קריירה ולימודים

יו"ר ועד פלאפון יוצא לקרב נגד בזק: "ננהל כל מאבק שיידרש"

בבזק רוו נחת מההסכמות עם הוועד החזק של הקבוצה, כמו גם עם ועד yes, לגבי אפשרות לקידום ביטול ההפרדה המבנית בשיתוף עם העובדים, אבל החגיגות היו מוקדמות מדי, כאשר ועד פלאפון גילה כי לא היה שותף למהלך, ויו"ר הוועד הבהיר כי המלחמה רק התחילה: "פלאפון חייבת להישמר חברה עצמאית, לא נסכים ולא נאפשר את ביטול חובת ההפרדה המבנית בין בזק לפלאפון"
יהודה לוינגר |  3
תומר ראבד, יחיאל שמן (צילום פלאש 90/ קובי גדעון, אוראל כהן, יחצ, Magma Images)
ועד פלאפון, בראשות יו"ר הוועד יחיאל שמן, הוציא אתמול (שני) תגובה חריפה להודעת בזק כי הגיעה להסכמות עם ועד בזק ועם ועד yes לקידום ביטול ההפרדה המבנית, ואומר בלשון תקיפה כי פלאפון תדרוש להישאר חברה עצמאית ואף כי ינהלו על כך מאבק אם יידרשו.
כאשר ברקע שביתת הענק של החברה בעבר וההסכמים הדרמטיים שהצליחו להוציא מהנהלת אלפא - נראה שבבזק אולי ימצאו את עצמם בבעיה עתידית.
 
במה מדובר? בדיווח עמום לבורסה, ועוד לפני שניתן בכלל אישור רגולטורי לביטול ההפרדה המבנית בבזק (אינטרס ברור של החברה להתייעלות ורווחי מס), בבזק הוציאו הודעה כי הגיעו להסכמות עם ועד בזק ועם ועד yes לקידום ביטול ההפרדה המבנית בחברה, ובליעתה של yes בתוך חברת האם (אם כי לא ברור עדיין אם תישאר חברה עצמאית או לא).
אולם בבזק לא דיווחו רק על ההסכמות שיגיעו במידה ויהיו השלכות על העובדים שיוסדרו בהסכם קיבוצי או בדומה לו, אלא הוסיפו משפט שגרם ליו"ר ועד פלאפון לזעום. באחד מהסעיפים בהסכם בין בזק ובין ועד בזק וועד yes הוסיפו: "החלת ההסדר בשינויים המחויבים על כל מהלך דומה שתנקוט החברה בעתיד ביחס לחברות בנות אחרות" - היינו שההסכמות יחולו גם על חברת פלאפון, על אף שהוועד לא היה שותף לכך כלל.
במכתב שנשלח מיו"ר ועד פלאפון יחיאל שמן, ליו"ר בזק הנכנס תומר ראב"ד, זעם שמן על כך ש-"לא נעשתה כל פניה לנציגות עובדי פלאפון בכל הקשור לביטול ההפרדה המבנית", וזאת על אף שנכתב שהמהלך שהוסכם יחול גם על חברת פלאפון. יו"ר הוועד ציין כי "אין מחלוקת כי חברת פלאפון היא הנכס האסטרטגי החשוב ביותר של קבוצת בזק", ועל כן הוא יוצא נגד כך שהוועד לא היה שותף למהלך.
יתר על כן, במילים מודגשות וברורות, כותב שמן ליו"ר בזק: "אני מוצא לנכון לפנות אליך ולהבהיר באופן חד משמעי ושאינו משתמע לשתי פנים כי ועד עובדי בזק אינו יכול ואינו רשאי לתת כל הסכמה הנוגעת לעובדי פלאפון, ובכלל זה לא יכול - וגם לא יוכל בעתיד - לתת כל הסכמה שעניינה הסדרת ההשלכות על העובדים בעקבות הכוונה של בזק לקדם את המהלך לביטול ההפרדה המבנית בינה ובין פלאפון".
בשל כך שלוועד בזק אין סמכות על ועד פלאפון, כותב שמן במפורש כי הדיווח לבורסה: "עקר וריק מתוכן" וכי אם בזק תשקול בעתיד את ביטול ההפרדה המבנית: "יהיה עליה לקבל את הסכמת ועד עובדי פלאפון ולהסדיר אך ורק מול ועד עובדי פלאפון את כל ההשלכות הנובעות ממהלך מעין זה, ככל שהוצאתו לפועל תתאפשר".
בסופו של דבר, ועד עובדי פלאפון גם מדגיש את כוונותיו בכל הקשור בכלל לביטול ההפרדה המבנית, ואפשרות לבליעת פלאפון בחברת האם בזק: "ועד עובדי פלאפון לא משתתף במשחק ולא יסכים לקדם כל מהלך שמשמעותו איבוד העצמאות של חברת פלאפון ובליעתה על ידי בזק, ומוטב כי תבהירו לכל הגורמים הרלוונטיים, לרבות בדיווח לבורסה, כי אין כל תוקף לדיווח שלפיו ועד עובדי בזק רשאי לפעול לביטול חובת ההפרדה המבנית בכל הנוגע לעובדי פלאפון".
והוסיף כי "עמדתנו היא שפלאפון חייבת להישמר חברה עצמאית ואנו נפעל במקום ובזמן המתאימים על מנת לוודא זאת - ולנהל בעניין זה כל מאבק שיידרש, לרבות הסדרה בהסכם קיבוצי המעגן התחייבות הנהלת פלאפון לשמירה על החברה כחברה עצמאית. כפועל יוצא, לא נסכים ולא נאפשר את ביטול חובת ההפרדה המבנית בין בזק לפלאפון".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הרסו את בזק
    סרצלייט 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מרימים את המניה החברה מדשדשת
    סגור
  • 1.
    בזק ופלאפון
    ערן 03/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתי חברות שצריכות להעלם
    סגור
  • מה אתה קשור
    ליאור 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משועמם
    סגור