רכב
האיש שעשה מהפכה ברנו עוזב - זה התפקיד החדש והיוקרתי שלו
לוקה דה מאו משאיר את ענקית הרכב הצרפתית רנו במצב מצוין. הג'וב החדש: מנכ"ל ענקית היוקרה קרינג, בעלת גוצ'י, בלנסיאגה וסן לורן
לאחר חמש שנים כמנכ"ל חברת הרכב רנו, לוקה דה מאו עוזב את תפקידו. דה מאו יעבור לעמוד בראש קבוצת היוקרה קרינג, בעלת גוצ'י, איב סן לורן ובלנסיאגה במקום פרנסואה-הנרי פינו, המכהן כמנכ"ל הקבוצה כבר שני עשורים ויישאר יו"ר הדירקטוריון, כך על פי דיווח בלה פיגארו. דה מאו יסיים את כהונתו באמצע יולי. ברנו אישרו את עזיבתו. מניית רנו רשמה ירידה של כ-3% בעקבות הדברים. מניית קרינג עלתה ב-5%.
דה מאו הצטרף לרנו בשנת 2020. החברה סבלה אז מהפסדים כבדים בעקבות הקורונה, שיתוף פעולה מתוח עם ניסאן וחוסר כיוון אסטרטגי. תחת הנהגתו, רנו עברה תוכנית הבראה אגרסיבית: קיצוצי אלפי עובדים, סגירת מפעלים, צמצום קווי ייצור והפחתה דרסטית של עלויות. דה מאו הפך את החברה לקטנה, רזה ורווחית יותר. התוצאה: מעבר מהפסדים של מיליארדים לחזרה לרווחיות וזינוק של 90% בשווי המניה בתוך חמש שנים, יותר מכל יצרנית רכב באירופה.
במקביל, דה מאו חיזק את הפיתוח בתחום ההיברידי והחשמלי ומיתג מחדש את רנו כרלוונטית בשוק הרכב העתידי. הישג נוסף שרשם היה ייצוב היחסים עם ניסאן ושינוי מבנה השותפות כך שכל צד יוכל לפעול בצורה גמישה יותר.
עזיבתו של דה מאו מגיעה בשיא, בעיתוי שבו רנו נחשבת לאחת המצליחות בענף. היעד החדש והיוקרתי: קבוצת קרינג, המחזיקה, בין היתר, בגוצ'י, איב סן לורן ובלנסיאגה, ונמצאת בעצמה במשבר מתמשך מאז מגפת הקורונה. מניית החברה צנחה בשנתיים האחרונות ביותר מ-60% והיא מתקשה להחיות את גוצ'י, המותג המרכזי שלה ובעבר פרת המזומנים שלה.
עוד ב-
בתוך כך אמר מנכ"ל ניסאן איוון אספינוסה לעיתון היפני ניקיי כי החברה תפחית את החזקתה ברנו מ-15% ל-10%. זאת, בהתאם להסכם העדכני בין שתי החברות. המכירה צפויה להניב לניסאן כ-640 מיליון דולר, שיופנו לפיתוח דגמים חדשים. אספינוסהן הבהיר כי טרם התקבלה החלטה סופית, וכי שיתוף הפעולה עם רנו נמשך כסדרו. המהלך צפוי להחליש עוד יותר את הברית האסטרטגית בין שתי יצרניות הרכב.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



