רכב

קנסות ב-500 ועד 1,000 שקל: מכה חדשה לנהגים

ועדת הכלכלה אישרה את הצו לצמצום זיהום האוויר בירושלים; הקנס לרכבים המזהמים – 500 שקלים לרכב בבעלות פרטית ו-1,000 שקלים לרכב של תאגיד, ח"כ מקלב ביקש מנציגי הממשלה לשקול תכנית לתשלום עבור גריטת רכבים מזהמים
מערכת ice |  42
הנתיב המהיר (צילום יוסי זליגר / פלאש 90)
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (רביעי) את בקשת משרד התחבורה לתקן את צו התעבורה, העוסק בעבירת קנס שנועדה לסייע בהסדרת התנועה של כלי רכב בעיר ירושלים, לשם צמצום זיהום האוויר הנובע מתחבורה בעיר. התיקון נועד לאפשר לעיריית ירושלים לאכוף, באמצעות קנסות, את איסור הכניסה לעיר לרכב מזהם.
ראש צוות חקיקה בעיריית ירושלים, עו״ד שמואל שפט, הציג את התכנית ואמר כי הכוונה היא לקנוס רכב מזהם שיכנס לירושלים, ולבצע אכיפה באמצעות מצלמות. לדבריו, האכיפה תבוצע כלפי כל כלי רכב במדינת ישראל שרשום  ברישיון הרכב שהוא מזהם. הוא הוסיף כי בישראל קיימים כ-30 אלף רכבים כאלה, וכי בכניסה לעיר יוצבו תמרורים שיודיעו על כך. עוד ציין עו"ד שפט, כי רכב מזהם מוגדר כרכב דיזל ישן, שיוצר  לפני שנת 2005, שיש בו פליטה מוגברת של חלקיקים.
 
עו"ד שפט אמר כי עיריית ירושלים עדכנה את התוכנית התחבורתית, הרחיבה את התוכנית לכל ירושלים, וקבעה כי הקנס לרכב בבעלות פרטית יעמוד על 500 שקלים, ועל רכב בבעלות תאגיד 1,000 שקלים.
מנהל הפרויקט מטעם העירייה, תומר שנהר, אמר כי יצאו מכתבים רשומים לכל בעלי הרכבים המזהמים, המעדכן אותם על כך שהם נדרשים לפעול בהתאם לחוק ולהתקין מסנן. הוא הוסיף כי את התקנת המסנן יסבסד המשרד להגנת הסביבה, בסכום של 3,000 או 6,000 שקלים.
ראש אגף תחבורה במשרד להגנת הסביבה, אמיר זלצברג, הסביר ש"יש תשתית של חקיקה ארצית שעליה ירושלים מסתמכת, עבירות הקנס קבועות ואין פה מצב שכל עירייה קובעת גובה קנס אחר. אנחנו מסייעים לעיריית ירושלים, וגם מסייעים לבעלי הרכב הישן להפחית את הזיהום, בין היתר דרך  סבסוד של יותר מחצי העלות. נכון להיום במדינת ישראל הותקנו כ-7,000 מסננים על רכבי דיזל מזהמים. במידה ופקח עוצר לבדיקה רכב מזהם הוא בודק במסופון את מספר הרכב, ולפי זה רואה אם הרכב המזהם מותקן בו מסנן או לא".
זלצברג הוסיף, כי בחיפה וירושלים מדובר בתכניות שצריכות לצאת לפועל, אך זה לא על שולחן הדיונים באף עירייה אחרת. הוא ציין, כי "בשנים האחרונות הירידה בזיהום האוויר היא מתונה, ואני מקווה שהפרויקט שאנחנו מדברים עליו יפחית דרמטית את זיהום האוויר".
ח״כ אורי מקלב, שמילא את מקומו של היו"ר, הציע לבצע תכנית להורדת כלי הרכב המזהמים מהכביש לגמרי, באמצעות גריטה. הוא ביקש ממשרד התחבורה לבחון לתקצב את התכנית ולאפשר לבעלי רכבים ישנים לקבל 6,000 תמורת העברת הרכבים המזהמים לגריטה. זלצברג השיב, כי "הייתה  תכנית לגריטת רכבי דיזל, אך הנתונים היו מאכזבים, 7,000 התקינו מסננים ורק אלף הגיעו לגריטה". ח״כ מקלב אמר כי הוא מעדיף שלבעלי הרכבים תהייה אופציה להחליט בין גריטה להתקנת מסנן.
בתום הדיון אישר ח"כ מקלב את התקנות, כאמור, אך ביקש להמתין עם היישום מספר ימים כדי לקבל תשובה סופית מהמשרד להגנת הסביבה באשר לאפשרות הגריטה. התיקון צפוי להיכנס לתוקף בעוד כחודש.
תגובות לכתבה(42):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    חזקים נגד החלשים
    סולומון 03/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המפיונירים שיושבים בכנסת ומבקשים לחוקק חוקים מטופשים נגד האוכלסיה החלשה ועוזבים את הטאיקונים ובעלי החברות הגדולות שמזהמים פי כמה וכמה מהמכוניות עם כל התעשיה שלהם ולמרות הדוחות למשל ממבקר המדינה ומגורמים אחרים שמטפלים באיכות הסביבה .וכל הדוחות האלה בסופו של יום מאחסנים אותם בארונות וכל הגורמים שאמורים לטפל בזיהום האוויר ואיכות הסביבה מתעלמים מהנושא ובא חבר כנסת דפוק אחד ועושה כל המאמצים כדי להסית את תשומת הלב מהנושא המרכזי בעניין המפעלים המזהמים ומגיש הצעת חוק לבעלי רכבים שכאילו מזהמים את הסביבה זאת התנהלות מבישה
    סגור
  • 32.
    ממשלת זונות,אתם הזיהום הכי כבד.שמאלנים עזתים. (ל"ת)
    זונות 03/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 31.
    גנבים בשם החוק
    נירה 03/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קנסות קנסות בשם הצדק והחוק פשוט פושעים מדינה מושחתת
    סגור
  • 30.
    גנבים בשם החוק
    נירה 03/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קנסות קנסות בשם הצדק והחוק פשוט פושעים מדינה מושחתת
    סגור
  • 29.
    זיהום אוויר
    אטיאס שמעון 03/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכוניות חשמליות במחיר מוזל וכנ"ל לגבי רכב ציבורי כמו למשל מוניות חשמליות אוטובוסים וכו'
    סגור
  • טען עוד
  • 28.
    הבניה האינסופית מזהמת את האויר בירושלים
    אזרח 03/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדבר שמזהם את האויר בעיר ירושלים זו הבניה האינסופית, שמעלה אבק כבר ארבעים שנה יותר ממה שריטות האנשים מסוגלות לספוג. התכנון מנסה להתמודד עם מכת זיהום הבניה על ידי התנתקות מהאויר העירוני והתחברות למערכת מיזוג אויר. אבל, הקורונה טרפה את הקלף של מיזוג האויר. נטפלים לרכבים הישנים וזה בסדר. אבל לא בסדר שהעיריה מכחישה את הנזק של הבניה המסיבית, החופשית, הפרועה שמתבצעת כבר ארבעים שנה בחסות גופי התכנון של הבירה.
    סגור
  • 27.
    ממשיכים להתעמר בחלשים
    מ. גיב 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מערך הגריטה לא עמד בנטל ובעיקר נוצל (כמו תמיד במדינתנו החביבה) ע"י קומבינטורים. הפתרון הקל ביותר הוא להטיל קנסות ולא לספק פתרון אמיתי. נמאס!
    סגור
  • 26.
    להתחיל עם רכבי דיזל. מפגע בריאותי וסביבתי (ל"ת)
    1234 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 25.
    עוד ממשיכים עם ההפרדות בכל דבר ???
    עופר - חיפה 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה רק בירושלים ?! מה ?! חיפאים , טבריינים , תל אביבים מותר להם לסבול את הפליטות האלו ?! הרי כשמתקשר אני למשטרה לדיווח על רכב מעשן הם מצפים לתפוס אותו בשעת מעשה במקום לשלוח לו דו"ח הביתה או אזהרה ראשונית וידיעה על כך שמשרד איכות הסביביה מודע לתקלה ברכב שמספרו ...... קדימה , תתקדמו .
    סגור
  • 24.
    תקשיבו
    אחד שמאמין לזדורוב 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה אתם לא שבעים .הא צריך לממן את המאגרים של אוקראינה אז .יש חוקים חדשים כדי לעשוק את האזרח .בוששששה
    סגור
  • 23.
    פחחחח...הצחקתם
    חמי 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תצפינו לגליל ותראו מה הולך פה,רכבים ענתיקות ובעיקר רכבי הסעות שרק אלוהים יודע איך הם עוברים מבחן שנתי,מציפים ומזהמים את הכבישים והסביבה .אין כח אדם לתפוס גנבים פשוטים אז על רכבים מזהמים רוצים לאכוף?
    סגור
  • ערבושים (ל"ת)
    השועל 03/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    יופי
    משה 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עוד משהו לנקנק את האזרחים ובעיקר החילוניים כי חרדים מחזיקים מעט מכוניות וכל זה במסווה של דאגה לסביבה
    סגור
  • בנתיים מי שמנקנק אותנו-
    רון 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעלי כלי רכב מזהמים הם אלה שמנקנקים אותנו. אין לי שום צער עליהם, וכן- הקנסות נמוכים מאוד. הנזק שהם מיצרים אנו נמדד בכסף.
    סגור
  • 21.
    למה לא לכתוב בכותרת הפחתת זיהום לתושבי ירושלים?
    מר סביבה 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההחלטה שהתקבלה תביא לכך שתושבי ירושלים ובכלל ישראל ינשמו אוויר נקי יותר ויחוו פחות מחלות. זה הדגש שצריך לשים בכותרת ולא מה שנכתב. המלחמה במשבר האקלים היא מהלך אסטרטגי שצריך לגייס אליו את כל הכלים האפשריים! ישר כוח לוועדת הכלכלה על ההחלטה!
    סגור
  • 20.
    האמת אני בעד,כל היום על אופנוע בכביש,אלוהים יודע איזה נ
    ירון 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נצבר לי עם השנים מזה
    סגור
  • 19.
    זיהום אוויר עלאק הכסף זה מה שחשוב
    שי 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מספיק אם זיהום אוויר ולהציל תעולם ולקנוס מי שמזהם צריכים כולם להבין שהכסף זה מה שחשוב לעירייה אז אני אעזור להם ככה קנס למי שנוסע באוטו לא לבן כי זה פולט קרינה הקנס 500שח קנס למי שגר מעל קומה 3 ואין סוף לחמדנות כל האוטובוסים מזהמים כמו כל המכוניות שיש בארץ
    סגור
  • אנשים כמוך
    ארווין 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנשים כמוך צריכים לגור במדינה כמו טורקיה ולא בדמוקרטיה שבה לאזרחים אכפת חרוצים לשפר
    סגור
  • 18.
    די לרדוף אחרי האזרח, במפרץ חיפה מזהמים
    רונה 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מזהמים במפעלי חיפה, בתל אביב רדינג, כל יום מרססיל את האיייר במטוסים כדי שנהיה חילים, המים מזוהמים, המזון רעיל. מי מרעיל אותנו, אנשי השררה. הם שממציאים לנו חוקים דיקטטוריים. והאזרח מקבל את זה. אנחנו לא מדינה, כי אם תאגיד. ותאגיד לא יכול לחוקק חוקים לאדם שחי בתאגיד. כדאי שכל אזרח יחקור, מי באמת שולט על המדינה . מה מטרת הקמת צה"ל ומה מגמת הרדיפה על הדתיים הינודים ולא הדתיים הנוצרים או הערבים. תפקחו את העיניים, משקרים לנו.
    סגור
  • 17.
    לא באמת אכפת להם מזיהום האוויר.
    לוק סקיווקר 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    8 2
    עוד קנסות עוד הכנסה...... רוצים שאנשים יסעו פחות ברכבים? צריך להשקיע בתחבורה הציבורית שכרגע ממש גרועה, אבל מי שמחליט בחיים לא נסע בתחבורה ציבורית אז אין להם מושג.
    סגור
  • תחפשו משאיות אוטובוסים,
    אורי 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    המזהמים הכי גדולים כאן בישראל הם ממשלת הטרור ותומכהם,הזיהום שאתם מיצרים הוא בלתי ניסבל,לגבי רכב שמזהם אתם פי ארבעה מזהמים ובנוסף לכם כל מי שתומך בחלאות מזהמים כמוכם, לא נישארו לכם עוד הרבה ימים ותותפתעו,
    סגור
  • אינך מדייק.
    צפונית 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החלטה זו אינה סימן שלא רוצים שאנשים יסעו פחות ברכבים פרטיים. החלטה זו היא סימן שעושים צעד לטיפול בבעית זהום אויר באזור העירוני. בהרבה ערים בעולם ואזורים מאוכלסים בצפיפות יש מצלמות וקנסות
    סגור
  • חבל על המאמצים שלך
    ארוין 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלו אנשים שלא קולטים כלום חוץ מקלחות לטענות ולא מוכנים בכלל לקחת חלק במאמץ לאיכות הסביבה
    סגור
  • 16.
    לא מבין מה השוס הגדול?
    יורם ברט 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי בכלל ישלם כשבמעמד הרישוי נבדקת גם פליטת מזהמים ובכל רכב מותקן ממיר קטליטי. פעם הייתי מגיע הביתה בשעות עומס , עם אופנוע, ומריח את הנסיעה בבגדים שלי. כבר מזמן שכחתי מתי זה נגמר. מה התעוררו עכשיו?
    סגור
  • 15.
    אתם (המגיבים פה) אומרים שהממשלה מטומטמת....
    יעל 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אין לכם השכלה בנושא זיהום אוויר, נכון?
    סגור
  • ולך יש?
    דוד 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מיתנשאת פולניה חלאה תת אנושי תרדי מהעץ את כמה שתנסי להיתרחק הזיהום שלך עולה על כל הזיהומים של כל הרכבים במדינה, תעשי משהו חיובי ותיתאבדי, כי הזיהום שאת מפיצה הוא קטלני
    סגור
  • 14.
