רכב

בניגוד להבטחתה, מיכאלי מקדמת "רשות מטרופולינית וולנטרית"

במשרד התחבורה מקדמים יוזמה להקמת "מרחבים מטרופולניים" שיאפשרו העברת סמכויות לרשויות המקומיות. הבעיה: ההצטרפות כפופה לרצונם של הרשויות והתנגדות של עיר אחת עשויה לפגוע בכל המטרופולין
מערכת ice | 
מרב מיכאלי ורון חולדאי (צילום טוויטר)

משרד התחבורה מקדם יוזמה חדשה להקמת "מרחבים מטרופוליניים" שתעוגן בתקציב הנוכחי ותאפשר לרשויות שיגבשו הסכמות על כך לקבל סמכויות ותקציב לניהול התחבורה באזורם, כך עולה מדיווח של אודי עציון ב-Ynet.

על פי דברים שאמרה בנושא שרת התחבורה וצוטטו באתר החדשות, היוזמה צפויה לתת מענה לא רק לערים גדולות, אל גם לצרכים של יישובים בפריפריה. "המטרה היא לפעול במשותף כדי לשפר את השירות לכלל הציבור. שמחתי למצוא קשב אצל ראש עיריית באר שבע, ראשי הרשויות במטרופולין חיפה, בקרב נציגי המרכז לשלטון מקומי ופורום ה-15 וכמובן, אצל ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שפועל כבר שנים רבות להתנעת המהלך", אמרה מיכאלי.
 


הרעיון שבו סמכויות ממשרד התחבורה עוברות לרשויות מקומיות, הוכיח את עצמו כאפקטיבי ויעיל במדינות רבות במערב, ואמנם בניגוד להמלצות ועדת סדן ב-2007, וועדת טרכטנברג 2011, ומבקר המדינה ב-2019 להקמת רשות מטרופוליטנית, שמטרה להוות גוף שמנוהל בידי נציגי הרשויות המקומיות ובסמכותו לקבל החלטות בנושא תשתיות תחבורה, ביוזמה הנוכחית, בניגוד להבטחה של מיכאלי עם כניסתה לתפקיד, מדובר בגופים שיוקמו באופן וולנטרי, רק במידה וישנה הסכמה של כל הרשויות, מהלך שיכול ליצור מצב שפרויקטים לא יוצאים לדרך בשל התנגדות של יישוב או רשות אחת.

"ראשי ערים שלא מעוניינים יובילו ל'חורים' בתחבורה הציבורית בערים שלהן, ולא יאפשרו רצף תחבורתי בין כל הערים באותו המטרופולין. מי שיסבול זה התושבים באותן ערים אבל בעצם כל תושבי המטרופולין וזאת בשל אותם 'חורים', כשכל התכנון של הקווים והפרויקטים התחבורתיים הגדולים יהיה מסורבל יותר", ציינו בארגון 15 דקות, הפועל לקידום התחבורה הציבורית בישראל.
 


כזכור,  לאחרונה פורסם כי בעקבות התנגדות של תושבים בכפר סבא, רעננה והוד השרון, צפוי להתעכב פרויקט המטרו כאשר בשלב הראשון תוקם התוכנית רק בחלק שבין חולון לגלילות, ולא תמשיך עד ליישובי השרון, מהלך שצפוי לפגוע בתושבים רבים, לפגוע בפרויקט שמבוסס על מספר קווים החוצים זה את זה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה