רכב

חגיגה ברכבת ישראל: הרווח הכולל זינק במאות מיליוני שקלים

תוך כדי שמבצע 'עם כלביא' גרם לירידה במספר הנוסעים: רכבת ישראל הציגה את התוצאות הכספיות לחציון הראשון של 2025, ממנו עולה זינוק של מאות מיליוני שקלים ברווח הכולל לעומת דאשתקד 
מערכת ice | 
רכבת ישראל לצידי נתיבי איילון (צילום אלכסנדר כץ)
רכבת ישראל פרסמה היום (רביעי) את תוצאותיה לחציון הראשון של שנת 2025. תוצאות החציון הראשון מעידות על מגמה ברורה של חיזוק איתנותה הפיננסית של חברת רכבת ישראל. 
בשנה האחרונה חברות הדירוג "מעלות" ו"מידרוג" העלו את דירוג רכבת ישראל ודירוג האג"ח שלה מדירוג +AA לדירוג AAA. העלאת הדירוג נובעת משיפור מהותי בפעילות החברה וחיזוק איתנותה הפיננסית, לאור הסכם ההפעלה והפיתוח החדש מול המדינה, אשר גם מחזק לפי הערכתם את הזיקה בין החברה למדינה. זאת לצד המשך השקעות רחבות היקף ברכבת ישראל ובתחבורה הרכבתית.
הרווח הכולל לחציון הראשון של שנת 2025 עמד על 657.4 מיליון שקלים ביחס לרווח כולל של 101.76 מיליוני שקלים בחציון המקביל אשתקד. את החציון הראשון של 2025 סיימה החברה ברווח תפעולי תזרימי (Adjusted EBITDA) של כ-68.49 מיליון שקלים, בהשוואה לרווח תפעולי תזרימי (Adjusted EBITDA)  של כ-117.21 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד. סך הכנסות החברה הסתכמו לכ-1.81 מיליארדי שקלים בהשוואה ל- 1.69 מיליארדי שקלים בחציון המקביל אשתקד.  
ממוצע הנסיעות היומי בחציון הראשון של 2025 עמד על כ-265 אלף נסיעות ביממה, בהשוואה לכ-250 אלף נסיעות ביממה בחציון המקביל אשתקד. בחציון הראשון לשנת 2025 בוצעו 34.3 מיליון נסיעות בהשוואה ל-31.4 מיליון נסיעות בחציון המקביל אשתקד. נתוני הנסיעות ברבעון המדווח הושפעו רבות ממבצע "עם כלביא" אשר הביא לירידה במספרי הנוסעים וכן לצמצום שירות בשל גיוס עובדים לטובת המאמץ המלחמתי. 
ההכנסות מהסעת נוסעים בחציון הראשון של 2025 הסתכמו ל-1.60 מיליארדי שקלים בהשוואה ל-1.49 מיליארדי שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. ממוצע דיוק הרכבות בחציון הראשון לשנת 2025 עמד על 95.7 אחוזים (בנטרול השפעות אזעקות צבע אדום) בהשוואה ל- 96.81 אחוזים בתקופה המקבילה אשתקד. 
בחציון הראשון של 2025 הובילה רכבת ישראל כ- 3.3 מיליון טון בהשוואה ל-3.1 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו בחציון המדווח על 159.6 מיליוני שקלים בהשוואה ל-162.9 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הפסדי מגזר המטענים בחציון הראשון של 2025 עמדו על כ-52.6 מיליוני שקלים, בהשוואה להפסד של 30.1 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. רווח מגזר מסחר ואחרות בחציון הראשון של 2025 עמד על כ- 28.7 מיליוני שקלים, בהשוואה ל- 24 מיליוני שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני, אמר: "רכבת ישראל ממשיכה בחיזוק איתנותה הפיננסית לטובת שיפור מרקם החיים של כל תושבי המדינה, וצומחת בכל ההיבטים: הפיננסיים, התשתיתיים, ההפעלתיים ועוד.  אני מודה למשרד התחבורה, לחברי לדירקטוריון, שותפי לדרך, להנהלת הרכבת, משרד האוצר ורשות החברות על הליווי והסיוע בהתפתחות הרכבת, והפיכתה לחברה חזקה ומובילה בנוף החברות הממשלתיות". 
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, הוסיף: "למרות ריבוי האתגרים שעמדנו בפנינו בחציון האחרון, כגון גיוס מאות מעובדי הרכבת למילואים, נפילות טילים בתחנות רכבת, והפעלה בעת מצבי חירום קיצוניים, המשכנו לקדם ולחזק את רכבת ישראל תוך השיפור השירות. אני מודה לדירקטוריון החברה, לעובדי הרכבת ולמשרד התחבורה והאוצר על השותפות והמסירות". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה