רכב

השביתה תתבטל? אלו ההסכמות בין ההסתדרות לחברת האוטובוסים

במסגרת דיון בבית הדין לעבודה, איגוד עובדי התחבורה ידחה את איומי השביתה, בהתאם בימים יציג האיגוד יחד עם חברת אגד פתרון להקמת תחנות התרעננות לנהגים בתחנות הקצה
מערכת ice | 
אגד ותביעת הענק (צילום יחצ, freepik, pexels)
במסגרת דיון בבית הדין לעבודה, חברת "אגד", ואיגוד עובדי התחבורה הגיעו היום (שלישי) להסכמות הנוגעות לזכויות הנהגים בעקבות סכסוך עבודה עליו הודיעה ההסתדרות.
נקבע כי עד מחר תגיש ההסתדרות את רשימת תחנות הקצה שאליהם מגיעים הנהגים והנהגות בסוף הנסיעה, אשר נדרש למצוא להן פתרון, וזאת כהכנה לפגישה הראשונה בין הצדדים שתתקיים ביום רביעי הקרוב. עוד נקבע כי עד 12.6 יגישו הצדדים לבית הדין הודעה מפורטת על תוצאות המגעים ביניהם. בעקבות כך הוחלט שלא תתקיים שביתה וצעדים ארגוניים אחרים עד ה- 13.6, ובהמשך לכל הפחות תינתן התראה של 48 שעות לפני צעדים כאלו. 
 
השופטת תמר עציון פלץ, שאישרה את הסכמות הצדדים, קראה למשרד התחבורה להתערב בסוגיה של היעדר נקודות התרעננות ושירותים ואף הצהירה כי לנהגי אגד יש  "זכות בסיסית לעבודה בתנאים מינימליים של כבוד אנושי".
 
כזכור, בשבוע שעבר ארגון הנהגים וההסתדרות הלאומית הודיעו כי במידה ולא יקבלו תשובה ממשרד התחבורה בנושא העלאת שכרם ושיפור התנאים עד יום שני, ישביתו את עבודתם, בין השאר ציינו בהודעתם: "קוראים לשרת התחבורה מירב מיכאלי לצאת מהטיקטוק ומסע יחסי הציבור שלה ולהעלות דרמטית את שכר הנהגים", לצד זאת דרשו הנהגים הקמת תחנות ייעודית להפסקה  התרעננות, ושירותים.
 
בתחילת החודש קיימה ועדת הכלכלה דיון בנושא תנאי הנהגים. בין היתר ציינה נציגת משרד האוצר בדיון, שחר בר , באשר לשכר הנהגים כי "כל העלאה של שקל בשכר זה עלות של מאות מיליוני שקלים לתקציב המדינה " . מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק התייחסה לכך ואמרה כי: "תג מחיר הוא מאוד ברור – תוספות סבירות וראויות שמתרגמות ל-650 מיליון שקל בשנה. זה לא כסף קטן, אבל הוא נמצא בראש סדר העדיפויות בדיון התקציבי עם האוצר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה