רכב
אלדן ירדה בהכנסות, אז איך הרווח שלה הוכפל ב-2022?
הרווח הכולל ברבעון השלישי לשנת 2022 צמח בכ-77% לשיא של כ-44.5 מיליון שקל' הרווח התפעולי עלה בכ-55.5% לכ-82.5 מיליון שקל; ההכנסות ברבעון – כ-353.9 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 אלדן הכפילה בקירוב את הרווח הכולל לכ-125.9 מיליון שקל; הרווח התפעולי טיפס בתקופה בכ-58.1% לכ-230.8 מיליון שקל
חברת אלדן תחבורה, מחברות הליסינג והשכרת הרכב המובילות במשק, פרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022, המלמדים על גידול ברווחיות הגולמית והתפעולית, ועל עלייה חדה ברווח הנקי והכולל. במוקד: ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו לכ-353.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-408.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר הליסינג התפעולי ההכנסות מלקוחות חיצוניים הסתכמו בכ-280 מיליון שקל, בהשוואה לכ-299.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בהכנסות נבע מקיטון בהכנסות ממכירת כלי רכב ששימשו לפעילות המגזר כתוצאה מירידה בכמות כלי הרכב שנמכרו, בקיזוז עלייה בתמורה הממוצעת לרכב. מנגד חל גידול בהכנסות מהשכרה המיוחסות לפעילות המגזר כתוצאה מעלייה בתמורה הממוצעת לרכב, בקיזוז ירידה בכמות ימי ההשכרה ללקוחות המגזר. רווחי המגזר עלו ברבעון לכ-78.9 מיליון שקל, לעומת כ-54.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר השכרת כלי רכב ההכנסות מלקוחות חיצוניים עלו לכ-65.5 מיליון שקל, לעומת כ-61.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נבע מגידול בהכנסות מהשכרה המיוחסות למגזר כתוצאה מעלייה בתמורה הממוצעת לרכב, בקיזוז ירידה בכמות ימי ההשכרה ללקוחות המגזר. רווחי המגזר הוכפלו לכ-15.4 מיליון שקל, לעומת כ-7.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר הסחר ההכנסות מלקוחות חיצוניים הסתכמו לכ-6.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-46.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נבע מירידה בכמות כלי הרכב שנמכרו ללקוחות המגזר בעיקר כפועל יוצא מהמחסור העולמי באספקת כלי רכב. רווחי המגזר הסתכמו לכ-0.4 מיליון שקל לעומת כ-1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.הרווח הגולמי ברבעון צמח בכ-37.7% לכ-122.5 מיליון שקל (כ-32.7% מההכנסות), לעומת כ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (כ-21% מההכנסות). השיפור נבע בעיקר מירידה בהוצאות הפחת בעקבות הקיטון בצי הרכב של החברה.
הרווח התפעולי עלה ברבעון בכ-55.5% לכ-82.5 מיליון שקל (כ-23.3% מההכנסות), לעומת כ-53.1 מיליון שקל (כ-13% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון, נטו ברבעון הסתכמו לכ-24.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-21.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה עלייה של כ-77% ברווח הכולל ברבעון השלישי של 2022 לכ-44.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-25.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ניצולת צי הרכב (שיעור תפוסה ממוצע) הסתכמה ברבעון לכ-87.2%, לעומת כ-84.9% ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות בתקופת תשעת החודשים הראשונים ב-2022 הסתכמו לכ-1.06 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.19 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מירידה בהכנסות ממכירת רכבים בשל ירידה בכמות כלי הרכב שנמכרו. הקיטון האמור קוזז בחלקו בגידול בהכנסות מגזר השכרת רכב. הרווח הגולמי בתקופה עלה בכ-38.5% לכ-346.5 מיליון שקל (כ-32.7% מההכנסות), לעומת כ-250.2 מיליון שקל (כ-21% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בתקופה צמח בכ-58.1% לכ-230.8 מיליון שקל (כ-21.8% מההכנסות), לעומת כ-146 מיליון שקל (כ-12.3% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות המימון, נטו הסתכמו בתקופה לכ-69.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-61.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד החברה רשמה גידול של כ-89.8% ברווח הכולל בתקופה לכ-125.9 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-66.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד
ניצולת צי הרכב (שיעור תפוסה ממוצע) הסתכמה בתשעת החודשים הראשונים של 2022 לכ-88.2%, לעומת כ-86.4% בתקופה המקבילה אשתקד. ההון העצמי של החברה נכון ל-30.9.2022 עלה לכ-633 מיליון שקל ומהווה כ-22.7% ממאזן החברה. נכון ל-30.9.2022 לחברה מזומנים ושווי מזומנים בסך כ-209.5 מיליון שקל.
ניצולת צי הרכב (שיעור תפוסה ממוצע) הסתכמה בתשעת החודשים הראשונים של 2022 לכ-88.2%, לעומת כ-86.4% בתקופה המקבילה אשתקד. ההון העצמי של החברה נכון ל-30.9.2022 עלה לכ-633 מיליון שקל ומהווה כ-22.7% ממאזן החברה. נכון ל-30.9.2022 לחברה מזומנים ושווי מזומנים בסך כ-209.5 מיליון שקל.
בחודש אוקטובר2022 הועלה דירוג החברה לטווח הארוך ונקבע ל ' ilA ' והדירוג הטווח הקצר נקבע ל . ilA-1 ' דירוג החוב הבכיר המובטח של החברה עומד על ' ilA+1 ' . העלאת הדירוג בוצעה בשל שיפור בפרופיל הפיננסי של החברה. תחזית הדירוג – יציבה. בחודש אוקטובר 2022 השלימה החברה הרחבת אג"ח סדרה ז' בהיקף של כ-195 מיליון שקל, בדרך של הנפקה פרטית למשקיעים מסווגים. בחודש יוני 2022 השלימה החברה הרחבת אג"ח סדרה ה' בהיקף של כ-92.5 מיליון שקל, בדרך של הנפקה פרטית למשקיעים מסווגים.
בחודש פברואר 2022 גייסה החברה כ-224 מיליון שקל במסגרת הנפקת סדרת אג"ח חדשה - סדרה ז'. לאור הביקושים הגבוהים הגיוס ננעל במחיר המשקף תשואה של כ-0.71%, במח"מ של כ-3.8 שנים. ערב ההנפקה, קיבלה סדרת האג"ח דירוג A על ידי חברת הדירוג S&P מעלות. בחודש יוני 2022 השלימה החברה הרחבה לאג"ח האמור בהיקף של 38.5 מיליון שקל, בדרך של הנפקה פרטית למשקיעים מסווגים. בחודש ינואר 2022 התקשרה החברה בהסכם שיתוף פעולה עם חברת מימון ישיר להקמת מיזם משותף, שיוחזק ע"י אלדן ב-70% והיתרה ע"י חברת מימון ישיר, להעמדת הלוואות ללקוחות הרוכשים כלי רכב מאלדן או מחברות אחרות עליהם אלדן ומימון ישיר יסכימו.
בחודש פברואר השלימה החברה את הנפקת סדרת אגרות החוב החדשה, סדרה ז'. החברה זכתה בשלב המוסדי לביקושים גבוהים בהיקף של כ-553 מיליון שקל, ובסה"כ (מוסדי וציבורי יחד) בחרה לגייס סכום של כ-224 מיליון שקל בריבית שנתית של כ-%1, במחיר של 1011 אגורות. לאור הביקושים הגבוהים, הגיוס ננעל במחיר המשקף תשואה אפקטיבית צמודה של כ-0.71%, במח"מ של כ-3.8 שנים.
עוד ב-
שי דהן, מנכ"ל משותף באלדן: "אנחנו מסכמים את הרבעון השלישי של 2022 עם תוצאות טובות כהמשך למגמה של הרבעונים הקודמים. כמו כן אנו ממשיכים להשביח את הפעילות לצד פיתוח עסקי וחיזוק המוניטין החיובי של אלדן. התוצאות הטובות אותן אנחנו מציגים באופן עקבי בשנים האחרונות הינן פועל יוצא של הבשלת תהליכים אסטרטגיים שהובלנו בחברה, כמו גם הסביבה העסקית התומכת אך גם רווית אתגרים. כפי שעשינו לאורך שנים ארוכות, אנחנו מקפידים על התאמת פעילות החברה למגמות העדכניות בשוק הרכב, כשכיום הדגש הוא בתחום הרכבים החשמליים, אלדן מובילה בתחום זה הן בשוק הליסינג, הן בשוק השכרות הרכבים והן במכירת כלי רכב חשמליים חדשים ומשומשים. אנו נמשיך לממש את אסטרטגיית החברה תוך שמירה על חוסנה וגמישותה הפיננסית של החברה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.אלדןקובי 11/2022/27הגב לתגובה זו0 0ירדה לא רק בהכנסות גם בשרותסגור



