רכב
המלכודת של יבואני הרכב נחשפת: זה מה שצריך להדאיג אתכם
היבואנים מנסים לחזור ללוח התכנון ולהבין לעומק את צרכי הלקוחות במקום להסתמך על הנחות בלבד, עם מהלכים כמו טרייד-אין במחיר מחירון, הרחבת אחריות על סוללות, ושיפור בתשתיות טעינה
שוק הרכב הישראלי שרוי בסטגנציה כמעט ארבעה חודשים, כאשר אפילו הנחות משמעותיות אינן מצליחות לפתות את הצרכנים. היבואנים מגלים תופעה חדשה: "חסינות הנחות" – הציבור פשוט אינו מעוניין ברכב חשמלי כרגע, למרות המבצעים המפתים לכאורה.
על פי הפרסום בכלכליסט, מגוון סיבות הובילו למצב הנוכחי: היעדר בידול בין המותגים, עלייה בעלויות הרישוי, תשתית טעינה לא מספקת, וחשש מירידת ערך דרמטית – כולל החשש שהטכנולוגיה ה"חדשנית" של היום תהפוך למיושנת תוך שנה. בתגובה, היבואנים מנסים לחזור ללוח התכנון ולהבין לעומק את צרכי הלקוחות במקום להסתמך על הנחות בלבד, עם מהלכים כמו טרייד-אין במחיר מחירון, הרחבת אחריות על סוללות, ושיפור בתשתיות טעינה.
אולם, בדיקה מעמיקה של התקנונים מגלה לא מעט "אותיות קטנות" שעלולות להפתיע לקוחות: סמלת (יבואנית ליפמוטור) גובה עמלת הקמה על עסקאות מימון ומגבילה את הרכבים שהיא מקבלת בטרייד-אין; ג'ילי מציעה אחריות סוללה מורחבת ל-500 אלף ק"מ, אך רק לבעלים הראשון; ולJAC יש "אחריות לכל החיים" שמוגבלת ליד ראשונה ושנייה בלבד. המומחים ממליצים לקרוא היטב את התקנונים ולחפש את המלכודות לפני חתימה על עסקה, שכן המשחק בשוק הרכב משתנה, אך ה"מנהגים הישנים" של היבואנים עדיין נוכחים.
כזכור רק לאחרונה משרד התחבורה הודיע על הוראת שעה המעניקה הארכה נוספת של חודשיים ליבואני הרכב, כך שיוכלו לרשום מכוניות שיוצרו באוקטובר-דצמבר 2023 כחדשות ולא כיד שנייה. לפי הצעת תיקון לתקנות התעבורה, מכוניות שהתאריך האחרון לרישומן הוא באוקטובר-דצמבר 2024 ייהנו מהארכה של חודשיים, הטבה המוערכת בעשרות מיליוני שקלים ליבואנים.
עוד ב-
לפי החוק כיום, יש לרשום על שם לקוח כל מכונית חדשה שמגיעה לארץ תוך שנה ממועד הייצור שלה. במילים אחרות, היבואן מחויב להעביר את המכונית על שם הלקוח עד שנה לאחר תאריך הייצור שלה. אם היבואנים לא הצליחו למכור את המכוניות תוך אותה שנה, הן נמכרות בהנחה כמכוניות "יד ראשונה אפס קילומטר", הטבה שבפועל נעלמה מהשוק לפני כשנתיים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.היבואנים הם גובי המס הגדולים ביותר של המדינהקלינט 04/2025/08הגב לתגובה זו0 0יבואנים פריבלגיים,על כל רכב, מס של מעל 100%,וישר מעבירים לאוצר.הם הגובים הכי יעילים במדינה,לכן המכוניות כ"כ יקרות,והם לא מאפשרים לקנות מיבוא מקביל שיותר זול מהם.מושחתים וקומבינטורים,ברשיון המדינה.סגור



