut הן אבני דרך בפיתוח מכוניות ספורט ומרכיב היסטורי מרכזי שעיצב את המותג שלנו", אמר מנכ"ל קבוצת מרצדס בנץ, אולה קלניוס. "ההחלטה למכור אחת משתי מכוניות הספורט הייחודיות הללו התקבלה בהיגיון מוצק מאוד - לטובת מטרה טובה... עם קרן מרצדס בנץ ברצוננו לעודד דור חדש ללכת בדרכו החדשניים של רודולף אוהלנהוט ולפתח טכנולוגיות חדשות מדהימות, במיוחד אלו שתומכות ביעד הקריטי של שחרור פחמן ושימור משאבים. יחד עם זאת, השגת המחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם עבור רכב היא יוצאת דופן."
שני אבות הטיפוס של ה-300SLR Uhlenhaut נבנו שניהם בשנת 1955 על ידי היוצר והמהנדס הראשי שלהם, רודולף אוהלנהוט, ונקראו על שמו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה