רכב

יבואניות הרכב על הכוונת: "עושקים את הציבור במיליארדי שקלים"

פרופ' ירון זליכה, החשב הכללי לשעבר במשרד האוצר, במתקפה חריפה: "דוחות יבואניות הרכב הציבוריות מראות על רווחי עתק גם במחצית שנת 2023 שבה נכנס המשק להאטה חמורה. אפילו במצב המשק הנוכחי הן הצליחו לחגוג על חשבוננו. כמה שנים עוד יעשקו אותנו? כמה שנים ימתינו על שולחן שר התחבורה המלצות הוועדה הציבורית בראשותי משנת 2012 שיכולות לחסוך מיליארדים לציבור?"
תום נחום | 
מכוניות (צילום shutterstock)
פרופ' ירון זליכה, החשב הכללי במשרד האוצר לשעבר, יוצא במתקפה חריפה נגד יבואניות הרכב הציבוריות וטוען שלמרות ההאטה המשמעותית במשק, אותן חברות ממשיכות לחגוג על חשבון הציבור ולעשוק אותו.
בציוץ שהעלה בנושא לחשבון הטוויטר שלו, זליכה כתב כך: "דוחות יבואניות הרכב הציבוריות מראות על רווחי עתק גם במחצית שנת 2023 שבה נכנס המשק להאטה חמורה. אפילו במצב המשק הנוכחי הן הצליחו לחגוג על חשבוננו. כמה שנים עוד יעשקו אותנו? כמה שנים ימתינו על שולחן שר התחבורה המלצות הוועדה הציבורית בראשותי משנת 2012 שיכולות לחסוך מיליארדים לציבור?".
 
כל זאת אגב, כשבועיים בלבד אחרי שזליכה חשף את סכומי הענק שנשפכו על פרויקט הרכבת הקלה, כאשר בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, כתב זליכה כך: "הקו האדום של הרכבת הקלה נחנך באיחור של 10 שנים ובעלות עודפת של 14 מיליארד ש״ח. זו העלות המטורפת הנוספת עקב ביטול חוזה ה-BOT שחתמתי בשנת 2006 עם קונסורציום חברות בנל״א והעברת הפרויקט, לאחר עזיבתי את האוצר, לחברה ממשלתית. על משרד האוצר להתעקש שפרויקט המטרו יחזור לשיטת ה-BOT. אחרת…".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה