רכב

בדרך למהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: בשורה אדירה לאגד

חברת אגד החזקות בע"מ זכתה במכרז של חברת נת"ע להפעלת שני קווי רק"ל - הירוק והסגול במטרופולין תל אביב
מערכת ice |  5
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock, פלאש 90/ עומר פיכמן, יוסי אלוני)
הסתיים הליך המכרז להפעלה של קווי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. חברת נת"ע הודיעה היום (רביעי) כי בתום הליך המכרז נבחרה חברת אגד החזקות בע"מ.
במכרז התמודדו 6 קבוצות הכוללות חברות תחבורה ציבורית ישראליות בולטות לצד מפעילי תחבורה ציבורית בינלאומיים: נתיב אקספרס וסופרבוס, דן וMarfina (מספרד), מטרופולין, CCECC (הסינית), שפיר ו-CAF (מספרד), אלקטרה אפיקים ואגד.
הזוכה במכרז תפעיל את קווי הרק"ל הירוק והסגול במטרופולין תל אביב, למשך 10 שנים עם אופציה להארכה של עד 10 שנים נוספות. חברת אגד החזקות שזכתה במכרז ההפעלה תהיה אחראית גם על תפעול הרכבות, מרכזי שירות לציבור, 4 תחנות תת קרקעיות שישרתו את הקו הירוק, מרכזי השליטה והבקרה, ועוד. 

מקור: חברת נת"ע
מדובר במכרז התחב"צ הגדול והמורכב ביותר שנעשה בישראל והצלחתו מהווה אבן דרך משמעותית בהפעלת רשת הרכבות במטרופולין ת"א, הכוללת את הקו האדום שהחל בנסיעה מסחרית באוגוסט 2023, ובהמשך את הקווים הירוק והסגול. 
הקו הירוק:
על פי התוכנית המעודכנת, ניתן יהיה להפעיל את חלקו הדרומי של הקו, מראשון לציון דרך חולון ועד לתחנת לוינסקי בתל אביב, בשנת 2028. במקטע זה צפויים לנסוע למעלה מ-3,500 נוסעים בשעה לכל כיוון. אורכו 39 קילומטרים - אחד מקווי הרכבת הקלה הארוכים בעולם.
הקו הירוק יחבר בין חולון וראשון לציון בדרום, דרך תל אביב ועד הרצליה בצפון, עם שלוחה לרמת החי"ל. הקו כולל 62 תחנות. במרכז תל אביב, מתחת לרחובות אבן גבירול, קרליבך ודרך בגין, הקו עובר במנהרה כפולה באורך 4.5 קילומטרים וכולל ארבע תחנות תת-קרקעיות.  בפרויקט מופעלות 3 מכונות כרייה מהמתקדמות בעולם, שאורך כל אחת מהן כ-100 מטרים ומשקלה כ-900 טון. במקביל להתקדמות הכרייה, מוקמות התחנות התת-קרקעיות ארלוזורוב מערב, רבין, קפלן וקרליבך, המשותפת לקו האדום. עם השלמתו, הקו הירוק יסיע 275 אלף נוסעים ביום, בתדירות של כל 4 דקות.
הקו הסגול:
הקו יעבור בשטחן של שמונה רשויות מקומיות: תל אביב, גבעתיים, רמת גן, גבעת שמואל, קריית אונו, אור יהודה, יהוד–מונסון וחבל מודיעין, וכולל 46 תחנות. עם השלמתו, הקו צפוי להוביל כ-256 אלף נוסעים ביום, בתדירות שיא של 4 דקות, ובסך הכל מעל 60 מיליון נוסעים בשנה. בתל אביב יעבור הקו ברחובות אלנבי, בן יהודה וארלוזורוב, בהן מתקדמות בימים אלה עבודות לקראת הנחת המסילה.
גלעד ריקלין, מנכ״ל קבוצת אגד שבשליטת קרן קיסטון: "אנו מודים לנת״ע ולמשרד התחבורה על האמון באגד. הזכייה היא המשך טבעי להצלחתנו בהפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה, ואנו מחויבים לספק תחבורה ציבורית מתקדמת ואמינה. שילוב הקווים האדום, הסגול והירוק ייצור רשת תחבורה חדשנית בסטנדרטים בינלאומיים, לטובת ציבור הנוסעים בישראל".
יו“ר קבוצת אגד, אמיר לוי: "הזכייה במכרז היא צעד משמעותי במימוש החזון שלנו – להפוך את התחבורה הציבורית בישראל למתקדמת, ונגישה לכל. אנו רואים לנגד עינינו עתיד שבו אגד מובילה את ישראל ביצירת חוויית נסיעה איכותית, שתהווה אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי ושמחים על השותפות עם הממשלה במימוש חזון זה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חברת אגד מזלזלת בלקוחותיה
    ישראל ישראלי 03/2025/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנהגים מסוכנים ואלימים והחברה אוטמת אזניה,עינייה וליבה
    סגור
  • 3.
    יודעים מה יהיה בשורה אדירה באמת?
    מבקר 03/2025/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תורידו מחירי נסיעה דחוף
    סגור
  • 2.
    אגד
    אמילי 03/2025/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חברת אוטובוסים הכי נורמלית בירושלים. החדשות כולם חרטה. שיגשו למכרז להפעלת רכבת בירושלים במקום כפיר בלתי נסבלים
    סגור
  • זיכרון קצר
    Yop 03/2025/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני גדלתי בירושלים על אגד. היום תחבורה הציבורית בירושלים פי אלף טובה מאגד שהייתה גרועה מהגרועות
    סגור
  • 1.
    זה היה החזון ועכשיו רוקם עור וגידים.
    אזרחית ותיקה 03/2025/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שנים דיברנו והיום זה יוצא לדרך. 1. אגד תפעיל את הרכבת.2.רכבות תת קרקעיות. אם לא דייקתי תקנו! רק חבל לא כולם יוכלו לחזות בהתגשמותו.
    סגור