    יפה , אבל משחקים בק*קי , צריכים כולם לעבור לרכב חשמלי (ל"ת)
    אחד העם 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • ומי יממן את הקניה/התקנה של טעינה? (ל"ת)
    תומר 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 13.
    הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם
    ניר 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ומה עם האוטובוסים שלכם? הם לא מזהמים, המפעלים שלכם לא מזהמים, הביובים שלכם שנשפכים לכל הנחלים באזור ירושליים לא מזהם?. רק אנחנו האנשים שבאמת עובדים ונותנים שרות, משלמים מיסים ועוד, צריכים בנוסף למחירים הגבוהים של המסננים לשלם עוד קנסות? . תושבי ירושלים אתם אלה שתשלמו ולא תקבלו שרותים ממני.
    סגור
  • 12.
    מתי ירכיבו מונה גזים לאנשים במיוחד אחרי פלאפל
    רציני שואל 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    או חומוס או פול עם צנון
    סגור
  • 11.
    העם קורס והממשלה המטומטמת ממשיכה להתעלל בעם
    מלחזיה 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הממשלה האטומה וחסרת לב פוגעת שוב ושוב בכיס בהעלאת המחירים בקנסות בכל תחום וץחום והעם שותק נמאס זה מכעיס ומקומם
    סגור
  • 10.
    הערה
    יפה 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש מלגזון מאוד ישנות בקיבוצים בעיקר שמזהמות את האוויר באופן קריטי .
    סגור
  • הקיבוצים הם מחוץ לתחום
    גדי 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הקיבוצים הם שיכים לאסכולה של השמאל המתועב,לא נוגעים בהם כי הם מממנים את האנרכיסטים,והשמאלנים דרך עמותות קש אז לא נוגעים בתרנגולת שמטילה ביצי זהב,בנוסף 65% מאדמות המדינה השיכים לאזרחי ישראל הם עשקו בסיוע של השמאלנים ימח שמם ועוד מיליארדים נישפכו שם על ידי רעבין הארור ועוזריו
    סגור
  • 9.
    טוב מאוד
    טומי 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לזרוק רכבים עתיקים מהכביש,הם גם אינם בטוחים.
    סגור
  • 8.
    צריך לאסור על רכבים מזהמים בכל הארץ
    בעיקר דיזל 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כל המסחריות הישנות מזהמות את האוויר פי 100 מאשר רכבים חדשים. נחנקנו מספיק.
    סגור
  • 7.
    מתנכלים למכוניות הישנות (ל"ת)
    בן ארצי 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 6.
    ממשלת שמאל בזויה
    ירין 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מחפשים רת האזרחים לא רק שלא עוזרים עוד מעמיסים עליהם בעיות ממשלת שמאל דואגים רק לנאורים
    סגור
  • 5.
    הכל זה מיסים רבותי כל השאר זה קשקוש!!!
    צדק 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    4 3
    המדיניות של ממשלת פלסטין ישראל הידועה כממשלת המיסים היא פשוט.....מיסים ועוד מסים ועוד מיסים כי אין להם מושג איך מנהלים כלכלה והפתרון שכל ילד בגן יודע זה פשוט להעלות מיסים כדי להכניס ערימות כסף
    סגור
  • 4.
    מכה לנהגים?
    Barak810 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כבר 20 שנה בודקים זיהום פליטות גזים. רכבים כאלו לא אמורים בכלל להיות על הכביש. לא אמורים להשיג רשיון רכב... אני חושב שאחרי 20 שנה הגיע הזמן שבאמת יחשבו על אכיפה
    סגור
  • 3.
    במדינה הזאת מדברים רק בקנסות. סחטנים.
    מונית 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מחכים למעידה קטנה של האזרח הפשוט בשביל לדפוק אותו. ויש כמובן את המגזר הזה, שלא מחשבן ולא רואה אף אחד ממטר. ולא משלם. ובסוף מוותרים לו. ואף עוזרים לו להשתלב, בהרבה כסף. על חשבון האזרח הטוב שמעד רח"ל.
    סגור
  • 2.
    נהדר
    צח 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אולי אפשר יחד עים התוכנית לגיטת מכוניות גם לאשר תוכנית לגריטת חברי הכנסת האוכלי חינם ? אתם יודעים כמה חיסכון יביא למדינה וגם יצמצם את זהום האויר מהפה המסריח שלהם
    סגור
  • 1.
    מוזר מאד
    דוד ש 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כל רכב עובר פעם בשנה מבחן רישוי. בין הייתר בודקים את זיהום האוויר שלו. באם הוא אינו תקין הוא לא יקבל הכשר. רכב כזה יורד מהכביש או לצמיתות או לתיקון. לא מבין אחרת.
    סגור