רכב

יצרנית הרכב הנמכר בישראל בהשקעה של מיליארדים

יונדאי צפויה להכריז בימים הקרובים על הקמת מפעל ענק לרכבים חשמליים על אדמת ארה"ב במסגרת עסקה עם ממשל ביידן, שיספק אלפי מקומות עבודה
יאיר מור |  1
רכבים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
יצרנית הרכב הדרום-קוריאנית יונדאי תכריז בימים הקרובים על השקעת עתק בגובה 7 מיליארד דולר להקמה של מפעל חדש למכוניות חשמליות במדינת ג'ורג'יה שבארה"ב, כך דיווחה סוכנות הידיעות אסושיאייטד פרס (AP) בסוף השבוע.
לפי מקורות המקורבים לממשל האמריקאי, הנשיא ג'ו ביידן ואנשיו נמצאים במו"מ מול החברה מזה זמן מה, כאשר המהלך צפוי להיות מוכרז רשמית במהלך שהותו של ביידן בסיאול בימים שישי-שבת, בירת קוריאה הדרומית, במסגרת ביקורו הראשון של הנשיא באסיה במהלך השבוע.
 
המפעל צפוי להשתרע על שטח עצום של 8.9 קמ"ר סמוך לבירת המדינה, סוואנה, ולהעסיק עד 8,500 עובדים. הוא מיועד בעיקר לייצור של רכבים חשמליים, אך המקורות ציינו כי יונדאי "עשויה" לייצר בו גם כמה דגמים מסורתיים המבוססים על מנועי בעירה של דלק מאובנים.
מדובר בהשקעת הענק השנייה במפעל רכב חשמלי בג'ורג'יה בחצי השנה האחרונה: בדצמבר הודיעה יצרנית הרכב החשמלי האמריקאית ריוויאן על השקעה בגובה 5 מיליון דולר לבניית מפעל לא רחוק מאטלנטה, שיעסיק כ-7,500 עובדים.
 
יונדאי היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם. במונחי הכנסות, היא מדורגת עשירית נכון לסוף 2021. במונחי מספר היחידות שנמכרו היא היתה נכון ל-2017 יצרנית הרכב השלישית בפופולאריות העולמית. בישראל, כידוע, היא נמצאת במקום הראשון במכירות מזה קרוב לעשור ברצף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כותרת מטעה (ל"ת)
    mordi 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור