רכב

הרכבת הקלה בתל אביב תקועה: מה הצפי לסיום הפעם?

הקו האדום של הרכבת הקלה שאמור לפעול במטרופולין תל אביב נדחה לשנת 2023 בעיכוב נוסף, על אף שהפרויקט היה אמור להסתיים כבר השנה. בנתיבי תחבורה עירוניים הודיעו על הארכת גמר הפרויקט, האם יקבלו בכל זאת את הבונוסים מעוררי המחלוקת?
מערכת ice | 
הרכבת הקלה בתל אביב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
עיכוב נוסף של מספר חודשים צפוי בקו האדום של הרכבת הקלה, כך מסרה נת"ע בישיבה עם משרד התחבורה אמש (שני). הקו האדום מתוכנן לתת מענה תחבורה למטרופולין תל אביב דרך פתח תקווה, בת ים, בני ברק ורמת גן, אך כעת מתברר כי עיכוב משמעותי נוסף נראה באופק.
על פי העיתון הכלכלי גלובס, גורמים המקורבים לתהליכי הפרויקט נוקטים בהערכה פסימית ולדבריהם נסיעות מסחריות יידחו לאחרי הרבעון השני או השלישי של השנה הבאה, שנת 2023. מנגד, יש גם מי שטוען להטעיה מכוונת של חברת הבקרה כדי לשמור על שמה הטוב דרך אומדן זמנים רחוק יותר מזה האמיתי. העיכוב נובע, בין היתר, בשל ביצוע עבודות הגמר בתחנות.
 
העיכוב הנוכחי בפתיחת הקו האדום מצטבר לעיכוב של מעל 20 שנה, שכן הוא אמור היה לצאת לדרך ולהיפתח כבר ב-2012. העיכובים נובעים מהתנהלות פיננסית לקויה שבתחילת הדרך הייתה אמורה להתנהל בשיתוף המגזר הפרטי אך לאחר שנפסל המכרז למימון הפרויקט בשל קשיים פיננסיים של החברה הזוכה, החליטה הממשלה כי הפרויקט ימומן מתקציב המדינה כאשר חברת נת"ע תנהל אותו ומעליה תפעל ועדת היגוי של משרדי הממשלה.
בהמשך היה גל התפטרויות של אנשי הנהלה בכירים שהביא אף הוא לעיכוב בביצוע הפרויקט המתוכנן. רשות החברות הודיעה למנכ"ל נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) חיים גליק כי אם החברה תעמוד ביעד לפתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב בכיריה יקבלו באופן חריג מענק בונוס מיוחד. מטרות התגמול, לדבריה, היא לשפר את ביצועי החברה, לשמר עובדים בכירים בשירות המדינה ולעודד מצוינות.
מיותר לציין כי גם הקווים האחרים אינם עומדים בלוחות הזמנים וכל שנותר לנו לראות הוא אם גם בהמשך יוענקו בונוסים מנופחים כדי שחברת נת"ע רק תעמוד בהתחייבויות המקוריות שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה