יגאל לנדאו: טייקון הגז ממאגר לוויתן

הוא נצר למשפחה קבלנית ידועה, ואת המורשת המשפחתית המשיך עם הקמת חברת רציו אנרגיות, שהייתה שותפה לאיתור מאגר לוויתן. מי אתה יגאל לנדאו?

מערכת ice |  1
יגאל לנדאו (צילום יהושע יוסף)
יגאל לנדאו, יליד 1960, הוא איש עסקים ויזם ישראלי, המוכר בעיקר כמנכ"ל החברות רציו אנרגיות וחירם-לנדאו.   
ביוגרפיה עסקית
לנדאו הוא נצר למשפחה קבלנית ידועה. אביו, ישעיהו, מוותיקי הפלמ"ח וממקימי חטיבת גולני, הוא מייסדה של חירם-לנדאו – חברת הנדסה ותשתיות, שסייעה, בין היתר, לבנייתן של ערים רבות ברחבי ישראל. בשנות ה-70 פעל ישעיהו לנדאו גם באפריקה וביחד עם איש העסקים גד זאבי, ייסד חברת הנדסה אשר התמחתה במתן שירותי תכנון ופיקוח לפרויקטים, כשבהמשך הפרידו השניים כוחות. כמו כן, היה ישעיהו לנדאו שותף ברכישת השליטה בבנק אגוד, יחד עם שלמה אליהו ומשפחת לובינסקי.
יגאל לנדאו השתלב בעסקי המשפחה, כשבשנת 1992 היו לנדאו הבן ולנדאו האב, יחד ועם משפחת רוטלוי, צבי צפרירי ואיתן אייזנברג, שותפים להקמת רציו חיפושי נפט. החברה, המוכרת כיום בשם רציו אנרגיות, עוסקת בחיפושי גז בשטחים בהם הוענקו לשותפות המוגבלת זכויות על ידי מדינת ישראל. החברה מזוהה בעיקר עם גילוי שדה לוויתן – מאגר הגז הטבעי הגדול ביותר שנמצא מל חופי ישראל, שאותר בשנת 2010 כ-120 ק"מ מערבית לחיפה. רציו מחזיקה רציו כ-15% מהמאגר.
רציו נסחרת בבורסה בתל אביב ועל פי דוחותיה הכספיים, במהלך 2022 הסתכמו הכנסותיה בסכום של כ-380 מיליון דולרים, גידול של כ-30% ביחס לשנה שקדמה לה. שווי השוק של החברה (נכון לראשית אוקטובר 2023), עומד על כ-3 מיליארד שקלים.
קצין ופילנתרופ
יגאל לנדאו נשוי לד"ר ציפי לנדאו ואב לארבעה – מקפיד לשלב לצד פעילותו העסקית גם פעילות ציבורית נרחבת, בדגש על אירוע התרמה וצדקה. בנוסף, משתייך לנדאו לחבר הנאמנים של אוניברסיטאות תל אביב ואריאל, כמו גם של מכון ויצמן למדע.
לנדאו הוא בעל תואר ראשון ((Bsc בהנדסה מטעם הטכניון בחיפה ובעל תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. את שירותו הצבאי עשה במרכז בינוי והוא בעל דרגת רס"ן (במיל').
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רציו פטרוליום הנפט הענק בצפי מרץ 24 ההחלטה?
    יציק 01/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ? איזור הכי מבוקש בעולם או יושנים פה?
    סגור