רכב

המפתחות בפנים: שתי חברות קורקינטים נוספות נכנסות לישראל

שתי חברות אירופאיות להשכרת קורקינטים חשמליים הודיעו היום על כניסה לשוק הישראלי. מה ההבדלים ביניהן לבין Bird, Lime ו-Wind?
יאיר מור |  1
קורקינטים של Tier (צילום יח"צ)
שתי חברות להשכרה של קורקינטים חשמליים הודיעו היום על כניסתן לשוק הישראלי.
הראשונה היא Dott ההולנדית, שהוקמה על ידי שני בכירים לשעבר בחברת השכרת האופניים הסינית Ofo, שפעלה בישראל בעשור הקודם. עד כה היא פעלה רק באירופה, והפעילה שם צי של כ-40,000 קורקינטים ו-10,000 אופניים. תל אביב היא העיר הראשונה מחוץ לאירופה בה מתחילה החברה לפעול, והיא מבטיחה להציע כאן 1,800 קורקינטים.
הייחוד העיקרי של דוט לעומת מותגי השכרת הקורקינטים הפעילים כיום בישראל הוא התמחור: ראשית, בדומה ל-Wind (ששייכת כיום ליאנדקס הרוסית) בתחילת דרכה, דוט לא גובה עמלה על פתיחת הקורקינט, אלא רק תעריף לנסיעה. נסיעה בודדת עולה שקל לדקה, כאשר ניתן גם לרכוש מנויים למספר נסיעות תדירות ידוע מראש: "מנוי" בסיסי של שתי נסיעות (כלומר הלוך-חזור, מן הסתם) ב-15 שקל; מנוי יומי ל-10 נסיעות באותו יום במחיר 40 שקל; ומנוי חודשי של 120 רכיבות ב-120 שקל; בנוסף, מתכוונת החברה להציע תמחורים שונים ללקוחות שיגיעו דרך משווקי צד שלישי, אם היא לא פירטה איך זה יעבוד בדיוק.
 
"הקורקינטים השיתופיים שלנו מציעים את הדרך היעילה ביותר לנסוע ברחבי תל אביב מבלי לגרום לעומסים או לזיהום", אמר בן גיילי, מנהל הפעילות של דוט בתל אביב. "אנו מביאים את הניסיון שלנו מערים גדולות באירופה כדי להבטיח שהשירות שלנו ישולב בקפידה בעיר, ומציעים שירות אמין לרוכבים שלנו, תוך מתן כבוד למשתמשי דרך אחרים ולהולכי רגל".
במקביל, הודיעה חברת השכרת הקורקינטים הגרמנית Tier כי גם היא תחל להציע את שירותיה בגוש דן בחודש הקרוב. טיר, שנוסדה ב-2018 והושקעו בה עד כה כ-660 מיליון דולר לפי שווי עדכני של יותר מ-2 מיליארד דולר, מפעילה בעולם לא פחות מ-300,000 קורקינטים ב-26 מדינות ו-530 ערים. בנוסף היא מציעה דרך אותה אפליקציה גם אופניים וקטנועים חשמליים.
החברה לא ציינה כמה קורקינטים תפעיל בישראל, וגם לא מה יהיה המחיר, אך הדגישה כי תציע אותם גם דרך האפליקציה של עצמה וגם דרך אפליקציות צד שלישי שלרוב הישראלים כבר יש על המכשירים שלהם, כמו אפליקציית המפות של גוגל ואפליקציית התחבורה Moovit של אינטל. בנוסף, היא אמרה כי במסגרת ההשקה תציע מבצע של 3 פתיחוחת חינם (כלומר: אצלה פתיחה כן תעלה כסף מעבר לתעריף לדקה או ק"מ) ו-30 דקות נסיעה חינם עם קוד קופון LETSGOTLV.
 
"טיר מציעה מודל תפעול מיקרו-ניידות שישראל טרם ראתה בהיבטי בטיחות וקיימוּת, הן למשתמשים והן ללא משתמשים", אמר אלכס סוטר, סגן נשיא בחברה ומנהל אזור דרום מערב אירופה והמזרח התיכון. "אני בטוח שנצליח לעבוד עם עיריות ושאר מחזיקי העניין שלנו בארץ כדי להציע את השירות שלנו בצורה מתואמת, מוסדרת ויעילה".
שתי החברות מציעות קורקינטים דומים מאוד: אצל שתיהן הקורקינטים מגיעים עם גלגלים קדמים גדולים יותר, נורות איתות, מערכות בלימה משולשות, בולמי זעזועים, מחזיקי טלפונים עם תמיכה בהטענה אלחוטית, קסדות (אם כי אלו של טיר מתקפלות ומאוחסנות בתא סגור ואלו של דוט לא), רגליות חניה כפולות האמורות להיות חזקות יותר מהרגליות הבודדות של הקורקינטים הקיימים בישראל, שנוטים ליפול ברוח, וסוללות נשלפות שאנשי התחזוקה של החברות לוקחים להטענה במרכזים שלהן ומחליפים בסוללות טעונות, כך שאין צורך לקחת את כל הקורקינט להטענה בכל פעם שהסוללה מתרוקנת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מטרד הקורקינטים בת"א
    נהג 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היכן משרד התחבורה?! במקום להעלים את מטרד הקורקינטים בעיר, מנסים להציף אותנו במטרד?! כלי ללא רישוי, שלא יעלה על הכבישים!!!
    סגור