רכב
הרכבת הקלה בגוש דן בקשיים: המדינה תשלם עשרות מיליוני שקלים
הרכבת הקלה בגוש דן לא עומדת בציפיות ועד כה נוסעים בה ביום 50% פחות נוסעים מהצפי המקורי של המדינה שכעת, תשלם פיצוי בעשרות מיליונים למפעילת הקו האדום
הרכבת הקלה בגוש דן נפתחה בקול תרועה רמה, אלא שמאז שהיא הושקה, היא כלל לא עומדת בציפיות ולמעשה מספר הנוסעים בה עומד על כ-50% מהתחזית לה הציבה המדינה, מה שגורר עמו לא מעט הפסדים כספיים.
הבוקר (רביעי) דווח ב"דה מרקר" כי חברת תבל, זכיינית הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן והחברה הממשלתית נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), נמצאות במשא ומתן מתקדם על מנת להגיע לסיכום בנוגע להמשך הפעלת הקו.
בינתיים, נודע כי בשל הקשיים בהן נתקלת הרכבת הקלה בגוש דן, המדינה צפויה לפצות את חברת תבל בסכומי עתק של יעשרות מיליוני שקלים, זאת בשל ההפסדים הגדולים של הרבת הקלה בגוש דן, שכלל לא עומדת בציפיות עד כה, לא של משרד התחבורה ולא של הנוסעים עצמם, כאשר הצפי המקורי היה ל-230 אלף נוסעים ביום, אך בפועל כ-110 אלף אנשים נוסעים בה ביום.
עוד ב-
בשנה הראשונה להפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה, הכניסה חברת תבל סכום המוערך ב-159 מיליון שקל, כאשר היא בפועל אמורה הייתה להכניס סכומים גבוהים בהרבה, וכעת המדינה עשויה לפצות אותה בסכומי עתק.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(13):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
12.הקווים הבאים יאכזבו יותראיל 04/2025/29הגב לתגובה זו0 0הקו הסגול והירוק ברובם מעל הקרקע ויסעו מאוד מאוד לאט. כמו הקו האדום במסלול מבת ים לתל אביב. אז אין מה לצפות ואין למה לחכות. היו צריכים להסיע אוטובוסים במנהרות. יותר זול, ויותר יעילסגור
-
11.ציפיות מוגזמותאזרח 04/2025/26הגב לתגובה זו0 0נוסע לעיתים באיזור רמת גן תל אביב. הרכבת מעולה. בשלב זה הציפיות מוגזמות כי להגיע אל הרכבת ומהרכבת זה סיוט. כשיהיו עוד רכבת נגיע אל היעד.סגור
-
10.שיטת ביביאליפז 04/2025/26הגב לתגובה זו0 0תמצית שיטת ביבי. קודם נדפוק את האזרחים, ניתן להם שירות ברמה ירודה ובמחיר יקר. אח"כ נכניס יד לכיס האזרחים כדי לממן את הנזקים שדיטת ביבי יצרה.סגור
-
9.הרכבת יעילה מאוד. כמובן שאם הייתה משוקעתוט 04/2025/25הגב לתגובה זו0 0הרכבת יעילה מאוד. כמובן שאם הייתה משוקעת לכל אורכה, הייתה מהירה יותר והייתה מושכת יותר נוסעים, בכל מקרה, עדיף אם מאשר בלי ואם צריך, תשלמו!!סגור
-
8.היה צפוייואל 04/2025/25הגב לתגובה זו0 0הרכבת הקלה לא נגישה. אין איפה לחנות בשביל להגיע אליה, היא לא מספיק מהירה ומספר התחנות נמוך יחסית.סגור
- טען עוד
-
7.בתור צרכן של הרכבת קלה- זה לא מדויקשרון 04/2025/24הגב לתגובה זו0 0הרכבת נותנת מענה יחסית טוב בהשוואה לרכב או אוטובוס ובשעות הבוקר ואחהצ מורגש שיש המון נוסעים ואפילו די צפוף ברכבת. כשיהיו קווים נוספים שיתחברו עם הקו האדום יהיה יותר ויותר ביקושסגור
-
6.אפשר היה לתת תמריצים לאוכלוסיות שיש להן ברירה.יהוה 04/2025/23הגב לתגובה זו1 0ההנחות ניתנות לערים שלמות (שיש בהן מספיק בעלי ממון) ומיי שאינו יהלום שלרקב נאלץ לשלם יותר. העידוד צריך להיות, כמו בכל העולם, לבעלי הרכבים על מנת להוריד אותם מהרכב.סגור
-
5.רכבת כבדה (ל"ת)טמי 04/2025/23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.אם שמים על המשקל את בעד ונגד הנגד מנצח.אורח 04/2025/23הגב לתגובה זו1 0יותר מידי שגיאות נעשו בתכנון התחנות ומיקומן, רעש נוראי בזמן הנסיעה, שמשות כהות לנסיעה בחוץ לא מועילות לנסיעה מתחת לאדמה. עמדות כרטוס מועטות מידי, בסך הכל לא תענוג גדול הנסיעה ברכבת הזו.סגור
-
3.הרכבת הקלהאוהב ישראל בנפש 04/2025/23הגב לתגובה זו2 0מסכנים ממש צריכים לעשות להם התרמות. אלו לא מסכנים. מסכנים אלו שנתקעים ברכבת הקלה כמדי יוםסגור
-
2.וזו הסיבה: אין איפה לחנות את הרכב ולעבור אליהדן 04/2025/23הגב לתגובה זו2 1אחלה רכבת, אבל התוואי שלה בעייתי ואין איפה לשים את הרכב בשום מקום על מנת לעבור אליהסגור
-
1.אין תחבורה ציבורית בישראלגרב 04/2025/23הגב לתגובה זו1 0כאשר הגעה לעבודה בתחב"צ מסורבלת ולוקחת יותר זמן מנסיעה בפקקים אז שנאלת השאלה למה לעלות לתחב"צ? כאשר אוטובוסים יעמדו בזמנים ויהיו בתדירות גבוה ייתכן שיהיה נכון לתחבורה ציבורית ולשלב את הרכבת הקלהסגור
-
רקבתמרש 04/2025/23הגב לתגובה זו1 0צה. לא. עושים. בשכיל. להרוס. לא. בודקים. רק. לוקחים. כסף מהציבור. ושורפים. ואחר. כף. מאשימייםסגור



