רכב

תחבורה ציבורית בשבת: גם העיר הזאת מצטרפת לשירות

עיריית הוד השרון הודיעה כי תצטרף לשירות נעים בסופ"ש ותשיק קו חדש שיקשר בין העיר לתל אביב גם ביום שבת: "אחרי שחיכינו זמן רב לתיקון ממשלתי כולל, החלטנו לסייע לממשלה על ידי קידום תיקון מקומי"
מערכת ice |  4
אטובוס נעים בסופ"ש (צילום דוברות עריית תל אביב)
החל מיום שישי הבא (29.7) תצטרף העיר הוד השרון, למערך התחבורה "נעים בסופ"ש" המאפשר התניידות לכלל התושבים ללא תשלום, ישירות לעיר תל אביב-יפו וממנה וחיבור בין הרשויות האחרות גם בשבת וחג. בכך, תהיה הוד השרון הרשות המקומית השביעית אשר חוברת למיזם יחד עם גבעתיים, רמת השרון, שוהם, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו ותל אביב-יפו.
 
 מערך ההסעות המטרופוליני "נעים בסופ"ש"  החל לפעול לראשונה בסוף 2019, ומאז הוא משרת כ-25 אלף נוסעות ונוסעים בכל סוף שבוע. המערך מאפשר לתושבים להתנייד ללא תלות ברכב הפרטי, גם בשבת. המערך מהווה למעשה מערך שעוקף את התקנות הממשלתיות שמונעות הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת, בכך שלמעשה מדובר בשירות היסעים חינמי ולא אטובוסים עליהם גובים תשלום – המשמעות היא שהרשויות שמצטרפות נאלצות לשאת באופן מלא במימון השירות.
 
הקו החדש - קו 713 יחבר בין הוד השרון ותל אביב-יפו והוא יעבור במוקדים מרכזיים ברחבי שתי הערים. הקו יפעל בימי שישי ,משעה 18:00 עד שעה 02:00 בלילה, ובשבתות, משעה 10:00 עד שעה 18:00. תדירות הנסיעות לכל כיוון תהיה בכל שעה.
 
אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון, מסר: "תחבורה ציבורית אפקטיבית לאורך כל ימות השבוע היא תנאי הכרחי לאיכות חיים טובה, היא מאפשרת נגישות ומקדמת שוויון חברתי. בסופי שבוע, מי שאין לו או לה רכב פרטי, שווה פחות ויכול להתנייד הרבה פחות. זה מצב שמחייב תיקון. הרשויות המקומיות פועלות כדי לייצר תיקון, גם תחת מגבלות הפעלת תח״צ, ואחרי שחיכינו זמן רב לתיקון ממשלתי כולל, החלטנו לסייע לממשלה על ידי קידום תיקון מקומי באמצעות קווי נעים בסופ"ש".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אין צורך ב"נוסעות ונוסעים". נוסעים בעברית מתייחס לכולם (ל"ת)
    די להפרדה מגדרית 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תגובה
    דודו שריקי 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בורא עולם נתן לנו את שבת.שבת מנוחה לא חסר לכם להיות.רר בשבת? אני מאחל לכם כל יום יהיו לכם תיקונים או ללכת למוסך.טפשים.
    סגור
  • 1.
    עכשיו אנחנו יודעים במה עסוקה שרת התחבורה…
    מספיק ודי 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שרת תחבורה שעסוקה בכינויי מין גוף. כאוס בנתב״ג, פקק בנמלים, שביתת נהגים, העלאת מחירים לפריפריה…רציתם שינוי, נהנים כבר?
    סגור
  • שבת בבוקר יש תחבורה
    יהודי 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוסקת ברפורמה החשובה ביותר מאז קום המדינה . שאפו ותודה
    סגור