רכב

בעלות 360 מיליון שקלים: התכנית החדשה לפתרון הבעיה בירושלים

משרד התחבורה הודיע על תכנית תחבורתית חדשה בבירה, במהלכה יוקמו נתיבי תחבורה ציבורית חדשים לצד תשתיות מעודד הליכה ושביל אופניים במזרח העיר בעלות 50 מיליון שקלים
מערכת ice |  4
הכניסה הדרומית לירושלים (צילום שיכון ובינוי SkyVideo)

במסגרת החלטת ממשלה שעברה היום (חמישי) הודיע משרד התחבורה כי ישקיע 360 מיליון שקלים לפיתוח תשתיות תחבורה בירושלים. ההצעה כוללת השקעה בתחבורה ציבורית ובשבילי אופניים ברחבי הבירה ושדרוג תשתיות תחבורה במזרח העיר, מתוך מטרה לצמצם את הפערים בין מזרח העיר למערבה, ולעודד את התושבים לעבור מרכב פרטי לתחבורה ציבורית שתפחית את הגודש בכבישים.

לצורך כך מערך התחבורה הציבורית בעיר ישודרג בהיקף של יותר מ-200 מיליון שקלים בארבע השנים הקרובות (2022-2026). זאת לצורך קידום, תכנון וביצוע של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית והליכתיות במרכז העסקים במזרח ירושלים, ובכבישים "נעמי שמר", "שמואל מאיר", "מאיר גרשון", "בנבנישתי", "עטרות" ו"בייט", הכולל שביל אופניים ותחבורה ציבורית לבית החולים שערי צדק. נתיבים אלה יבוצעו בהתאם לתכנית החומש לשיפור התחבורה הציבורית בעיר, שגובשה ואושרה במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2021-2022.
 


כמו כן, יבנו שבילי אופניים באורך של 20 קילומטרים ברחבי העיר, בעלות כוללת של 100 מיליון שקלים, בארבע השנים הקרובות, ותכנון תשתיות רכיבה במזרח העיר, בעלות של 10 מיליון שקלים. עוד הוחלט על תכנון כבישים במזרח העיר ירושלים, בהתאם לסקר תשתיות שבוצע באזור, בהיקף של 50 מיליון שקלים.

ירושלים כעיר הגדולה ביותר מבחינת אוכלוסייה בישראל, היא האחת הערים המרכזיות שסובלות מהפקקים והמשבר התחבורתי במדינה. לפי דו"ח של המכון לחקר ירושלים שפורסם ב-2019, 56% מהעובדים בעיר, מגיעים לעבודתם ברכב פרטי, לעומת 45% בתל אביב. כמו כן 58% מהירושלמים אינם מרוצים ממצב התחבורה בבירה. לפי הדו"ח, אזורי תעסוקה רבים בעיר מנותקים מתחבורה ציבורית יעילה וזמני ההגעה במרבית המקרים בתחב״צ לעומת רכב פרטי הוא כפול ומעלה.
 

זמן ההגעה מיעדים שונים לתחנה המרכזית - המרכז לחקר ירושלים (2019)

צילום מסך: המרכז לחקר ירושלים

נתיבי התחבורה החדשים משמעותיים גם כדי לאפשר עמידה בלוחות זמנים. על פי נתוני משרד התחבורה, בחציון האחרון של השנה שעברה, רק כאחוז מנסיעות קווי אגד, המפעילה המרכזית של הקווים בירושלים, חרגו בצורה קיצונית מלוח הזמנים או לא בוצעו, אמנם ע"פ הדו"ח של המכון לחקר ירושלים, בשנה שנבדקה 2017, נתוני משרד התחבורה הצביעו על כ-2% במדד אי ביצוע נסיעה, על אף שבפועל לפי הדו"ח נמדדו יותר קרוב ל-9  אחוזי חריגה.

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חרטא על חשבונינו
    דודי 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלפי חניות נגזלות ע"י "אדום לבן" מיותר, נכים שאינם נכים והשיגו בקומבינה את התו, אלפי חניות מוקצות למשטרה ומקושרים. הרסו את העיר ועכשיו רוצים להכריח אותנו לעבור לתחבורה הציבורית המעפנה
    סגור
  • 3.
    תוכנית גרועה!! (ל"ת)
    שם 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מה עם בעיית הערבים בעיר הזאת. (ל"ת)
    נחום 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מצויין
    שלום 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רחוב בייט נוראי להליכה כיום, אני שמח לשמוע שמטפלים בזה אבל נקודה אחת - כל עוד יש חסמי יבוא על אופניים חשמליים נורמליים, יהיה קשה לשכנע ירושלמים לנסוע באופניים.
    סגור