רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: פרויקט הענק שישנה את חיי הנוסעים

העבודות להקמת מטרונית הקו הכחול ברחוב ויצמן בנס ציונה נמשכות. העבודות הן כחלק מהפרויקט הלאומי מערכת הסעת ההמונים בשיטת BRT (Bus rapid transit), שישנה לחלוטין את חיי הנוסעים במרכז המדינה
דסק תחבורה | 
הקו הכחול בנס ציונה (צילום הדמיה סטודיו עדי בואנו)
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף עיריית נס ציונה ובאמצעות חברת נתיבי איילון, מקדמים מהפכה תחבורתית בנס ציונה. היום (ראשון), יימשכו העבודות להקמת מטרונית הקו הכחול ברחוב ויצמן בעיר, כחלק מהפרויקט הלאומי מערכת הסעת ההמונים בשיטת BRT (Bus rapid transit).
כחלק מהתנעת שלב נוסף בפרויקט, חברת נתיבי איילון בתיאום עם עיריית נס ציונה יחלו בעבודות ביצוע של מקטע חדש ברחוב ויצמן, בין רחוב עמק השושנים לדרך יצחק רבין. 
העבודות כוללות סלילה של כ-5 ק"מ של צירי העדפה לתחבורה ציבורית לכל כיוון, הקמה של כ-5 ק"מ שבילי אופניים דו כיווני, הצבת 24 רציפים חכמים ונגישים, חידוש ושדרוג כלל התשתיות לאורך תוואי הפרויקט, הטמנת תשתיות חשמל, פיתוח נופי של המרחב הציבורי ונטיעת עצים. 
מטרונית הקו הכחול היא חלק מהפרויקט הלאומי להקמת מערכת הסעת המונים על גבי רשת קווים ארצית שמוביל משרד התחבורה באמצעות נתיבי איילון, באורך של 30 ק"מ ובעלות של כ-2.9 מיליארד שקלים, אשר יחבר בין הערים קריית עקרון, רחובות, נס ציונה, ראשון לציון ויגיע למטרופולין תל אביב בנתיב תחבורה ציבורית ייעודי, סגור ומנוהל. 
המערכת תפעל תוך קבלת עדיפות ברמזורים ותשנה באופן מהותי את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית בזכות תדירות הנסיעות ולוח זמנים מדויק ואמין. מטרונית הקו הכחול היא חלק מרשת קווים ארצית שעתידה לשפר משמעותית את הנגישות למוקדי מסחר, תעסוקה, השכלה גבוהה ודיור, והיא צפויה לשרת כ-110 אלף נוסעים ביום וכ-30 מיליון נוסעים בשנה. התדירות הגבוהה והקיבולת הגבוהה יהפכו את הקו והמערכת כולה לאחת ממערכות התחבורה הציבורית היעילות בישראל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה